Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Miért nem úgy importálja be a...

Miért nem úgy importálja be a program a 3ds fájlokat, ahogyan a letöltő oldalon látható?

Figyelt kérdés

Konkrétan a Sweet Home 3D programról lenne szó. Próbálkoztam obj, dae fájlokkal azok teljesen jól működnek, csak a 3ds fájloknál csinál olyat, hogy hiányosan, vagy összevissza jeleníti meg őket.


Tud valaki erre megoldást?


2015. máj. 20. 18:39
 1/6 tabaki ***** válasza:
Miféle, honnan származó fájlokról van szó? Az ingyenesen letölthető holmik alapján nekem nagyon rossz véleményem alakult ki a Max-felhasználókról. Elképesztó modelleket publikálnak, rendezetlen pivotokkal, konkáv négyszögekből összehányt sarkokkal, huszonöt egybefekvő felülettel, a szükségesnél (szó szerint) tízezerszer több ponttal, fölösleges és értelmetlen, de a szerkezetet szanaszét ziláló összehegesztésekkel, mintha ősmajmok készítették volna idióták számára. Lehet, hogy te is ilyesmibe futottál bele.
2015. máj. 20. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Hogy őszinte, legyek miden 3ds fájlal így jártam akárhonnan töltöttem le.


Ez egész igényesnek tűnik, bár lehet hogy tévedek.

[link]


Egyébként ha az itt szereplő dolgok a kép alapján úgy néznek ki, akkor nem így kellene megjelenítenie? Esetleg kell valami segédprogram hozzá, vagy a videokártyán nem kell valami 3d-s beállítást végezni?

2015. máj. 20. 21:16
 3/6 tabaki ***** válasza:

Ezeket a 3D Studio Max jeleníti meg így, a többi programnál problémák lehetnek a fentiek miatt.

Még nem akartam abbahagyni, csak közben adódott egyéb dolgom. Nem állt szándékomban a maxosokat magamra haragítani azzal, hogy a kedves programjukat legyalázom, de az a jelek szerint nagyon alkalmas arra, hogy átgondolt szerkesztés nélkül kérészéletű modelleket ábdáljanak össze vele, mondjuk egy-egy látványterv kedvéért, aztán amikor azok megtették a kötelességüket, mehetnek az internetre.

Ez a gyakorlat sajnálatos módon negligálja az egyéb szoftvert használók érdekeit, ami azért szomorú, mert a 3DS az egyik olyan formátum, amely a programok közti tolmács szerepét betölti. A többi program nagyobbrészt nem tolerálja a Max által generált durrbele-megoldásokat. Ez gyakran vezet arra a szerintem nem túl rokonszenves aszimmetriára, hogy míg a más programokból exportált 3DS fájlok a Maxban úgy jelennek meg, mint egy álom, addig a maxos fércmunka a többi programban hasznavehetetlen hányadék. Mindezzel továbbra sem azt akarom állítani, hogy a Max alkalmatlan a precíz munkára -- ez szemenszedett hazugság volna -- mindössze azt, hogy a napi gyakorlatban igen kevesen aknázzák ki ezt a képességét, ezért nincs mit csodálkozni azon, ha teszemazt a Sweet Home-ban egy ilyen bútor szétesik, vagy nem renderelhető értelmesen.

Megoldást jelentHET a Blender közbeiktatása. Ezzel egyszerűen rendezhetők egy helyre az elemek pivotpontjai, alkalmas az egybefekvő síkok és konkáv formák levadászására, a fölösleges csúcspontok számának csökkentésére. De meg kell mondjam, nem egy olyan modellel találkoztam, amely olyan mennyiségben tartalmazta ezeket az idétlen megoldásokat, hogy jobban megérte az egész formát az alapoktól rászerkeszteni a Blenderbe behozott tárgyra.

2015. máj. 20. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm a hasznos infókat!


Értem. Szóval csak a 3D Studio Max jeleníti ezeket a fájlokat értelmesen. Egyébként a Blender programot a 3D Studio Max és a Sweet Home között kellene használnom?

Olyat nem lehet esetleg, hogy a 3ds fájlt átkonvertálom dae vagy obj fájlba?

2015. máj. 20. 21:56
 5/6 tabaki ***** válasza:

Nem kell mindenképpen használnod a Blendert, és nem kell okvetlenül éppen azt használnod. Azért ajánlottam, mert egyrészt ingyenes, másrészt és főként, mert alkalmas arra, hogy a fájlokba komolyabban belejavíts.

Itt van ez az asztal, egyébként a maga módján tisztességesen megszerkesztve, az említett disznóságok többsége nélkül:

[link]

A Blenderben -- és feltételezhetően a Sweet Home-ban is -- így jelenik meg:

[link]

Minden fölösleges eltolás és elforgatás nullázása és a modell egybeolvasztása után:

[link]

Ha ezt a tárgyat exportálod (akár 3DS-ben), a Sweet Home is tudja használni.


De hogy ne csak a Blendert erőltessem, persze, lehet mással is konvertálni, például a MeshLab eleve helyesen értelmezi a formát:

[link]

Tud OBJ és DAE formátumba is exportálni (File → Export Mesh As...), amúgy nálam a DAE hibára futott, lehet, hogy Windowsban más a helyzet. Az megeshet, hogy a Sweet Home elfektetve hozza be, de azon tudsz változtatni.

[link]

2015. máj. 20. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Rendben. Még egyszer köszönöm a segítséged!
2015. máj. 20. 22:59

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!