Lehet blenderben olyat csinálni egy object-el, hogy a lerenderelt képen ne látszódjon, de a mögötte lévő object-eket kitakarja?
#2:
Hááát... Nekem olyan sokat nem árul el ez a kép, hacsak azt nem, hogy mégsem takarja ki a mögötte lévő tárgyat (alaplap). Ezt a látványt a sima Blender-renderelőben is elérheted a kocka átlátszóságának alfáját egyszerűen nullára állítva:
A valódi takarást (amikor is kivágja a megfelelő darabot a másik tárgyból), egy Shadow Only anyaggal érheted el, vagy például egy ilyen maszkanyaggal:
Ahhoz, hogy a kivágás helye átlátszó legyen, a renderpanel Shading menüjében az Alpha értelmezését Skyról Transparentre kell állítanod:
Mivel a beállított anyag lyukként jelenik meg a képen, kompozitáláskor Alpha Overt használva azon a helyen is a háttérkép jelenik meg. Itt egy efféle node-beállítás:
Az eredmény:
Itt is ezt használtam (sajnos, a régi kérdést, amelyikre készült, nem találtam meg, a lényeg, hogy egy hasonló, videóba szerkesztett Blender-animációba még pluszban belenyúltam):
https://www.youtube.com/watch?v=EHstRLVCQwA
(Takarások: A kerekezős csaj begurul a szék mögé, meg eltűnik az ajtóban, a kis teherautó a végén elmegy az asztal lába mögött.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!