Miért nem úgy importálja be a program a 3ds fájlokat, ahogyan a letöltő oldalon látható?
Konkrétan a Sweet Home 3D programról lenne szó. Próbálkoztam obj, dae fájlokkal azok teljesen jól működnek, csak a 3ds fájloknál csinál olyat, hogy hiányosan, vagy összevissza jeleníti meg őket.
Tud valaki erre megoldást?
Hogy őszinte, legyek miden 3ds fájlal így jártam akárhonnan töltöttem le.
Ez egész igényesnek tűnik, bár lehet hogy tévedek.
Egyébként ha az itt szereplő dolgok a kép alapján úgy néznek ki, akkor nem így kellene megjelenítenie? Esetleg kell valami segédprogram hozzá, vagy a videokártyán nem kell valami 3d-s beállítást végezni?
Ezeket a 3D Studio Max jeleníti meg így, a többi programnál problémák lehetnek a fentiek miatt.
Még nem akartam abbahagyni, csak közben adódott egyéb dolgom. Nem állt szándékomban a maxosokat magamra haragítani azzal, hogy a kedves programjukat legyalázom, de az a jelek szerint nagyon alkalmas arra, hogy átgondolt szerkesztés nélkül kérészéletű modelleket ábdáljanak össze vele, mondjuk egy-egy látványterv kedvéért, aztán amikor azok megtették a kötelességüket, mehetnek az internetre.
Ez a gyakorlat sajnálatos módon negligálja az egyéb szoftvert használók érdekeit, ami azért szomorú, mert a 3DS az egyik olyan formátum, amely a programok közti tolmács szerepét betölti. A többi program nagyobbrészt nem tolerálja a Max által generált durrbele-megoldásokat. Ez gyakran vezet arra a szerintem nem túl rokonszenves aszimmetriára, hogy míg a más programokból exportált 3DS fájlok a Maxban úgy jelennek meg, mint egy álom, addig a maxos fércmunka a többi programban hasznavehetetlen hányadék. Mindezzel továbbra sem azt akarom állítani, hogy a Max alkalmatlan a precíz munkára -- ez szemenszedett hazugság volna -- mindössze azt, hogy a napi gyakorlatban igen kevesen aknázzák ki ezt a képességét, ezért nincs mit csodálkozni azon, ha teszemazt a Sweet Home-ban egy ilyen bútor szétesik, vagy nem renderelhető értelmesen.
Megoldást jelentHET a Blender közbeiktatása. Ezzel egyszerűen rendezhetők egy helyre az elemek pivotpontjai, alkalmas az egybefekvő síkok és konkáv formák levadászására, a fölösleges csúcspontok számának csökkentésére. De meg kell mondjam, nem egy olyan modellel találkoztam, amely olyan mennyiségben tartalmazta ezeket az idétlen megoldásokat, hogy jobban megérte az egész formát az alapoktól rászerkeszteni a Blenderbe behozott tárgyra.
Köszönöm a hasznos infókat!
Értem. Szóval csak a 3D Studio Max jeleníti ezeket a fájlokat értelmesen. Egyébként a Blender programot a 3D Studio Max és a Sweet Home között kellene használnom?
Olyat nem lehet esetleg, hogy a 3ds fájlt átkonvertálom dae vagy obj fájlba?
Nem kell mindenképpen használnod a Blendert, és nem kell okvetlenül éppen azt használnod. Azért ajánlottam, mert egyrészt ingyenes, másrészt és főként, mert alkalmas arra, hogy a fájlokba komolyabban belejavíts.
Itt van ez az asztal, egyébként a maga módján tisztességesen megszerkesztve, az említett disznóságok többsége nélkül:
A Blenderben -- és feltételezhetően a Sweet Home-ban is -- így jelenik meg:
Minden fölösleges eltolás és elforgatás nullázása és a modell egybeolvasztása után:
Ha ezt a tárgyat exportálod (akár 3DS-ben), a Sweet Home is tudja használni.
De hogy ne csak a Blendert erőltessem, persze, lehet mással is konvertálni, például a MeshLab eleve helyesen értelmezi a formát:
Tud OBJ és DAE formátumba is exportálni (File → Export Mesh As...), amúgy nálam a DAE hibára futott, lehet, hogy Windowsban más a helyzet. Az megeshet, hogy a Sweet Home elfektetve hozza be, de azon tudsz változtatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!