Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Milyen ügyviteli szoftvert...

Milyen ügyviteli szoftvert ajánlott használni?

Figyelt kérdés
3 telephellyel rendelkező cég, 50000 cikkk, egyedi fejlesztésű weboldallal. Fontos lenne a gyorsaság!

2016. okt. 26. 16:53
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

Egyedi fejlesztésűt. Akkor a leghatékonyabb ha az utolsó bitig a cégre van fejlesztve. Ez is éri meg a legjobban. Mint ahogy egyedi fejlesztésű a weboldal is.

Ide olyan rendszer kellene hogy helyi adatbázis van mindegyik telephelyen és ezek összeszinkronizálnak naponta többször. Ez a leggyorsabb. Vagy k.nagy sávszélességű internet kell - csak az interneten keresztüli használathoz. A felhő alapú cuccok se bírnak el ekkora adatmennyiséggel gyorsan a megfelelő sávszélesség hiánya miatt. Mi van ha riportok miatt nagy adatmennyiségen gyakran kell műveleteket végezni? Összerosálja magát a rendszer vagy az ember mire kivárja az eredményt. Ezért jobb helyben.

2016. dec. 9. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ!
2016. dec. 31. 14:56
 3/3 anonim ***** válasza:
100%

Tisztelt kérdező!


Engedd meg, hogy adjak néhány tanácsot, cirka 20 év szakmai múlttal a hátam mögött (nem nagyzolok, ennyi üzleti-piaci és munka tapasztalat áll mögöttem).

Lesz, ahol furcsán fogalmazok majd, ez azért lesz, mert megpróbálom mindenki számára érthetően vetni a betűket.


***


A legkifizetődőbb, legproduktívabb, ha egy már létező rendszert keresel, amelyet egy olyan cég forgalmaz, ami arra specializálódott, hogy ezt a rendszert alakítja, bővíti az ügyfél igények szerint, lehetőleg már hosszú múlttal a háta mögött.

A zöld mezős, avagy a nulláról történő egyedi fejlesztés drága lesz.

Amit javasolok, az egy meglévő, kipróbálható rendszerre épülő szoftverfejlesztés.


***


Először döntsétek el,

- hogy milyen infrastruktúrára van szükségetek

- mennyire fontos a rendszer sebessége és az adataitok biztonsága

- saját szervert, vagy felhő alapú szerver szolgáltatást szeretnétek

- árban meddig mehettek el

- milyen későbbi költségeket tudtok elfogadni


***


Kiemelve az infrastruktúrát az előzőek közül, a rendszer lehet felhő alapú, vagy a ti szervereteken, vagy akár csak egy számítógépeteken futó program.

Mindegyik lehet nagyon modern, habár volt a 2010-es évek elején egy időszak, amikor divatos volt a SaaS típusú (csak böngészőből használható felhő alapú) megoldásokat a legkorszerűbbnek tekinteni, de ezek felett is már eljárt az idő, mivel a többi megoldás már bőven utólérte, vagy meg is haladta ezeknek a lehetőségeit.

Most az IaaS megoldásokat szokás preferálni, ilyen például a MS Azure platformja.

Az IaaS egyik legjobb interpretációjában a szerver hátteret a szolgáltató cég biztosítja és a saját telephelyeteken futhat a kliens alkalmazás (amely csúnyán, de egyszerűen fogalmazva, leveszi bizonyos esetekben a terhet a szerverről).

De az IaaS sem biztos, hogy jó megoldás a ti esetetekben, mert az is lehet, hogy nálatok a saját helyi szerver üzemeltetése a leggyorsabb és legolcsóbb lehetőség, főleg hosszú távon.


***


A szoftverválasztásnál az azt készítő céggel kapcsolatban is figyelni kell a részletekre. Ne válassz olyan céget, amely túl hangzatos igéreteket tesz a reklámjaiban:


- a "mi vagyunk a szakma ördöge" és hasonlók, ami nyilván nem igaz, egyszerűen nagyzoló megtévesztés, több szóra sem érdemes,


- "ez a szenvedélyünk", ami szintén egy nyilvánvaló füllentés, hiszen mindenki ügyfeleket akar szerezni, nem szórakozásból csinálja, hanem pénzt akar kerensni, nekem például az autók, az autóversenyzés a szenvedélyem, de a munkám legjobb esetben is csak szerethetem,


