Van olyan 3D karakter modellező programo (kezdőknek) ami vírusmentes?
Hát, meg kell mondjam, nemigen tudom hová tenni a kérdésedet. Egy „FaceBook-jelszótörő” esetén indokolt volna az aggodalom, az egy primitív kis eldobható program, ami vírusterjesztésre van kitalálva. Megírják egy délután, bepaliznak vele néhány agyafogyottat, aztán mikor a majomemberek közt lábra kap a pletyka, hogy a Shithead Milkerrel jó lesz vigyázni, mehet a kukába, és csinálnak helyette másikat. De egy 3D-szoftver, még az egyszerűbbje is, évek (csapat)munkája. Ilyesmibe értelmetlenség vírust írni, százszor többe kerülne a leves, mint a hús.
Persze, gagyi oldalakról letöltött tört programokkal megkapod a magad vírusadagját, de mi köze ehhez magának a programnak? A legsötétebb babonaság abban hinni, hogy a neve megoltalmaz bármitől -- mondjuk, hogy okos ember például csakis Mayát és ZBrusht lop, mert az vírusmentes, de bezzeg már a Max vagy a Cinema 4D magában hordozza a rontást...
Visszatérve oda, hogy a bármelyik hivatalos honlapról letöltött 3D-szoftverről alappal felteheted, hogy ártalmatlan: Egyszerűbb figurákat megpróbálhatsz mondjuk Paint3D-ben lemodellezni (bocs, de valamiért Windows-felhasználót sejtek benned), többé-kevésbé emberszerűeket esetleg a MakeHuman programmal:
Ez kitűnően együttműködik a Blenderrel, amelyen belül egyébként eleve is találsz egy nagyszerű emberkészítő plugint, a ManuelBastioniLAB nevűt. A Blender itt található:
A MakeHuman és a ManuelBastioniLAB plugin kezelése is elég egyszerű ahhoz, hogy a kezdő kategóriába merjem sorolni, de ugyanez nem mondható el magáról a Blenderről -- de tulajdonképpen az összes komolyabb 3D-szoftverről sem (a modellek némi ügyeskedéssel átvihetők akármelyikbe). Ez azért jelenthet problémát, mert semmi nem utal rá, hogy okvetlenül egészen primitív, vagy teljesen hiteles karaktereket akarnál készíteni. Mindenféle igényes, de elvontabb figurát tovább kell szerkesztened, ami már általában jóval összetettebb, általános célú munkafolyamatokban való eligazodást igényel. Amíg megelégszel a karaktereid formai alakítgatásával, esetleg segítségedre lehetnek az olyan kisebb programok, mint a Wings3D vagy akár az Anim8or...
...de ha animálásra szánod a karaktereidet, ezeknek a használata később visszaüt azzal, hogy elveszíted a becsontozást, és problémás lehet a színezés, meg a környezet felépítése is. Végső soron előbb vagy utóbb mindenképp valami bonyodalmas szoftverben kell kikötnöd, és szerintem jobban jársz, ha eleve egy ilyenben tanulod meg az egyszerűbb szerkesztéseket is (vele együtt lépésről-lépésre a program használatát), mintha az alapokról kéne újraindulnod, amikor kezdeni is akarsz valamit az elkészült babáiddal.
A munkában később hasznos segítőd lehet a Sculptris és a Meshmixer, ezeket is idelinkelem:
Bár én mindig is a Blendert preferáltam, javaslom, hogy nézz rá a DAZ3D-re is (az ehhez kapcsolódó Hexagon szerkesztőről nem tudok semmit, ők maguk nagyon dicsérik):
A saját modelljeik általában fizetősek, de máshonnét hozottakat is bele tudsz rakni.
A felsorolt ingyenes programokon kívül természetesen illetlenség volna említetlenül hagyni a fizetős professzionális alkalmazásokat, mint az említett Maya, 3D Studio Max, ZBrush, Cinema 4D, vagy a Modo, Rhinoceros.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!