Nagyobb monitor, szaggatnak a játékok. Mit tegyek? (képek lent)
Helló! Szóval eddig volt egy 19 colos monitorom (1366x768)-as felbontás volt a max, például a Far Cry 3 ment full grafikán, szaggatás nélkül. Na most vettem egy 24 Colos monitort, ennek a felbontása (1920x1080) na és itt viszont már akad, szóval lejjebb kellett vennem a felbontást hogy menjen szaggatás nélkül, de így meg nem az igazi. Szóval software-sen lehet módosítani a videokártya beállításain. Ez egy Ati Radeon HD5700-as széria. Szóval Cotolyst Center-be hogy állítsam be, hogy minél kevesebb szaggatás legyen, minél nagyobb felbontáson? Az nem gond ha kicsit rondább lesz a grafika, csak magas felbontás, szaggatás nélkül. Itt van néhány info.
a, Szóval az első itt van ilyen hogy overdrive, ezeket ha felhúzom, nem lesz valami problémája a videó kártyának? A hűtése már nem a gyári, mivel az a ventilátor megadta magát, szóval szerintem azzal nem lesz gond, mert erősebb mint az originál.
b, No meg vannak itt ilyenek is hogy vonalsimítás, morfológiai szűrés stb.. itt mit, mire érdemes rakni?
c, Ugye DVI csatlakozón van csatlakoztatva a monitor a vidikártyához, találtam itt ilyen beállításokat, ezek mit jelölnek? Mert fingom sincs :D Melyiket pipáljam ki/be?
d, Valamint itt vannak ezek a csúszkák. (3d és Mippmapping [Mi az a mippmapping?:D] ) Na ha én azt akarom hogy nagy felbontáson ne szaggasson a játék, akkor a minőségre vagy a teljesítmény-re rakjam? Gondolom ha a teljesítményen van akkor nem fog úgy szaggatni, de szebben fut? Vagy tévedek?
Válaszotokat előre is köszönöm! :)
shadow, tesselation, antianalising, ezeket kézzel visszaállítgatod mediumra a játékokban, a többi maradhat high körül, kb mennie kell. Ha mégse jó, akkor egyesével elkezdesz mást is visszavenni.
Szerintem a catalystba felesleges állítgatni, egyszerűbb egyszer a játék elején.
Azokat a performanciaigényes dolgokat kell állítani amik viszik nagyon az erőforrásokat:
Antialiasing: élsimítás, model éleinke a simítása
Tesselation: model rászletesége
Mimapping: homályosítás
Shadow: árnyék részletessége
HDR esetleg ha van, reflection v. reftraction stb. stb.
Catalyt-ban a várakozás a függőleges frissítésre (VSYNC), legyen kikapcsolva (nem hacsak)
Mipmap a távolabbi tárgyak felbontásának változása, közelítéskor élesedése, ezt lejjebb veheted (teljesítmény felé). Z-buffer mélységgel variállhatsz még, saját tapasztalatom hogy a 32 és 16 Bites Z-buffer ha engedélyezve van akkor a játékok másként reagálnak rá. Azaz nem minden játéknál jó a beállítása.
Szépen el kell vidd a teljesítmény irányába a megjelenítést. A Játékok akadása sokmindentől függhet nem csak a videokártya beállításától. Vírusvédelem, háttérfolyamatok stb.
A Játékban a frissítési frekvenciát állítsd az asztal frekvenciájára (lehet a felbontást is)
Egyes monitorok képesek a játékoknál állítani a színt és a kontrasztot (pl asus) ezt kapcsold ki ill a szolgáltatásokban is tiltsd a gyorsgombokat (ATK Keyboard Service)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!