Animátor szeretnék lenni, miként fogjak hozzá?
Kicsit félrevezető lehet az előző válasza, mivel ha egyedül tanulsz, lehetsz olyan jó mint a "nagyok", csak ahhoz több éves kemény munka kell. Általában azt mondják 3-5 év, de a mai normákat elérni nagyon nehéz, és szerintem nagyon nagy elszántság kell ahhoz, hogy 4-5 év alatt kiváló munkáid legyenek.
Egyetem nincs a közelben ahol hasonlót tanulhatsz, tanfolyamok pedig nagyon drágák és gagyik.
Hány játékot csinált Magyarország, hány stúdiót tudsz felsorolni akik CG-vel foglalkoznak? Gondolom nem sokat. Akik ilyen helyen dolgoznak, nem egyetemen tanulták.
A képzések megtanítanak arra, hogy mi a 3ds max, de azt nem hogy meyik modell miért jó, milyen stílusok vannak, kameraállás, fényviszonyok, hangulat.... ők csak megmutatják, hogy van kamera meg fények (úgy kb 300ezerért).
Vannak egyetemen animációs szakok, de azok a hagyományos animációt részesítik előnyben, nem a CG-t.
Egyedül érdemes elkezdeni, mert akkor látod, hogy mennyire érdekel. Nézni a menő animációkat, és elképzelni hogy ilyet csinálsz majd te is király érzés. Amikor viszont napokat babrálsz egyes mozgásokkal, fényekkel, kamerával, észreveszed hogy nem jó, újracsinálod, rendereled, ami pár nap, és a végén látod, hogy valami miatt rossz a videó minősége (pl fehér pontok vannak a képen, mert valamit rosszul állítottál be), és akkor újracsinálni... eltelt egy hét, nem csináltál lényegében semmit (és most csak nagyon felszínesen írtam le).
Animáció előtt valamennyire modellezned is kell, anyagokkal/textúrákkal bíbelődni, riggelni, majd utána animálni. Nagyon jól kell rajzolnod (nagyon nagyon!). Főleg mozdulatokat, érzéseket, arckifejezéseket és testbeszédet meg kell jelenítened pár másodperc alatt tökéletesen egy lapon.
Az elmondottak ne tántorítsanak el. Ha ez az álmod, akkor most csak épp elmondtam mit kell tenned.
Tanfolyamokat hanyagolni, egyetmet hanyagolni (esetleg egy animációs szak, ahol megtanulod mi a jó animáció alapja, vágást, mozgást, rajzokat stb, ez segíthet, de egyedül is meg tudod tanulni annyi idő alatt amig az egyetem tartana), megtanulni angolul (ez csak egyszerűen kell, muszáj tudnod angolul), megtanulni rajzolni (gesture drawing), Megismerni és megtanulni a Maya (animációs filmek készítése/játékokhoz animáció-cutscene/filmek) vagy 3ds Max (modellezés játékhoz/animáció játékhoz-karakter mozgása/modellezés filmekhez). Ha animációval akarsz foglalkozni, akkor inkább a Maya-t ajánlom.
Magyarországon viszont hátránnyal indulsz, mivel a nagy studiok kérnek diplomát is demo reel mellé. A közelben nincs olyan iskola, amelyik diplomáját elfogadnák ezek a studiok, de ne aggódj, legtöbb helyen csak demo reel-t kérnek.
Ha az álmod a disney vagy pixar, akkor kezd most rögtön, és gyakorolj meg rajzolj, tanulj, mert mindenki, aki ilyesmivel foglalkozik, oda akar bejutni. Ha nem vagy a legjobb, oda nem vesznek fel, ennyire egyszerű.
Az animáció nehéz, de nem lehetetlen. Ha csinálod, 3-5 év múlva lesz egy szép demo reel-ed, amivel akár a magyar Digic Pictures-be is bejuthatsz (ők csinálták többek között az Assasins creed és a Watch dogs trailer videóját).
Jó munkát. Valóság lesz az álmod, ha szorgalmas és kitartó vagy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!