Milyen szoftverrel dolgoznak a játéktervezők a 3d grafikáknál?
3D modellező programokról van szó.
Az, hogy pontosan melyik, az a gyártó cégtől függ.
Az élethű grafikákhoz, viszont több kell: képszerkesztő, képmanipuláló programok (de van, ahol, nagy felbontású fényképeket is használnak).
A legjobbak használnak Maya-t, Max-ot, houdini, nuke, zbrush... meg nagyon sokat még, persze nem mind konkrétan a 3d tárgyak készítését szolgálja, de hozzátesz az összképhez.
Teljesen attól függ mit akarsz csinálni (milyen modell), de valószínűleg Max az alap (mint ahogy előttem is emlitették), utána jöhet zbrush, de akár maya is.
ha pl cryengint választod, akkor megcsinálod a modellt Max-ban, akkor jön uvw unwrap, a textúrát elkészíted photoshopban, a normal map-ot megcsinálod a high poly modelből, azt rárakod a low-poly modelre, importálod a cryenging-be, a textúrát konvertálod, importálod azt is, rárakod az objectre, és kész (persze azért ennél bonyolultabb--csak háromszög lehet, a normal-ok kifelé mutassanak, uvw unwrap elég komplikált tud lenni néha, textúra mérete stb) Elég sok mindenre kell figyelni ha te csinálod a game object-eket.
több angol nyelvű oldal van erről. Már rég nézegettem, nem jut eszembe a neve, de több fórum részletesen leírja mit hogy kell csinálnod. Sajnos nem tudom, hogy magyar nyelvű oldal van e.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!