Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Milyen programok vannak,...

Milyen programok vannak, amivel . Dff . Txd fájlokat lehet .3ds vagy . Blend formátumba formázni?

Figyelt kérdés
Szeretnék játékot készíteni az Unity 3D nevű programmal, viszont a modellezés nagyon nehezen megy (igazából sehogy) ezért amíg nem tudok szépen modellezni Blenderben, addig GTA SA -s karakter modellekkel használnék. Neten már keresgéltem, találtam egy csomó tutorialt, de ahhoz le kell töltögetni egy csomó kieg. -et meg új programokat, és érdeklődnék, ismertek-e olyan convertert, ami egyszerű, könnyen kezelhető. Tényleg csak addig kellene, míg meg nem tanulok rendesen modellezni, viszont az elég nehéz, mert ami tutorialokat találtam YT-on, az egyik se segített sokat, mert más verzió van meg, és nincs minden ott ahol nekem, nem találom meg a dolgokat. Elég nehézkesen megy. Az Unity 3D meg a neten olvasott infók szerint csak .3ds illetve .blend formátumban fogadja el a modell importálást. Vagy melyik modellező program a jobb szerintetek? Mit használjak? Blendert, vagy 3D Studio Max -ot?

2014. okt. 17. 01:00
 1/3 anonim ***** válasza:

Ha csak modellt akarsz importálni, akkor fbx ben érdemes, sokkal kisebb lesz a file, csak azt exportálod, amire ténylegesen szükséged van(én pl k rvára lusta vagyok, és mindent egy sceneben tárolok, low\high poly modellt is, ilyenkor azért nem rossz dolog, ha 6 millió poly helyett csak 8k t kell exportálni).

Ne youtuberól tanulj, ott akkor nézelődj, ha egy konkrét feladatnál akadtál el, keress olyan könyvet\online tutorialt(pl digital tutors), ahol mindent elmagyaráznak, különben csak azt tanulod meg, hogy egy adott modellt hogy csinálj meg, nem a modellezés folyamatát.


Egyébként az assetstore(meg úgy általában véve a net) tele van ingyenes modellekkel, azokkal jobban szerintem jobban járnál, megspórolod a szívást.


A blender kezdőként nehéz, a kezelőfelületben az intuitív kialakítás szikrája sem fellelhető, egy jó darabig kell barátkozni vele, mire az ember otthonosan mozog benne, és foglalkozhat azzal, ami miatt egyáltalán leszedte - a modellezéssel. Cserébe viszont ingyenes, ami nem feltétlen hátrány. 3ds max (illetve az összes autodesk szenny) meg rohadt nagy, lassú, drága, de a tudása minden létező igényt kielégít(amit alapból nem, azt pluginek formájában).

Nem jelenteném ki egyértelműen, hogy melyik a jobb, aki ért valamelyikhez, az tud gyorsan, jól dolgozni mindkettőben, személy szerint azt javasolnám, hogy próbáld ki mindegyiket, és horgonyozz le az egyiknél(aztán később használhatsz többet is párhuzamosan, én 3dsmaxban modellezek, 3dcoat ban uv zok, mudboxban sculptolok\textúrázok(ha organikus modellről van szó), és a végén vissza max ba normalt bake elni(adott esetben xnormal ba, de azt annyira nem szeretem, ha lehet inkább kihagyom)).

2014. okt. 17. 04:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ! A problémát meg tudtam oldani félig meddig, találtam egy file -t, ami a Blenderbe importálva képes .dll file -okat megjeleníteni. Viszont a .txd-kkel nem igazán tud mit kezdeni, ezért még annyi kérdésem lenne, hogy tudsz -e / tudtok -e olyan programot, amivel .txd file -t tudok .png formátumba konvertálni?
2014. okt. 18. 20:30
 3/3 A kérdező kommentje:
Már meg sikerült oldani. Köszönöm a választ!
2014. okt. 20. 20:05

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!