Tudtok olyan programot ahol szabadon rakhatsz be épületeket?
Üdvözlök mindenkit.
Olyan programot keresek amiben nyilakkal vagy egyéb billentyűkombinációval lehet benne mozogni.
És szabadon építheted vagy is illesztheted be a lemodellezett épületet,ilyen tud valaki?
Épület bejárását szeretném ilyen programmal megtenni.
Mivel 3ds max-el csináltam egy épületet.
Eddig 2-re nem jutottam.
Akár 1 nyílt forráskódú játék ami nem szol semmiről csak a mászkálásról?
Be kell vinned a modelledet a Blenderbe (például 3DS vagy OBJ formátumban importálhatod, utána vélhetőleg némi helyi utómunkálatokra van szükséged, hogy ott is mutasson valahogy. Amikor kész, egy kamerát teszel bele, amelynek a mozgatását a Logic Editor nevű részben definiálhatod. P billentyűvel átválthatsz játék-módba, így ki tudod próbálni a működését, de lehetőséged van arra is, hogy futtatható programot készíts belőle. Ez a program csak akkor működik, ha vele együtt másolod a szükséges Dll-fájlokat is (gondolom, Windowsod van).
Az anyagok átvitele amúgyis problémás kérdés (emiatt érdemes Blenderben textúrázni a modelleket), de a Game Engine a gyorsaság érdekében még le is egyszerűsíti a renderelést, ezért bravúrstiklikre nem lehet számítani anyagszerűség terén. Általában mindig érdemes csak a grafikára számítani, ezenkívül némi árnyékolásra vagy fényességkülönbségre lehet.
Egy nagyon primitív régi fájlom, próbálgatásra:
Bontsd ki, töltsd be a Blenderbe, a kurzorral állj a kép fölé, és nyomd meg a P gombot. A simán nyomott nyílbillentyűk előre-hátra viszik, illetve elfordítják a kamerát, Ctrl+Fel/Le nyilakkat fölfelé vagy lefelé nézhetsz. Esc kilép. Tulajdonképpen egy hasábot mozgatsz, ahhoz van rögzítve a kamera, amelyet föl-le forgathatsz. Ennél sokkal fifikásabban is megoldható volna, remélem a tutorialok eligazítanak a témában.
Hm, ez érdekes.
AutoCAD-ben tervezett dolgokat is lehet importálni?
Persze, azért hoztam szóba az egészet. A Blender alaphelyzetben nem kínálja föl, de az Add-ons menüben...
Ööö... nem tudom, mennyire ismered ki magad a programban, ezért kezdem inkább az elejéről:
A Blender-képernyő különféle ablakokból all, amelyek bármelyikének tartalma megváltoztatható az ablak fejlécének bal oldalán lévő kis ikonnal. A fejléc lehet az ablak alján is, tetején is. Betöltéskor a legfeltűnőbb a nagy 3D-szerkesztőablak, ennek például alul van a fejléce. A lenyitható ikon egy kis kockát ábrázol. Erre kattints rá, és a megnyíló menüből válaszd a User Preferences (felhasználói beállítások) sort. Most a fejlécen egy lapocska meg egy villáskulcs látható, de ennél fontosabb az ablak tartalma. Itt egy felső menüsorból választva rengeteg mindent be lehet állítani, a minket most érdeklő dolog az Add-ons gombra lőve érhető el. Itt lehet megadni, hogy a program milyen funkciókat használjon. Sokféle már eleve be van állítva, viszont olyan, nem mindenkit érdeklő kiegészítők is vannak, amelyekkel a program nem terhel alaphelyzetben, de ha szükséged van rájuk, engedélyezheted őket. A bal oldalt megjelenő menüoszlop közepe táján levő Game Engine feliratú gombra kattintva megjelennek az ebben a témában hozzáadható kiegészítők. Nálam például kettő ilyen van, ezek egyike a Game Engine: Save As Game Engine Runtime (értelem szerinti fordításban Játékmotor: Mentés futtatható programként) címet viseli. Ezt engedélyezd a jobb oldali checkboxának bepipálásával, utána nyomd meg az alsó fejléc Save User Settings (felhasználói beállítások mentése) gombját. Mostantól fogva a Blendered képes arra, hogy önállóan futó alkalmazásként mentse az általad kreált „játékot”. Ennek menete: File & rarr; Export → Save As Game Engine Runtime.
A mentendő játékoknak praktikus egy saját mappát létrehoznod, ezt úgy teheted meg, hogy a megjelenő mentőablak útvonalának végére egyszerűen odaírod a mappanevet, és a beugró kérdést leokézod. Ezután ebbe a mappába mentheted a játékodat. Jó, ha tudod, hogy a kész program nem bánik túl takarékosan a tárral, az én semmi kis terepem például 58 mega méretű (igaz, hogy bele vannak csomagolva a textúrák), és a szükséges kellékfájlok mappája is még 27 megás. A program idomtalan mérete vélhetőleg a beleépített python-értelmezőnek köszönhető, a kellékmappáé pedig annak, hogy nem csak az aktuális játékodban használt python-rutinokat tartalmazza, hanem az összeset. Ennek megfelelően ugyanezt a mappát használhatja mindegyik ugyanide mentett programod. Mivel a python-fordító mérete ugyanakkora, akár egyszerűbb, akár bonyolultabb terepet építesz, arra is számíthatsz, hogy a fájlod mérete már nem a terep összetettségének arányában változik, tehát például egy kétszer több objektumot tartalmazó fájl nem kétszeres méretű lesz -- vagyis minél összetettebb a játékod, annál gazdaságosabb ez a finoman szólva is nagyvonalú tárkezelés.
Szívesen elküldeném a lefordított változatot is, de a linux-futtathatóval nem sokra mennél, a fentiek alapján próbáld meg magad lefordítani a szcénámat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!