Jó 3d modellező és animáló program?
Egy 3d javascript játék révén szeretnék viszonylag egyszerű robotmodelleket készíteni és animálni. Mivel még nem foglalkoztam ilyesmivel de ezzel szeretnék a jövőben, tudni szeretném milyen programmal kezdhetném el, illetve mi az aminek ismerete a későbbiekben is hasznos lehet komolyabb projectekhez is. (Oktatóvideók, útmutatok is jól jönnének hozzá). Előre nagyon köszönöm.
18 F
Max\maya\blender, van még ezeken kívül pár, de ezeket érdemes használni, mert
1, a max a játékiparban a standard
2, a mayának van egy elég baráti verziója, amiben túlnyomó részt minden benne van, amire egy kisebb csapatnak szüksége lehet(20$\hó, ha jól emlékszem, talán 15)
3, a blender ingyenes, de sokkal nagyobb szívás elkezdeni(a sokkal alatt azt értem, hogy sokkal-sokkal, egy rakás szar a kezelőfelülete, ahhoz, hogy effektíven tudj benne dolgozni memorizálni kell 150 gyorsbillentyűt)
Kb teljesen mindegy, hogy mit használsz, mindegyiknek van előnye, meg hátránya is, és mindegyikben lehet szép dolgokat csinálni, ha már értesz hozzá. A személyes véleményem az, hogy az adott feladathoz kell eszközt választani, alapvetően maxban modellezek, de ha egy másik programban 3 perc alatt meg tudok csinálni valamit, amit ott fél óráig tartana, akkor eszem ágában sincs kínlódni(ilyen pl az uv, 3dcoat ban rekordsebességgel lehet jó uv t csinálni, főleg organikus modellekhez(már ha normális a topológia), maxhoz is van néhány jó uv tool, de távolról sem végzek azokkal olyan gyorsan - a 3 perc vs fél óra nem egy hasra csapott összehasonlítás volt).
A Blender fentebbi bemutatása karikatúrának jó, de kezdőként kábé tíz billentyűparanccsal is elboldogulsz, minimális angollal azok is könnyen megjegyezhetők. Ilyesfélék:
A (All, összes) -- ha nincs kijelölt, az összeset kijelöli, egyébként kijelöletlenné
B (Border, keret) -- téglalaphúzással jelölhetsz ki dolgokat
G (Grab, megfogás) -- odább tudod tenni a kijelöltet
R (Rotate, forgatás) -- forgatsz vele
S (Scale, méretezés) -- kicsinyítesz vagy nagyítasz
A billentyűütés után az egér mozgatásával intézed a dolgokat, de a parancs elég egyszerű logikával tovább is gépelhető, pl:
S4 -- négyszeresére méretezi a kijelöltet
SX4 -- ugyanaz, de csak az X tengely irányában
GZ57.14 -- Z irányba (ez a Blenderben fölfelé) tolja 57.14 egységgel
És hát, igen, van még kismillió, meg mindenféle módosítóbillentyűs kombinációk, én csak a legegyszerűbbekből idéztem -- de az elinduláshoz nem kell mindet bebifláznod, működik az, ha eleinte csak néhányat tudsz is. A billentyűkódokra kihegyezett kezelés némi megszokás árán nagyon gyors és kényelmes, mondhatni ösztönös munkát tesz lehetővé, és ugyanazok a kódok más szerkesztési módokban is következetesen és logikusan működnek. A kezelőfelület ízlés kérdése, én például pont a Maxéval nem voltam képes soha zöldágra vergődni. Mindenesetre a saját logikája szerint a Blenderé szerintem kiváló.
Nyugodtan próbálkozz vele, veszíteni nem fogsz, ingyen van, és bármilyen célra korlátozás nélkül használhatod. Az animációs rendszere is nagyon jó, de azért előtte nem árt megismerkedned a modellezés alapjaival. A modellek mozgatását később is megcsinálhatod.
Blender!
Egy napja kezdtem el tanulni, és a billentyűparancsokat már jól tudom használni, a modellezési technikámon még javítani kell, de kis gyakorlás után menni fog rendesen. Vannak dolgok amik elinte idegesítőek, vagy logikátlannak tűnik de hozzászoksz.
A további programok amiket használtam/használok még:
Metasequoia (alap modellezésre perfect az ingyenes verziója)
3DMax (használhtó, nem használtam még annyit mivel nem tudok ki igazodni rajta)
Maya (ugyan az mint az előbb)
AutoCAD (ezt egy ideig tanultam, volt videó tanfolyamos dvdm is de odaadtuk egy ismerősőmnek)
SketchUp (nagyon könnyen és egyszerűen lehet vele dolgozni, viszont nagyon kevés funkciója van az előbb felsoroltakhoz képest, és sok mindent nehéz kivitelezni vele)
A UV mapping eleinte "nehéz" de minden csak attól függ mennyi időt tudsz/akarsz fordítani rá.
Ha sietsz könnyen elronthatod, viszont ha eléggé figyelsz egy low poly modellből is kutudod hozni a legjobbat.
Ha papírmodelleket is szeretnél csinálni (mellékesen írom) akkor ajánlom a Pepakura Designert
A Metasequoia és a Pepakura nagyon jól dolgozik egymással.
13 éves vagyok úgyhogy ha nekem megy neked sem lesznek bajok. Hajrá. Sokra mehetsz ilyen tudással.
(Blenderben még egyszerűbb játékokat is tudszcsinálni)
(Újra mellékesen)
Játékok készítésére Unityt ajánlok, de ha jó játékokat szeretne valaki csinálni akkor nincs jobb mint egy saját motort készíteni.
A mellékes témákat azért írtam, mert én is csak modellezéssel kezdtem, és idővel ezek is elkezdtek érdekelni.
Remélem hasznos volt.
Sok sikert!
Ha ez a téma érdekel akkor így tovább.
Ne add fel.
Ja
Mégvalami
Textúrákhoz
Paint.net
Photoshop
Internet
Gimp
Szimpla paintet soha ne használj, borzalmas.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!