Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Blender-ben hogyan tudok...

Blender-ben hogyan tudok alpha brush-t használni sculpt mode-ban, hogy "felfessem" a textúrát?

Figyelt kérdés

Sikerül ráfesteni"", de annyi probléma van, hogy mivel olyan ecset van megnyitva(a többi ecset csak rosszabb) nem csak simán ráteszi a textúrát, hanem kidomborodik, teljesen eltorzul a forma. Úgy, mint ebben a videóban:

https://www.youtube.com/watch?v=VNURPwY0sfQ

Ebben 2:12-től miután ad rá több subdivide-ot már egész jól ráteszi. Így csináltam én is, de még egy minimálisan így is eltorzítja a modellt.

Mit csináljak, hogy ne torzítsa el/ ne domborodjon ki?



2018. jún. 26. 20:29
 1/3 tabaki ***** válasza:

Mit kerteljek, kissé zavarosnak találtam a kérdésedet, de essünk neki... Miféle „alpha brusht” akarsz használni a szobrászkodáshoz? Amennyire tudom, abban a módban ilyen nevű eszköz nincs, a videóban sem esik róla egy kukk sem. Szép kifejezés, de ami egyáltalán eszembe jut róla, az a textúrafestő mód alpha slotja, az meg elég távoli asszociáció. Az kétségtelen, hogy a mintázáshoz használhatsz akár átlátszó hátterű képet is, de túl sok teteje nincs, az alkalmazása nem különbözik a többitől. Megjegyzem, a videós se ilyen képet használ.

A magyarázatod első mondatát nagyobbrészt képtelen voltam értelmezni („annyi probléma van, hogy mivel olyan ecset van megnyitva(a többi ecset csak rosszabb)”), de a fő gond nagyjából kirajzolódik: Amikor textúrával mintázol, nemcsak a kívánt minta domborodik ki, hanem az egész felület felemelkedik. Ez két dologtól függ: A minta színétől és a rajzolás módjától. A domborodás azáltal jön létre, hogy a program a kapott színértéket kiértékelve annál többet ad a csúcspontok koordinátáihoz, minél világosabb a szín a kép adott pontján. Ha feketét talál, akkor gyakorlatilag nem változtat rajtuk, ha fehéret, akkor pedig a beállításnak megfelelő legnagyobb módosítást végzi el. A két véglet között bármilyen szín állhat, a program valahogyan az RGB-színeket is lefordítja magasságértékekre. Ha tehát az ecsetként használt kép legsötétebb pontja nem a fekete, akkor értelemszerűen az egész képfelület meg fog emelkedni. Ez alaphelyzetben nem okoz túl nagy torzulást, de erősebbre állítva, vagy ismételve tönkre teheti a modellt. Szerintem a legpraktikusabb, ha az ecsetmintát eleve feketétől fehérig terjedő szürkeskálás képként készíted el. Ennyit a színekről. Ami a használat módját illeti, vedd észre, hogy ez az ecset csak pecsétnyomó-szerűen alkalmazva kiszámítható, amikor jól átláthatod, hogy hol, milyen magasságot akarsz vele elérni -- például meghatározott rajzos cifrázatok elhelyezésekor. Ha festegetni-satírozni kezdesz vele, a mintázat világos pontjai mindenütt felhúzzák a felületet.

Itt egy próbakép, amit textúraecsettel csináltam: [link]

A számozott területek:

1. A videóban használthoz hasonló színes képpel mintázott felület. A képen nincs se fekete, se fehér, de a 0.5 alapértéken elfogadható. Nagyobbra állítva már felhúzta a felületet.

2. Feketétől fehérig tónusozott minta, látható, hogy a gorombán felhúzott érték ellenére sem torzult el a forma.

3. Ugyanaz, 0.2 értékkel.

4. Majdnem ugyanaz. Nem sok látszik belőle, annyi az érdekessége, hogy fekete helyett átlátszó alapú, alfacsatornás képpel készült (mégiscsak legyen „alpha brush” a kedvedért). Ehhez az Alpha általános használata mellett az ecsetminta beállításainak Image Sampling tábláján a Calculate checkboxot is be kellett pipálnom, különben nem adott jó eredményt.

2018. jún. 27. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 tabaki ***** válasza:
Meg kell, hogy kövesselek, tényleg voltak találataim az „alpha brush” keresésre. Ugyanabban az értelemben használták, mint amit fentebb említettem, vagyis azt mutatták be, hogy hogyan lehet történetesen alfacsatornás képeket alkalmazni textúraként -- őszintén szólva, nem tudtam eldönteni, hogy tájékozatlanságból tulajdonítanak neki különleges jelentőséget, vagy tényleg van valami eltérés az egyéb képek használatához képest. Ha van, az eddig látottakból nem derült ki a számomra, hogy mi az.
2018. jún. 28. 01:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen!
2018. jún. 29. 13:34

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!