Mit értünk "optimalizálás" alatt?
Sok helyen lehet olvasni, hogy pl. a gyengébb hardverű androidos telefonokon sok alkalmazás laggol, ios-en meg nem, mert ott kevés telefon van-> könnyű rájuk optimalizálni. De mit értünk optimalizálás alatt?
Köszi előre is!
Az, hogy a kódot az adott hardware-re optimalizálják. :->
Gyakorlatban annyit tesz, hogy pl. egy függvényhívásnál, amikor rajzolunk a képernyőre, akkor nem kell lekérdezni az adott teló típusát/kijelző méretét/arányait, hanem direktben tudjuk címezni pixel pontosan, hiszen az iphone fix hardware. Ugyanúgy nem kell figyelni több gombot inputra, nem kell külön kezelni, hogy igazi billentyűzet van, vagy virtuális, stb. És sok-sok ilyen apró dologból, illetve ezek elhagyásával lényegesen kisebb és gyorsabb kód készíthető.
Ugyanez igaz a konzol vs. pc témára is, ahol egy papíron gyengébb hardware-ű konzolon szebben/gyorsabban fut egy játék konzolon, mint akár egy hasonlóan gyors pc-n. Itt is a titok, hogy nem kell kismillió hardware-t kezelni, hanem tudjuk, hogy mikor melyik megoldás a leggyorsabb.
Ha eddig ez érthetetlen, akkor mondok egy távoli problémát az optimalizálásra: ha vidéken/külföldön jársz, akkor a google maps-et használva nem mindig az ideális útvonalon közlekedsz, így több idő a-ból b-be jutni, mint egy helyi lakosnak. Te is helyi lakosként egy fix útvonalon már tudod, hogy mikor lesz zöld, merre érdemes fordulni, és a kis egyirányú utcával levághatsz ezt-azt. Így optimalizálod az útvonalat a lakástól munkahelyik/iskoláig, míg idegen városban nem optimális módon közlekedsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!