Unreal Engine 4-hez hol tudok materialokat készíteni?
itt emberekre, állatokra, fákra stb. gondolok, mivel a marketplace-ben a 99% fizetős és elég drágák(van, hogy egy ember 100$ ami azért egy kicsit sok szerintem)
előre köszönöm a válaszokat
Unreal Enginere készítek Asseteket kb. 2 év. És hidd el a 100$ nem sok. Rengeteg munka van egy modellel, nem beszélve arról, hogy mennyit kell addig tanulni amíg valaki össze tud hozni egy karaktert letextúrázni, beanimálni stb. és kisebb a közösség, mint Unity-nél, így relatíve kevesebb eladásból kell megteremteni a bevételt. Ezért is drágábbak az Unreal Engine-es assetek. Amúgy ha nem akarsz fizetni érte, akkor csináljál materialokat, nem nagy ördöngősség, van rengeteg YT csatorna, ami rengeteg segít, még a speciálisabb anyagoknál is.
TeslaDev: neki leginkább Blueprintes anyagai vannak, de a videói között van sok ami anyagokkal foglalkozik. Az anyagozás alapjait tökéletesen megtudod tanulni a videóiból https://www.youtube.com/user/TeslaUE4/videos
Mathew Wadstein: Neki rengeteg videója van, egy kisebb része az anyagokról szól, de már haladó szemlélettel, de kis oda figyeléssel ezt is megértheted. https://www.youtube.com/channel/UCOVfF7PfLbRdVEm0hONTrNQ
Jaj totál hülye vagyok. Totál félreértettelek, ugyanis a material az ANYAG, ami a felület színét tükröződését határozza meg. Te asseteket keresel. Amiket modellezni kell, pl.: Blenderben, majd UV-zni, majd textúrázni, esetleg animálni, ha olyan, végül pedig Unreal Engine-ben anyagozni.
Ha modellezéshez kell tutor, akkor Arimus3D-t javaslom, bár ő 3Dsmaxet használ, de a modellezés logikája ugyanaz akármilyen modellező szoftvert használsz.:
https://www.youtube.com/channel/UCSLLdTBwLMfTKWS56tOiQpw
Blenderhez ha magyar nyelvű útmutatót keresel, akkor Blender Kódex(könyv), de azt most nem találom, hol lehet letölteni.
Illetve Blenderes magyar tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=IMiMfJeotuo https://www.youtube.com/watch?v=C-Uq5sIyw8c végig néztem már őket, mert ismimnek kerestem vidit ilyen témában, és háááát a könyv jobb, de ennél jobb magyar nyelvű vidi sajnos nincs.
Textúrázásra pedig, majd akkor kérdezz rá, ha már tudsz modellezni, meg UV-zni:D
Amúgy regisztrálj be ide: [link] alul a chatben tehetsz fel kérdéseket, akár UE4-el kapcsolatban is.
Köszi a választ, igen assetekre gondoltam, de hirtelen nem jutott eszembe:D
Már rátaláltam a Blenderre, már csak meg kell tanulni:D
Találtam egy csatornát róla és a unityről(talán abban tudom olyan játékot készíteni amiet szeretnék mert az Ue4-ben nem találtam olyan opciót(pedig jobban tetszik az ue4)
Majd ránézek a csatornákra amiket linkeltél és a könyvre is ránézek.
Huuuuh lehet nem tudom érthetöen leírni de megpróbálom
Olyan játékra gondoltam aminek a lényege egy fa lesz
Ez a fa a játék elején még csak egy mag lesz és azt öntözni kell,trágyázni(szóval gondozni)
A játék vége az lesz, hogy a fa megnő és teremni fog
A játék 3d-s lenne és a fa körbejárható lenne
Androidra és Ios-re tervezem
Ezt blueprintben(UE4) pillanatok alatt meg lehet csinálni:D
1. Lehetőség:
Csak le kell modellezned a fának a különböző fázisait, létrehozni változókat amikben tárolod a tápanyagok aktuális mennyiségét, majd a mennyiségek és az idő alapján változtatni a fa fejlődésének a fázisát. Ezt cizellálhatod nagyon sok dologgal, pl.: ha nem kap elég ideig tápanyagot, akkor elpusztul a fa stb.
2. Lehetőség:
Ágakat modellezel le, amiknek a pivot pointja(Ezt majd blenderben megtudod mi.) az ág tövében van. Ezeket az ágakat egy ciklussal rakod fel a törzsre nagyon kis méretben, majd ahogy gyűlik a tápanyag, és öregedik a fa, úgy skálázod felfele a méretüket. Ez persze jóval bonyolultabb, mert az ágakból is kell majd ágacskáknak kinőniük, és ki kell számolnod, hogy az ágacskáknak hova kell esniük az ágakon, és így tovább. Persze ezt a számítást meg lehet spórolni ha spline(UE4 doksiban nézz utána)-t használsz, és akkor a spline pointokra rakod az ágacskákat.
A második biztos érthetetlenül hangzik, de ha ezt a pár dolgot megismered amit leírtam, akkor már érthető lesz.
nagyon szépen köszönöm!
a játékot nyár közepe fel terveztem, addigra meg megtanulom a Blender-t és utána nézek amiket írtál, ezekről tudnál linkeket adni ha megkérhetlek rá?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!