Linux-szal a Java alkalmazások kevesebb memóriát használnak?
Ma merült fel bennem a kérdés. Teszem azt minecraftozom, de vagy 100 mod-dal, és 2 Giga RAM-mal, windowsos környezetben eléggé rezeg a léc. Maximum 1 Gigát tudok engedélyezni a Java-nak, mert ha többet írok be el sem indul. A kérdésem, hogy ha ezt Linux környezet alatt tenném (Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu, stb...), akkor vajon az annyira nem terhelné le a memóriát, mint Windows alatt? És esetleg több memóriát is tudnék engedélyezni neki?
Nem vagyok ismerős Linux-nál, eddig csak suliban használtam javarészt.
Körülbelül ugyan annyi memóriát fog használni ugyan az a program Windows és Linux alatt. Minimális eltérés lehet az egyes megvalósítások között, de ez nem számottevő.
A különbség ott mutatkozik meg, hogy míg az XFCE ablakkezelővel szerelt Ubuntu legalább 256 MB memóriát ír elő, és 512 MB-al már egészen használható, addig a Windows 4-szer többet ad minimumnak, és 4-szer többel használható (1 GB illetve 2 GB).
Magának a rendszernek kisebb a rendszerigénye, így valamennyivel több hasznosan felhasználható erőforrás, vagyis a játék több erőforrással gazdálkodhat.
Szám szerint 3 személyes méréssel sikerült is alátámasztanom: Linux alatt több volt az FPS. A %-os nyereség ugyan a géptől függött, de két esetben is előfordult, hogy az szaggató, játszhatatlan játékból játszható lett (persze nem lett 10-ből 60 FPS).
Ugyanakkor ha nem a RAM hiányából fakad a lassúság, hanem a VGA a gyenge, akkor azon az operációs rendszer váltás nem fog segíteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!