Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Milyen szoftverrel dolgoznak...

Milyen szoftverrel dolgoznak a játéktervezők a 3d grafikáknál?

Figyelt kérdés
Milyen programmal lehetne egy játékhoz 3d grafikát készíteni? Gondolok itt Multi Theft Autora, Cryengine-re vagy gyakorlatilag bármilyen 3d játékra..

2014. nov. 15. 19:14
 1/5 anonim ***** válasza:

3D modellező programokról van szó.

Az, hogy pontosan melyik, az a gyártó cégtől függ.

Az élethű grafikákhoz, viszont több kell: képszerkesztő, képmanipuláló programok (de van, ahol, nagy felbontású fényképeket is használnak).

2014. nov. 15. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 tabaki ***** válasza:
2014. nov. 15. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm a gyors válaszokat, nem tudtam, hogy 3d modellező programnak nevezik, viszont esetleg valaki tudja, hogy a játékokhoz hogyan készítik ezeket? Csak át kell konvertálni/renderelni valahogy, vagy hogyan működik ez a gyakorlatban?
2014. nov. 15. 19:47
 4/5 anonim ***** válasza:
Én eben a szférában dolgozom. Általában filmre Maya vagy saját rendszer, játékra Max. És amikor azt mondom, hogy "általában", akkor az azt jelenti, hogy nem mindig. Blendert nagyon kevés cég használ, mert az ingyenessége nem pótolja azt a manday-t, amibe a sz*pás kerül, ami a hiányosságaival jár. A többi 3D-s program (houdini, zBrush, stb) ezek alá dolgozik általában.
2014. nov. 16. 03:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

A legjobbak használnak Maya-t, Max-ot, houdini, nuke, zbrush... meg nagyon sokat még, persze nem mind konkrétan a 3d tárgyak készítését szolgálja, de hozzátesz az összképhez.

Teljesen attól függ mit akarsz csinálni (milyen modell), de valószínűleg Max az alap (mint ahogy előttem is emlitették), utána jöhet zbrush, de akár maya is.


ha pl cryengint választod, akkor megcsinálod a modellt Max-ban, akkor jön uvw unwrap, a textúrát elkészíted photoshopban, a normal map-ot megcsinálod a high poly modelből, azt rárakod a low-poly modelre, importálod a cryenging-be, a textúrát konvertálod, importálod azt is, rárakod az objectre, és kész (persze azért ennél bonyolultabb--csak háromszög lehet, a normal-ok kifelé mutassanak, uvw unwrap elég komplikált tud lenni néha, textúra mérete stb) Elég sok mindenre kell figyelni ha te csinálod a game object-eket.


több angol nyelvű oldal van erről. Már rég nézegettem, nem jut eszembe a neve, de több fórum részletesen leírja mit hogy kell csinálnod. Sajnos nem tudom, hogy magyar nyelvű oldal van e.

2014. nov. 17. 08:12
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!