Hogy kell animciós képet photoshoppolni?
Animált képek esetében nem működik minden olyan simán mint a photoshopban mintha igazi képet szerkesztenék és vagy rosszul keresek rá vagy nem nagyon vannak ilyen tutorialok.
Esetleg erre van egy másik program?
Tabakinak igaza van, animált képek szerkesztése is ugyanolyan "sima", mint állóképeké. De azt tudnod kell, hogy a Photoshop nem After Effects, amiben egy kattintással az egész videóra rá tudsz húzni egy effektet. Photoshopban erre van az automatizálás (Window - Automate ha jól emlékszem), ha le van mentve az összes képkocka külön, akkor az első képet megnyitva felveszed (Record) a műveletet, amit végre akarsz hajtani (fontos, hogy az utolsó két művelet legyen a mentés és a kép bezárása, ha nem akarod kidögleszteni a gépedet), majd automatizálod, amit egy-egy mappára tudsz alkalmazni, ilyenkor a Photoshop helyetted megnyitja a képet, effektezi, elmenti, bezárja, megnyitja a következőt és így megy végig az összes képen ezerszer gyorsabban, mintha kézzel próbálnád megcsinálni.
Ha olyan szerkesztést kell végre hajtanod, hogy az minden képkockán egyedi legyen (pl egy háttérelem kivágása), azt Photoshopban képkockánként kell megcsinálnod, de nem is erre lett kitalálva ez a program. Ilyen mozgóképes utómunkákra van az After Effects.
itt most csak animációs képről van szó nem animációs gifről sem animációs videóról
Olyanra gondoltam mint az SFM vagy a G-mod headhack-et megphotoshoppolni hogy ne látszódjon a nyoma. A probléma az hogy a head és a body teljesen más árnyékolást és a $bumpmap sem ugyanaz és nem tudom megoldani hogy ne látszódjon.
Nem tudom, miről beszélsz, de azt látom, hogy képzavarban szenvedsz. A Photoshop képet, GIF-et meg még esetleg videót tud kezelni, de ha jól rémlik, azt is csak GIF-fé konvertálva, úgyhogy ha ezek egyike se kell neked, akkor ahhoz a Photoshopnak nagy eséllyel semmi köze. A bumpmap alapján 3D-re tudok tippelni, amire ott a Blender (teljesen ingyen), de nagyon zavarosan írsz, nem tudom kivenni, hogy mit szeretnél. A Photoshopnak van minimális 3D-s tudása, de valljuk be, az azért igencsak gyengécske. Bump/Normalmap konverátálásra szeretem használni, ha lusta vagyok, de kb. ennyi és annak se mindig jó az eredménye.
Amit tisztába kell tenned, hogy a GIF animációs képet jelent. Még esetleg a Flash-ből kimentett cuccokra rá lehet húzni ezt, amennyiben nem tartalmaz ActionScriptet, de legelterjedtebben a GIF-re mondjuk, hogy animációs kép, és ha ezt mondod, minden a témában jártas ember erre fog asszociálni és könnyen félreértések kereszttüzében találod magad.
Dehogyis. Ha nem tűnt volna fel: A következő két választ pontosan azért kaptad, mert a #3 egy értelmetlen zagyvaság. Annyival többet tudtunk meg, hogy ennek a bizonyos képnek valami köze lehet a lustaságból csak rövidítésükkel megnevezett Source Filmmaker illetve Garry's Mod jellegű 3D-programokhoz. Ha ezt a $bumpmap változó emlegetésével összevetem, akár odáig is rugaszkodhat a képzeletem, hogy te tulajdonképpen a textúrát akarod úgy megszerkeszteni, hogy az a rendereléskor hitelesebb képet adjon. Nem, mintha a ködös „tisztázásod” tápot adna ennek a gondolatnak, de nem is zárja ki. Az mindenesetre ellene szól, hogy ebben az esetben teljesen hétköznapi képszerkesztésre lenne szükség, így nemigen világosodik meg a probléma általad továbbra is titokban tartott mibenléte. A drága mobilnet miatt nem vettem a fáradságot arra, hogy utánajárjak, hogyan tárolja ezeket a képeket az említett két program, de remélhetőleg van rá mód, hogy külső fájlokból olvasd be őket. Talán errefelé érdemes keresgélned:
+
Természetesen nem tudhatom, te voltál-e, aki az előző hozzászólásomat lepontoztad, de valószínű, hogy akárki más inkább kifejtette volna, hogy mi az, amit helytelennek talál benne. Ha te voltál, javaslom, hogy olvasd el a sajátjaidat is, hogy csakugyan olyan százszázalékosan tisztáztál-e mindent, hogy a lelkedre kelljen venned a segítő szándékú figyelmeztetést. Szerintem nem. Huszárosan előrukkoltam ugyan egy feltételezéssel, de semmi garancia arra, hogy bármi hasznát látod. Vedd figyelembe, hogy csak előtted világos, miről van szó, mert te küszködöl ezzel a problémával. Mindenki más csak annyit ért meg belőle, amennyit ténylegesen szavakba foglalsz belőle.
10 órakor írni akartam egy nagyon részletes választ de elment a netem és karba veszett amit írtam és lusta vagyok ugyanazt a hósszú szöveget rekreálni szóval most pontokba szedve írom le neked:
- mivel S.F.M.-ben nem lehet modellt szerkesztem kitaláltak a programhasználók egy úgynevezett "headhack" módszert
- a headhack nyomot hagy a nyakrésznél általában eltakajuk egy gallérral vagy a kezével stb
. ezt a nyomot photoshoppal akartam orvosolni de akárhogy próbáltam nem ment
- aztán arra gondoltam 3d képt lehet nem ugyanazzal a módszerrel kell pshoppolni mint az "igazi" képeket
- mivel erről nem nagyon találtam semmit jött a kérdés: Hogy kell animációs képet photoshoppolni?
Na ez már sokkal jobb, és sokat segít abban, hogy megértsük a problémát. Nem mondom, hogy különösebbképp értek az SFM-hez, de két dolog jutott az eszembe.
1. Ha jól értem, az előzőekben arra utaltál, hogy külön map van a testhez és a fejhez? A módszer ugye az lenne, hogy Photoshopba behívva átszínezed vagy elmaszatolod a hibát, hogy beleolvadjon a modelbe, de ha a hiba pont a két külön map határán van, az elég necces, és akkor ez felejtős.
2. A másik, ami miatt hangsúlyoztam, hogy az SFM nem igazán a területem, hogy esetleg ha lehet FBX-et konvertálni a modelből vagy valamilyen más módon behívni Blenderbe, akkor a Blender festőeszközeivel közvetlenül a 3D-s térben tudnád átfesteni vagy elmaszatolni a hibát. Nem tudom, ez mennyire tud működni, esetleg ennek utánanézhetnél. Illetve egy villám kereséssel ezt találtam a Blender-SFM átjárhatóságra, de nem biztos, hogy jó ez neked:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!