- a "kinőtte az előző rendszerét?", "elavult a régi rendszere?", stb., invazív stratégiára vall, ami azt jelenti, hogy máshogy nem lennének képesek ügyfeleket szerezni, csak rámenősen, más cégektől hasítva a szeleteket a piacból, ez előrevetíti a munkájuk, hozáállásuk minőségét, hisz az ilyen cégnek a megszerzés a legfontosabb,


- "miért válasszon minket", aminél természetesen oda lyukadnak ki, hogy mert "a miénk a legjobb megoldás", az első ponthoz hasonlóan önfényezés, csak sokkal szofisztikáltabban


- a fenyegetőző típusú marketinget preferáló cégekkel is jobb vigyázni; akik valamilyen meghökkentő, más megoldások elé magas költségeket és egyéb mondvacsinált hátrányokat vízionálva próbálják igazolni hogy amit ők kínálnak, az a legjobb (például a saját szerver üzemeltetésétől akarnak elrettenteni, azt valótlanul tólzóan költségesnek beállítva),


- figyelj a kulcsszavakra, például sokan használják előszeretettel a "innovatív" jelzőt, ami noncszensz, hisz csak akkor derül ki, ha kipróbáltad a szoftvert; sok eseten az innovatívat úgy kell értelmezni, hogy a más cégek által kitalált, máshol már látott megoldásokat használták fel és fejlesztették le a saját rendszerükben, de a vidám hangulatú "élmény a szoftverünket használni" és hasonló megjegyzések is szintén csak üres szavak, mert kinek mi az élmény ugyebár,


- a szép, rábeszélős, izgőmozgó, nagyon mutatós weboldallal és reklámanyagokkal rendelkező cégek ne tévesszenek meg: egy marketing mondás szerint a kutyagumit is el lehet adni, ha az szépen be van csomagolva; ha egy cég túl nagy gondot fordít a reklámanyagra és a weboldalra, akkor nagy arra az esély, hogy tényleg igazzá válik a mondás és egy kutyagumi lesz a vége, erre számtalan példa van,


- "X száz, vagy X ezer eladott szoftver példánnyal büszkélkedhetünk", vagy egy látványos "már ennyi számlát állítottak ki szoftverünkkel" automata számlálók is csak szemfényvesztő valótlanságok,


- a "rólunk mondták" idézeteket is fenntartásokkal kell kezelni, mert nyilvánvalóan a legpozitívabb visszajelzéseket jelentetik meg, egy csokigyárnak én is írtam már dícsérő megjegyzést; direkt megkértek a dícsérő szavakra egy nagy doboz csokoládéért cserébe,


- ha trécselésre, kávézásra hívnak az komolytalan és biztosak lehetünk abban, hogy egy rábeszélős bullshitre készülhetünk; egy komoly cég rögtön a tárgyra tér és már azonnal a megoldásokkal, tervekkel áll elő, sokszor már azonnal megkeres levélben ezekkel, a társalgást ráhagyja a kedves ügyfél baráti körére,


- figyelni kell az árazásra is, mert sok "mézesmadzag", nem ritkák az ingyenes alap verziók is, amelyekért később vagy nagyobb összegeket kérnek, vagy enek alap megoldások hiányosságai miatt úgyis rákényszerül a vásárló, hogy a teljesebb, már normál árú terméket vegye meg,


- arra is figyelni kell, hogy amíg futnak még a pályázatok, addig sok cég igyekszik megnyerni a vevőket, hiszen a pályázatok esetében nagyon sok pénzről van szó; ezért ezek a cégek mindig az aktuális pályázati trendeknek megfelelő megoldásokat kínálnak, de tapasztalat és értékelhető tartalom nélkül.


***


A végső tanácsom, hogy ne hagyd, hogy a marketing, vagy egy cég emberének a rábeszélőkészsége befolyásoljon.

Mindent próbálj ki, mert a puding próbája az evés! Szigorúan aszerint válassz, hogy mennyire felel meg a kipróbált megoldás.


Ebben az iparágban vállalkozok és mint láthatod, nem túl rózsás a véleményem egyes piaci szereplőkről és ez nem főleg azért van, mert vetélytársak (van olyan vetélytárs cég, amellyel jó kapcsolatot ápolunk), hanem mert már nagyon elszemtelenedett, elaljasodott ez az üzlet.

Magunkat most már számodra is világos okokból nem fogom ajánlani (nem leszek önreklámozó), de ha még nincs meg, amit keresel és nincs más ötleted, kezdd egy google kereséssel:

[link]

2017. ápr. 27. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!