Minecraft vs. Terraria?
MSMC fuj
Terraria t majd kiprobalom egyszer
amugy mc is jo, csak karosabb mint a wow, sokkal!!
Szerintem mindegyiknek más az erőssége.
Az alap MC-ben a kalandjáték, történet része elég gyenge. 1 főellenség, amihez 4 kulcslépésen kell keresztüljutnod. Ugyanakkor olyan dolgokat építenek benne, hogy huh. (hogy egyes szervereken hogyan pótolják a hiányosságokat arról ne is beszéljünk) Plusz pont, hogy Java-ban íródott így a linuxokon való futtatás nem probléma. Egyeseknek az alap kockák túl szögletesnek tűnnek. Az alap MC-vel is el lehet játszogatni, de igazán érdekes akkor lesz, ha platformként tekintünk rá, amire lehet építkezni.
A Terrária inkább kalandjáték központúbb, ott legalább 10 szintet kell megugrani, mire a fő-főellenséghez eljutsz. Az elektronika, mehanika része elég hamar kimerül a dologban, nem tud annyit, mint az MC. Ezen kívül linuxon nagy küzdelem árán indítható el, majd talán az 1.3 már megoldja ezt a problémát.
A Terrária önmagában egy egészet alkot, nincs igazán szüksége modokra. A kész modok sem túl sok újdonságot adnak hozzá.
Személy szerint a Terráriát én még most is játszom, míg MC-vel az 1.6 környékén leálltam.
Nekem a terraria jobban bejött, a minecraftban ugyan sokkal több a lehetőség, de engem személy szerint kifejezetten zavart, hogy a világ végtelen, a túl nagy szabadság miatt nagyon könnyű elveszni benne(ez persze csak a kalandozás részére vonatkozik, a creative mode nagyon bejött - az említett plusz lehetőségek miatt).
Viszont nem sok köze van egymáshoz a két játéknak azon kívül, hogy lehet építkezni, meg pixel artot használ mindkettő.
#4
Igazság szerint azért nincsenek hozzá modok, mert nem lehet normálisan modolni, starbound ban már odafigyeltek erre is szerencsére. De abban teljesen egyetértek, hogy a terraria egy nagy egészet alkot úgy ahogy van, de azért pl egy dayz szerű túlélős zombis modot el tudnék képzelni hozzá, vagy random falukat, npc kkel, küldetésekkel.
#5, nem tudom milyen a DayZ-s zombis dolog, de ugye a Terráriában az elején van a Vörös Hold, amikor elözönlenek a zombik és miegymások, aztán később Napfogyatkozás is van v. micsoda, meg goblin támadás, illetve a kalózok is rád rontanak. És mindezt lehet fokozni víz gyertyával meg itókával is.
A küldetés adás tényleg nem lenne rossz, bár kicsiben be is vezették, mert Anglernél lehet napi küldetést kérni, és ha viszel neki olyan halat, amit kér, akkor ad érte cuccokat.
A random falus dolognak sok értelme nem lenne, mert kötött a pálya mérete. Az elején kicsit nehéz bejárni teljes szélességben, de egy idő után perc alatt el lehet érni egyik feléből a másikba. Persze akadálya nincs, hogy építsd az NPC-eignek egy falu jellegű valamit.
A Starboundot próbáltam, de nem tetszett. Kicsit Terráriás, de mégsem, és ez zavart, olyan érzésem volt, hogy egy gyenge Terraria klónnal játszom.
#6
Én is elég sokat terrariaztam(mondhatni túl sokat :D), de egy idő után nagyon hamar a "végére" lehet érni(asszonnyal toltuk anno rengeteget, amikor utoljára futottunk neki ilyen 12-14 óra után már minden cucc megvolt - elsőre sokkal tovább tartott persze), utána meg nincs benne semmi kihívás, csak a grindelés megy 1-2 különleges cuccért.
Küldetések alatt olyasmire gondoltam, hogy le kell menni underworld be, és elhozni az első serleget - tehát semmi komoly, de mégsem céltalanul szaladgálsz\repülsz, amikor az utolsó boss t is lenyomtad. A horgászat jó lett volna, de.. bedobod, vársz, aztán vagy-vagy, inkább csak mutatóban van ott.
DayZ ben túlélsz, eszel, iszol, meg cuccokat gyűjtögetsz, kb ennyi, elég egyszerű lett volna mod formájában megoldani(majdnem minden alapból megvan a terrariaban), de hatalmas fun tud lenni.
A starboundról nekem is hasonló a véleményem, de még nagyon korai állapotban van(illetve volt, amikor próbáltam - valamikor december körül, talán), azért amikor a bolygók között utazol az vagány. Az meg azért nem olyan meglepő, hogy "terraria klón", ugyanazok csinálják. :D
Höhö, én is asszonykámmal tolom, és nagyon igazad van. Amikor először játszottuk nagyon sokáig elszöszöltünk, most már, hogy tudjuk mi-mi után jön, céltudatosan fejlesztünk és hamar el lehet jutni a végére.
Ebből a szempontból sajnos nem túl sokszor újra játszható. Még ha próbálták is az egyes világokat a különböző fémekkel feldobni.
Most hogy írod anno én is hiányoltam az éhezés faktort belőle. Viszont MC-ben benne van és egy pár órányi játék után szinte elhanyagolható. Van 10 marhád, egy kisebb föld búzád és onnantól az éhezéssel nem kell bajlódni. Mondhatni túl könnyű jól lakni.
A Don't Starve-ban viszont idegesítőre sikerült az éhezés. Jobban mondva ott az egyik cél, hogy ne halj éhen és ha épp nincs szerencséd, akkor ennyi. Ott talán túl nehézre sikerült a jóllakás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!