32 lapos magyar kártya közül 1-re gondolunk/kihúzunk 1-et hány byte-n kell tárolni az adatokat?
Ez volt az egyik vizsga kérdésem és nem teljesen értettem.
mivel magyar kártya oké, hogy 32 lap és 1-32ig meg számozzuk akk max a számok bytet kell megtippelni, mivan akkor ha szövegesen tároljuk a kártyák adatait pl Szív ász, felső, csikó, alsó stb...
de mi a helyzet ha mondjuk ugyan ez a kérdés csak dobókockával.
6 számból 1et dobunk, vki eltudná magyarázni
"32 lap és 1-32ig meg számozzuk akk max a számok bytet kell megtippelni, mivan akkor ha szövegesen tároljuk a kártyák adatait pl Szív ász, felső, csikó, alsó stb..."
Persze, és mi van, ha nagy felbontású zenés videókban tároljuk, a biztonság kedvéért huszonnyolc tükörszerveren? Az, hogy hány byte kell hozzá, az jelentse csak a minimumot, amivel még azonosítani lehet a lapokat.
A 32 lap azonosítható 0-31 számokkal, tehát 5 biten megoldható. Mivel a legkisebb adategység a 8 bites bájt, az jó lötyögősen elég rá. Vagyis, ha egy lapot húzol ki, annak az értékét egy bájton tudod tárolni. Mivel a kockával dobott 6 lehetőség 3 biten tárolható, arra méginkább elég 1 bájt.
Hogy az ilyen módon tárolt adatokat azután hogyan használod föl, az már édesmindegy
Ja, oké, egy spéci változatot néztem... :)
Bocsesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!