A shadder pixel az hardver vagy szoftver?
Az pixer shader akar lenni. Igazából ez egy árnyékoló "program", amit vagy támogat (ismer) a videokártyád vagy nem. Idézek egy kicsit:
"Jelenleg kétféle shader használatos: a vertex shader és a pixel shader. A vertex shaderek a 3D elemeket transzformálják, míg a pixel shaderek komplex bemenet alapján képesek megváltoztatni a pixelek színét; képzeljünk el egy fényforrást: a színek megvilágítás esetén fényesebbek, míg mások árnyékosabbak lehetnek, a szín erősségének csökkentésével.
A pixel shadereket gyakran használják komplex effektek megjelenítésére kedvenc játékainkban. Egy shader például képes arra, hogy a kard kontúrját jelentő pixelek fényessé tegyék azt. Egy másik shader pedig képes hatással lenni az összes vertexre úgy, hogy az objektum felrobbanást imitáljon. A játékfejlesztők egyre jobban hagyatkoznak a shader programokra és logikai egységekre, hogy egyre realisztikusabb grafikával szolgálhassanak. Ebből következően, a legtöbb grafikailag vonzó játék erőteljesen támaszkodik a shaderekre. "
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!