Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Nagyobb monitor, szaggatnak a...

Nagyobb monitor, szaggatnak a játékok. Mit tegyek? (képek lent)

Figyelt kérdés

Helló! Szóval eddig volt egy 19 colos monitorom (1366x768)-as felbontás volt a max, például a Far Cry 3 ment full grafikán, szaggatás nélkül. Na most vettem egy 24 Colos monitort, ennek a felbontása (1920x1080) na és itt viszont már akad, szóval lejjebb kellett vennem a felbontást hogy menjen szaggatás nélkül, de így meg nem az igazi. Szóval software-sen lehet módosítani a videokártya beállításain. Ez egy Ati Radeon HD5700-as széria. Szóval Cotolyst Center-be hogy állítsam be, hogy minél kevesebb szaggatás legyen, minél nagyobb felbontáson? Az nem gond ha kicsit rondább lesz a grafika, csak magas felbontás, szaggatás nélkül. Itt van néhány info.


[link]

[link]


a, Szóval az első itt van ilyen hogy overdrive, ezeket ha felhúzom, nem lesz valami problémája a videó kártyának? A hűtése már nem a gyári, mivel az a ventilátor megadta magát, szóval szerintem azzal nem lesz gond, mert erősebb mint az originál.


[link]


b, No meg vannak itt ilyenek is hogy vonalsimítás, morfológiai szűrés stb.. itt mit, mire érdemes rakni?


[link]


c, Ugye DVI csatlakozón van csatlakoztatva a monitor a vidikártyához, találtam itt ilyen beállításokat, ezek mit jelölnek? Mert fingom sincs :D Melyiket pipáljam ki/be?


[link]

[link]


d, Valamint itt vannak ezek a csúszkák. (3d és Mippmapping [Mi az a mippmapping?:D] ) Na ha én azt akarom hogy nagy felbontáson ne szaggasson a játék, akkor a minőségre vagy a teljesítmény-re rakjam? Gondolom ha a teljesítményen van akkor nem fog úgy szaggatni, de szebben fut? Vagy tévedek?


[link]

[link]


Válaszotokat előre is köszönöm! :)



2014. dec. 6. 22:02
 1/6 anonim ***** válasza:
A Mipmapping tkp. a textúrát homályosítja el a kamerától való távolság függvényében, ergo jobb 3D hatást kelt.
2014. dec. 6. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Na és ha azt módosítom, csökkenhet a szaggatás? Merre húzzam?
2014. dec. 6. 22:05
 3/6 anonim ***** válasza:

shadow, tesselation, antianalising, ezeket kézzel visszaállítgatod mediumra a játékokban, a többi maradhat high körül, kb mennie kell. Ha mégse jó, akkor egyesével elkezdesz mást is visszavenni.

Szerintem a catalystba felesleges állítgatni, egyszerűbb egyszer a játék elején.

2014. dec. 6. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Azokat a performanciaigényes dolgokat kell állítani amik viszik nagyon az erőforrásokat:


Antialiasing: élsimítás, model éleinke a simítása

Tesselation: model rászletesége

Mimapping: homályosítás

Shadow: árnyék részletessége

HDR esetleg ha van, reflection v. reftraction stb. stb.

2014. dec. 6. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 csacsi2 ***** válasza:

Catalyt-ban a várakozás a függőleges frissítésre (VSYNC), legyen kikapcsolva (nem hacsak)

Mipmap a távolabbi tárgyak felbontásának változása, közelítéskor élesedése, ezt lejjebb veheted (teljesítmény felé). Z-buffer mélységgel variállhatsz még, saját tapasztalatom hogy a 32 és 16 Bites Z-buffer ha engedélyezve van akkor a játékok másként reagálnak rá. Azaz nem minden játéknál jó a beállítása.


Szépen el kell vidd a teljesítmény irányába a megjelenítést. A Játékok akadása sokmindentől függhet nem csak a videokártya beállításától. Vírusvédelem, háttérfolyamatok stb.

A Játékban a frissítési frekvenciát állítsd az asztal frekvenciájára (lehet a felbontást is)

Egyes monitorok képesek a játékoknál állítani a színt és a kontrasztot (pl asus) ezt kapcsold ki ill a szolgáltatásokban is tiltsd a gyorsgombokat (ATK Keyboard Service)

[link]

2014. dec. 6. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm. Sikerült úgy beállítani hogy egy szem akadás sincs. Még a Far Cry 4-be sem, High-en :D
2014. dec. 6. 23:10

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!