Szerintetek ez meddig fog még menni PC játékok terén?
Évről évre azt látom, hogy kispórolják a tartalmat a játékokból, csak a vizuális dolgok vannak meg a többi nem számít. Semmi normális történet vagy tartalom amibe a játékos beleélheti magát legrosszabb esetben a brazil nyolcszázhatvannéghy részes piti sorozatot akarják eladni. A bolond úgy is megveszi. Erre még rájön a Denuvo és a gépigény.
Mitől változott ez meg? Miért ilyen alacsony színvonalúak? Ez kell a népnek komolyan? 5-10 éveket kell várni egy normális játékra, ami ugye nem éri meg, mert 1 játék miatt nem veszel semmilyen gépet.
Én már tízenéve űzöm az ipart, de a 2013-as generációváltás óta eléggé vicc kategória a játékpiac, úgy, mint a film, de az egy másik dolog.
Egyszerűen oylan dolgokat próbálnak eladni az embereknek, ami annyira erőltetett, hogy inkább az ember átvált alerágott B kategóriás filmekre, AMIT AZ EMBER ÉLVEZ!!!
Ha jó történetet akarok, akkor megnézek egy jó filmet, vagy elolvasok egy jó könyvet, ha pedig elindítok egy játékot, akkor játszani akarok. De íme pár pozitív példa:
Mass Effect trilógia - Jó játékmenet, jó történet.
Dark Souls trilógia - Jó játékmenet, a történet háttérbe szorult (de nem is ezen volt a fő hangsúly).
Valiant Hearts: The Great War: Jó játékmenet, nagyon jó történet.
The Rise of the Tomb Raider - Jó játékmenet, elfogadható történet.
Vannak itt jó játékok, ha az ember kicsit utána néz.
A válasz az, Kérdező, hogy a számítógépes játékok régen csak egy réteg kiváltságai voltak, tehát lehettek nehezek, embert próbálóak, és akármilyen szar is volt a grafika, a játék mégis élvezhető volt.
Az új évezredben aztán a számítástechnika rohamos terjedésével hülyíteni kellett a játékokat, hogy az átlagember is végig tudja vinni. Elkezdték őket szarrá scriptelni, amitől az egész inkább interaktív film lett, de az ostobábbak még bevették hogy tényleg ennyit tud a mesterséges intelligencia (az már meg se fordul a fejükben, hogy azért "tud" ennyit, mert előre így írták meg). A grafika meg azért lett minél csilli-villibb, hogy az egyre nagyobb igénnyel a játékokra párhuzamosan egyre többet keressenek a hardvergyártók. Hardveres lobbi, hogy fizess paraszt, azé' vagy (na meg mert ezek a játékok a grafikán kívül semmit nem tudnak felmutatni).
Nos Kérdező, én és kis kompániám pont olyan játékon dolgozunk, ami teljesen szembemegy a mai standarddal - hosszú lesz, izgalmas és tanulságos történettel, a grafika sem lesz olyan hogy másfél millás 3D-kártya kéne a futtatásához, kiváló zenéi lesznek, és mindenekelőtt elképesztően, brutálisan, hihetetlen módon nehéz lesz (easy és normál fokozat nem is lesz a játékban, a "hard" lesz a legkönnyebb).
Szerepjátékot vagy stratégiát sosem játszottam, multiplayerben sajnos csapat hiányában sem, lehet hibásan, de még pótolhatom. Kaland és akció single player az én rétegem.
Kb. egy kezemen meg tudom számolni, mik azok amik lekötöttek az utóbbi 3 évben hátha lesz itt valaki aki hasonlóan gondolkozik.
Crysis 3, Splinter Cell: Blacklist, Wolfenstein: The New Order és még a Metro Redux-szal eleljátszottam, de nem az igazi amiatt az állandó depresszív hangulatával.
Ezeken kívül inkább 2012 előtt voltak, amik megfogtak, hiába B kategóriás sztorival voltak, de legalább szórakoztatott. Most olyan sincs, mert vagy átszerveződtek vagy bezárták őket.
Elismerem, hogy az indie játékipar most virágzik, de nagyon lassan és nagyon kevés jó cím van, de az maximum kaland, jó FPS sajnos nem nagyon van, esetleg a Battlefieldek amiket jól eltaláltak multiplayerben is, de azt szigorúan csapatban érdemes.
Amit második felsoroltál valóban jók, de én szerepjátékot nem igazán szeretem ,hiába Dark Souls vagy Mass Effect akkor sem megy a szerepjáték. Az az indie Valiants of Heart tényleg jó, kár, hogy a vége oylan lett amilyen.
Indiek közöl az utóbbi években ezekkel játszottam ill. fogok játszani:
LIMBO (2011)
From Dust (2011)
Q.U.B.E. (2011)
Dear Esther (2012)
The Bridge (2013)
Teslagrad (2013)
Brothers: A Tale of Two Sons
The Talos Principle (2014)
Grow Home (2015)
Firewatch (2016)
Inside (2016)
és még a Don' tStarve Trilógia is megvan.
A problema a fogyasztokban is van. Sokszor a keszitok beismerik hogy nincs idejuk rendesen megcsinalni egy jatekot, mert ha 5 percet kesnek a kiadasaval mar kitor a pistike vilaghaboru.
Erre még rájön a Denuvo és a gépigény
A gepigenyt meg megertem, de a Denuvonak mi koze a jatek szinvonalahoz?
Próbáld ki a Valley nevű játékot, pár hete jött ki. Jó a története.
Egyébként már lassan heti szinten több játék jön ki mint régen évente, egyértelmű hogy lesz közte egy csomó rossz játék ami megy a süllyesztőbe(de régen is volt rengeteg rossz játék(rosszpcjátékok sorozat pl), csak azokról már megfeledkeztünk)
Jaj, már megint a "régenmindenjobbvót"! Nem,nem volt jobb. Akkoriban is voltak ócska történetű, rövid játékok, és ma is vannak briliáns történetű, tartalmas játékok. Bármelyik nyitott világú modern játékba bele lehet ölni 20-50-100 órákat.
Denuvo? Miért zavarna? Csak eredeti játékot veszek.
Gépigény? Jól fizető munkát kell keresni, és megveteted a legjobb gépet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!