Maya vagy Blender? Illetve ezeken kívül melyik 3D-s modellezős szoftvert ajánlanátok?
Nagyon sok függ attól, hogy melyiket preferálod és milyen céllal akarod használni. Hobbira a Blendert ajánlom az imgyenessége végett. Ha 3d-s területen akarsz dolgozni, akkor nagyon
számít, hogy milyen jellegű munka. Egy stúdió (pl. Digic Pictures) esetén nagy eséllyel a Maya vagy a 3Ds Max a legjobb választás.
Én speciel rettenet nem tudom elviselni az Autodesk szoftvereket, de valaki meg pont ugyanezt gondolja a Blenderről. Mivel szabadúszó vagyok, általában az ügyfeleimet nem érdekli, hogy mit használok, amíg jó az eredmény, így freelancerként sokszor teljesen mindegy, hogy mit választasz. Viszont vannak a 3d-nek program független területei is, külföldi ismerősöm például olyan stúdióban dolgozik, ahol Mayát használnak, de ő Blenderben dolgozik, mert amit csinál, azt nagyon egyszerűen be tudja hívni Mayába. Ilyen program független terület pl. a modellezés/sculptolás/retopózás vagy a textúra festés/generálás (de a shadelés már nem!).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!