Tudnä valaki (az alábbihoz) jó leltárkészítő programot ajánlani?
A gyakorlatomat most egy olyan vállalatnál végzem, ahhol mikrokontrollerekkel foglalkoztatnak, arra adnak ki feladatokat, kisebb kutatási munkákat.
Már elég sok eszközt adtak, elég nagy értékben, különféle chipeket, mikroprocesszorokat (nem PC-s nagyságrend amúgy, pár MHz-es chip-ek), alaplapokat, különféle tüsis vezetékeket, szenzorokat, kijelzőket (pl. 7szegmenses, pár karakteres, stb.)... ilyesmiket.
A múltkor úgy döntöttem, hogy összeírnék egy pontos leltárt, arról, hogy mim van, miből tudok dolgozni. Két dolog miatt is, az egyik, hogy a múltkor otthon el is tűnt egy alkatrész - szerencsére nem róttak meg nagyon érte, selejtezéshez vették -, a másik, hogy néha meg szokták kérdezni, hogy minden van-e, ami kell és elég-e. Plusz vannak szaktársaim is, azok között is cserélgetjük a dolgokat, éppen ki min dolgozik, és már lassan nem tudom fejben tartani, éppen mit ki használ, mi van nálam.
Az első "leltárt" papírra írtam össze én magam, de már akkor fárasztó volt egyenként mindent összeírni úgy, hogy olvasható is legyen az egész, kategorizálva, meg valami olyan külalakban, amiből rögtön leolvasható, mi van, hány darab, és mi hiányzik.
Azóta meg már még 3× annyi cuccom van.. :P
Igazából nekem valami jó síkbeli struktúra-dizájn kéne az egészre, igazából nem is tudom, hogy mi lenne praktikus, de kézírás helyett pl. mindenképp jó lenne a nyomtatott szöveg, meg valami táblázatos elrendezés.
Dolgozott valaki már ilyen programmal?
A tapasztalatok is mindenképpen érdekelnének, hogy máshol alkatrészeknél hogy megy a leltározás.
Hát.. biztos vannak erre programok, de inkább megmondom én hogy csinálnám:
1) létrehoznék (vagy szereznék) egy vpn kapcsolaton keresztül működő mysql szervert amit mindenki elér akivel együtt dolgozom
2) létrehoznám a felhasználókat, jogosultságokat, 1 adatbázist és a szükséges táblákat amihez mindenki hozzáfér a megfelelő módon (csak annyi jog, amennyi szükséges)
3) felraknám a libreoffcie-t (elég a base) és beállítanám, hogy használja ezt az adatbázist.
4) megcsinálnám az ürlapokat, lekérdezéseket, jelentéseket, stb... majd megosztanám a többiekkel.
így mindenki egy adatbázisban dolgozhatna (akár otthonról) és pontosan lehetne tudni kinél mi van, hány darab, kitől mit kéne kérni és mi van fogytán.
különböző kimutatásokat lehetne csinálni (melyik alkatrész fogy a leggyorsabban és előre láthatólag mennyire lesz szükség a következő hónapban) stb...
Szia.
Esetleg egy excel tábla, goole drivén (google táblázat) és a megfelelő emberekkel megosztva szerkesztésre és vagy megtekintésre.
Sok sikert.
üdv.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!