









Megnéztem a privátban elküldött fájlodat. Mivel az én gépem jóformán lefagy tőle, egy nagyon lebutított kompozíción mutatom be, két álló gömbbel, jóval ritkább és nagyobb részecskékkel. Remélem, nem keverem össze a linkeket.
A probléma abból adódik, hogy miközben a részecskéket objektum típusúnak definiálod, egy apróságról megfeledkeztél: Nem közlöd a programmal, hogy mégis, miféle objektumra hasonlítsanak:
Csinálj tehát egy nem túl bonyolult, szabálytalan formájú törmeléket, és azt add meg részecskemintának (az anyag meg a nagy gömbnek megfelelő):
Ha már van mi, akkor a képen is megjelenik:
Néhány kép a te eredeti részecskerendszereiddel, illetve az én ritkított-nagyított részecskéimmel:
Te kérhetsz a részecskéknek véletlenszerű elfordulást is, hogy ne álljanak ilyen szabályosan. Hogy hogyan teheted a látványt egyetlen mesh helyett egy eltérő formájú objektumokból álló csoport használatával még változatosabbá, arra mondjuk ebből az egyébként egészen más témájú videóból meríthetsz ihletet:
https://www.youtube.com/watch?v=eLgzuU1dJ5M
Még egy megjegyzés:
Elképesztő dolgokat művelsz a node-editorban. Nem is vettem a bátorságot, hogy megpróbáljam követni, mivel mit csinálsz, de ez így tökéletesen áttekinthetetlen. A Small nevű anyagodra fogjuk rá, hogy még hagyján:
Na de a Large... még hasonlót sem láttam soha:
Egy kissé megigazítva az előbbiek így is ki tudnak nézni:





Nem foglalkoztam azzal, hogy jó-e vagy sem, nyilván megvolt rá az okod, hogy éppen ezeket a tulajdonságokat add az anyagoknak. Viszont ennek az egész folyamatábra-szerű ábrázolásnak az az értelme, hogy megkönnyítse a bonyolult kapcsolatrendszer áttekintését, ennek megfelelően teljességgel használhatatlan egy-egy ilyen gubanc, amíg ki nem fésülöd annyira, hogy követhető -- illetve az elemek variálásával tovább finomítható -- legyen, mi, hogyan és mit csinál, amíg összeáll belőle a kívánt tulajdonságokkal bíró anyag. Amíg a node-ok és kapcsolataik menüből való hozzáadásában nem szerzel tapasztalatokat, a teendőd legalábbis annyi volna, hogy ezeket az elemeket a szokott módon mozgatva próbáld minél egyszerűbben elrendezni őket ehelyett a kuszaság helyett. Hogy hol? Mondanám okosan, hogy a fenti Default feliratú ablakocskát lenyitva válts át a Compositing képernyőre, de a fájlod tanúsága szerint te már jártál ott, mi több, alaposan át is rendezted az ablakokat, ezért nem egészen értem a kérdést. Tehát ott.
Egyébként: Annak ellenére, hogy az igényes anyagkezelés érdekében a blenderes gyakorlat nem riad vissza az ezeknél két-háromszorta összetettebb szerkezetektől sem, egy ilyen bonyolult (ráadásul Cycles-szal renderelt) animáció esetén érdemes átgondolni, hogy nem lehetne-e egyszerűsíteni az anyagon. A millió részecske többféle átlátszósággal és sugárzással való sokszoros átszámolása igencsak megnövelheti a renderelés amúgy is tetemes idejét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!