Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Hogyan tudom Blenderben...

Joskapista33 kérdése:

Hogyan tudom Blenderben átméretezni a textúrákat? Próbáltam beállítani cserép textúrát egy ház tetejére, de akkorák a cserepek mint a negyed ház. Hogyan tudom lekicsinyíteni? Link a leírásban

Figyelt kérdés

Itt van a projest file:

[link]


És egy másik kérdés. Valaki tud küldeni egy képet/videót/ el tudná mondani, hogy egy 3d textúránál melyik mapot milyen note-ba kell berakni?

Pl. Ennél a textúránál:

[link]



2019. jan. 9. 17:50
 1/4 tabaki ***** válasza:
Na, ez megint a többiekre marad, késő éjszakáig nem érek rá.
2019. jan. 9. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 tabaki ***** válasza:

Nem a cserepeket kell lekicsinyíteni, hanem az UV-szerkesztőben a képre eső felületet felnagyítani, illetve megfelelő helyzetbe igazítani. Ebben a fájlban megpróbáltam valamennyit javítani rajta, illetve az anyagot is rendezni egy kissé:

[link]

Ami az anyagot illeti, nem tudtam mindent kisakkozni -- az OCC-képet például nem használtam, ránézésre valami fényességbeállítónak tűnik --, de a fájlnevek alapján talán egy kissé megfelelőbb lett. Az az igazság, hogy az én kis gépem alig-alig viszi a Cyclest, úgyhogy elég ritkán szedem elő, és nemigen szereztem gyakorlatot a használatában. A fatetőhöz szerintem szükségtelen a fényes anyag, a fájlban ezt az egyszerű elrendezést alkalmaztam:

[link]

Ha mégis fényeset akarsz (például vizes a tető), esetleg efféle módon keverheted hozzá a Glossy shadert:

[link]

Ezt a videót nem néztem meg (késő/korán van), de talán kiderülnek belőle a téged érdeklő dolgok:

https://www.youtube.com/watch?v=aH6XPsEmozk

Ennek a srácnak a videóit egyébként is ajánlom, nagyon profi. Általánosabban meg keress rá, és menj utána a textúrázásnak:

[link]

Egyébként pedig javaslatként felvetem, hogy tanulásra nyugodtan vedd elő néha a Blender régi renderelő-rendszerét is, sokat segíthet az alapok megértésében, ha nem azonnal a node-ok cibálásával akarsz mindent megoldani. Az is igaz viszont, hogy a program igazi ereje már a Cycles lehetőségeiben van, úgyhogy rábeszélni sem akarlak. Ki tudja, neked talán jobb, ha eleve abba nősz bele. Bár most már nyakunkon az Eevee...

2019. jan. 10. 02:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:

Megint csak borzasztóan köszi! :)

Remélem ez az utolsó kérdésem mostanában...

2019. jan. 10. 06:49
 4/4 anonim ***** válasza:

A PBR materialoknál mindenképp a fent linkelt videó munkafolyamatát ajánlanám. A Principled BSDF node előtt ezek összeállítása egy szép nagy katyvaszt tudott eredményezni - és még mindig sok tutorial van fent, amely a régi metódus szerint készült -, viszont ha megtanulod, egy csomó felesleges lépés átugorható. Itt ugyanaz a srác részletesen elmagyarázza a használatát (és ad pár nagyon jó elméleti információt is):

https://www.youtube.com/watch?v=4H5W6C_Mbck

2019. jan. 10. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!