Hogyan lehet (milyen programban) egy virtuális stúdiót felépíteni?
Olyanra gondolok,mint az RTL-en az új időjárás pl...
Néztem már utána,de nem nagyon találtam sok mindent sajnos.
Ezt tudom...
De egy virtuális stúdiót szeretnék kialakítani, ahol ilyen virtuális elemek megtalálhatóak.
Nem nézem az RTL-t, ezért csak a képtalálatokból sejtem, mire gondolsz, de szerintem akármelyik 3D-szerkesztőprogrammal megcsinálhatod. Én szokásom szerint az ingyenes Blendert javaslom, de jobb híján természetesen a Maya, 2D Studio Max, Cinema4D, Rhino és effélék is megfelelnek...
Rendben. Köszönöm szépen!
Nem volt muszáj pont az RTL,csak egy példa.
Aztán ezeket utána hogyan rakhatom be ezeket az elemeket a videóba? Már a Blenderben is lehet videót szerkeszteni vagy az elkészült "alkotásokat" át lehet tenni Sony Vegasba,AE-be vagy Premiere-be?
Ha van rá időd és kedved,esetleg leírhatod privátban is.
Persze, a Blenderben már réges-régen lehet videót szerkeszteni. De itt elsősorban a kompozitálásnak van jelentősége, azzal tudod rárakni a zöld hátteres felvételt a felépített háttérre. Ha nem mobilneten leszek, majd többet is mutatok, egyelőre csak három képet. Most már mindegy, valamennyire mégiscsak az RTL-re hajazó hátteret építettem, ha nem is akartam éppen pontosan leutánozni. Még elég bénácska, de a lényeg látszik:
Erre raktam rá egy sebtében előkotort zöld hátteres videót:
Egy kép a szerkesztésről:
Hálás vagyok! :)
Köszönöm szépen eddig is! :)
Majd később beszélhetünk (ahogyan írtad),ha ráérsz :)
Szia!
Elnézést, amiért a privátban feltett kérdéseidre nyilvánosan válaszolok, de így másokat is érdekelhet. Azt hiszem, érdemes néhány dolgot előre tisztázni:
Én csak a Blenderben tudok esetleg tanácsokkal szolgálni, az említett fizetős programoknak sem a kezelését, sem a lehetőségeit nem ismerem komolyabban.
Nem tudom, hogy pontosan mi a célod, ezért elmondom, mi várható a Blendertől, és mi nem. Ööö... inkább fordítva. Nem tudsz vele realtime videókat csinálni, vagyis, hogy mondjuk kamerázol valakit, és közben vetíted be a hátteret -- ezt a valódi stúdiókban is erős hardvertámogatással tudják megtenni. Mivel a kép összeállítása hosszadalmas renderelést igényel, csak előre elkészített videókat szerkeszthetsz vele egybe. A greenscreen-felvétel csak képként rajzolódik a felépített helyszínre, ezért a hiányzó árnyékokat és tükröződéseket utólag nem tudod pótolni, tehát ezeknek már a zöld hátteres felvételen rajta kell lenniük. Amire viszont képes: Fel tudsz benne építeni egy teljes virtuális helyszínt, világítással, anyagokkal és akár mozgó textúrákkal (például tárgyakra vetített videó, ablakban látszó mozgó háttér, stb.). A felépített modellnek legalábbis a szerkezeti része adott esetben átvihető más programokba, az anyagokról és az animációról nincs tapasztalatom. A modell maga is animálható.
A privátban említett dolgokról...
Nem értem pontosan, hogy milyen vonalakról beszélsz, de ha a színes sávokról vagy szalagokról, akkor az elv elég egyszerű (a megvalósítás már nem feltétlenül az). Megrajzolod a szalag útvonalát egy 3D-görbe formájában, és a keresztmetszetét szintén görbeként, erre általában kényelmesebb a 2D-alakzat. Így néz ki a szerkesztőképernyőn:
Felülettel jobban áttekinthető:
A fenti helyzet renderelésekor semmi nem látszana a görbékből, mert nincs vastagságuk. A szalaggörbe Bevel Object tulajdonságablakát lenyitod, és kiválasztod a profilgörbét. A keresztmetszetforma végigfut a görbe mentén, így egy olyan felületet rajzol a térbe, mintha egy hasonló profilú csövet hajlítottál volna meg:
A színezés erősen eltér a Paint módszereitől. Itt a két leggyakrabban használt esetet említem meg.
1. A tárgyak színezhetők úgy, hogy anyagot adsz nekik. Az anyagoknak sok egyéb megadható tulajdonsága mellett a színe is beállítható. Egy tárgynak nemcsak egyféle anyaga lehet. Ha az alaphelyzetben használt objektummódból átváltasz szerkesztő módba (Object illetve Edit Mode), akkor látod, hogy a felszín kisebb lapokból tevődik össze. Akár egy-egy ilyen lapnak is adhatsz eltérő anyagot:
A lapok a színezés után is feloszthatók. A jobb oldali valami így készült az előző korongból:
2. Az előző módszer természetesen alkalmatlan arra, hogy tetszés szerinti minta jelenjen meg a tárgyon, hiszen az anyagok az elemi lapocskákhoz igazodnak. Erre a textúrázása ad lehetőséget. Ez nagyjából úgy néz ki, mintha a felszínt bevonnánk egy mintával. Alapjában véve kétfajta textúra van a Blenderben: Az egyik a procedurális, amikor a program maga állít elő különféle mintákat a beépített algoritmusai alapján -- ez az adott anyagon megjelenő folytonos mustrázatot jelent --, a másik pedig az úgynevezett UV-textúra, amikor egy képet (vagy videót) jelenítünk meg rajta a megfelelő helyen -- valójában fordítva csináljuk, az UV-szerkesztőben azt adjuk meg, hogy az adott képen hol helyezkedjenek el a tárgy felszínének lapjai. Itt látható például, hogy a korong megfelelő darabokra szabott felületét hogyan helyezem rá egy képre:
Az előzőhöz hasonlóan megint csináltam egy újabb tárgyat, de annak másként írnék a peremére. Ugyanazt az anyagot és textúrát használom, de a perem darabjait átrendezem a képen, hogy a másik feliratra kerüljenek:
A megjelenítésre a Blender eredeti, „régi” renderelőjét használtam a gyorsasága miatt. A szintén beépített Cycles renderelő sokkal lassúbb, de szebb eredményt adna, és mindenféle rafinált bravúrokat lehet vele kiügyeskedni. Ez a kép -- igen egyszerű beállításokkal -- nálam kb. 20 perc alatt készült el:
Két rövid próbát is készítettem, ilyen-olyan letöltött zöld hátteres videórészletekkel. Most tegyük félre a gyenge nyersanyagnak köszönhető otromba hibákat, maga a lehetőség így is megítélhető:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!