Blender-ben hogyan tudok alpha brush-t használni sculpt mode-ban, hogy "felfessem" a textúrát?
Sikerül ráfesteni"", de annyi probléma van, hogy mivel olyan ecset van megnyitva(a többi ecset csak rosszabb) nem csak simán ráteszi a textúrát, hanem kidomborodik, teljesen eltorzul a forma. Úgy, mint ebben a videóban:
https://www.youtube.com/watch?v=VNURPwY0sfQ
Ebben 2:12-től miután ad rá több subdivide-ot már egész jól ráteszi. Így csináltam én is, de még egy minimálisan így is eltorzítja a modellt.
Mit csináljak, hogy ne torzítsa el/ ne domborodjon ki?
Mit kerteljek, kissé zavarosnak találtam a kérdésedet, de essünk neki... Miféle „alpha brusht” akarsz használni a szobrászkodáshoz? Amennyire tudom, abban a módban ilyen nevű eszköz nincs, a videóban sem esik róla egy kukk sem. Szép kifejezés, de ami egyáltalán eszembe jut róla, az a textúrafestő mód alpha slotja, az meg elég távoli asszociáció. Az kétségtelen, hogy a mintázáshoz használhatsz akár átlátszó hátterű képet is, de túl sok teteje nincs, az alkalmazása nem különbözik a többitől. Megjegyzem, a videós se ilyen képet használ.
A magyarázatod első mondatát nagyobbrészt képtelen voltam értelmezni („annyi probléma van, hogy mivel olyan ecset van megnyitva(a többi ecset csak rosszabb)”), de a fő gond nagyjából kirajzolódik: Amikor textúrával mintázol, nemcsak a kívánt minta domborodik ki, hanem az egész felület felemelkedik. Ez két dologtól függ: A minta színétől és a rajzolás módjától. A domborodás azáltal jön létre, hogy a program a kapott színértéket kiértékelve annál többet ad a csúcspontok koordinátáihoz, minél világosabb a szín a kép adott pontján. Ha feketét talál, akkor gyakorlatilag nem változtat rajtuk, ha fehéret, akkor pedig a beállításnak megfelelő legnagyobb módosítást végzi el. A két véglet között bármilyen szín állhat, a program valahogyan az RGB-színeket is lefordítja magasságértékekre. Ha tehát az ecsetként használt kép legsötétebb pontja nem a fekete, akkor értelemszerűen az egész képfelület meg fog emelkedni. Ez alaphelyzetben nem okoz túl nagy torzulást, de erősebbre állítva, vagy ismételve tönkre teheti a modellt. Szerintem a legpraktikusabb, ha az ecsetmintát eleve feketétől fehérig terjedő szürkeskálás képként készíted el. Ennyit a színekről. Ami a használat módját illeti, vedd észre, hogy ez az ecset csak pecsétnyomó-szerűen alkalmazva kiszámítható, amikor jól átláthatod, hogy hol, milyen magasságot akarsz vele elérni -- például meghatározott rajzos cifrázatok elhelyezésekor. Ha festegetni-satírozni kezdesz vele, a mintázat világos pontjai mindenütt felhúzzák a felületet.
Itt egy próbakép, amit textúraecsettel csináltam: [link]
A számozott területek:
1. A videóban használthoz hasonló színes képpel mintázott felület. A képen nincs se fekete, se fehér, de a 0.5 alapértéken elfogadható. Nagyobbra állítva már felhúzta a felületet.
2. Feketétől fehérig tónusozott minta, látható, hogy a gorombán felhúzott érték ellenére sem torzult el a forma.
3. Ugyanaz, 0.2 értékkel.
4. Majdnem ugyanaz. Nem sok látszik belőle, annyi az érdekessége, hogy fekete helyett átlátszó alapú, alfacsatornás képpel készült (mégiscsak legyen „alpha brush” a kedvedért). Ehhez az Alpha általános használata mellett az ecsetminta beállításainak Image Sampling tábláján a Calculate checkboxot is be kellett pipálnom, különben nem adott jó eredményt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!