Hogyan lehet photoshopban autót tervezni?
@wdhun: "ajánlom a z-brusht"
Én meg a Blendert, FreeCAD-et (amennyiben méretezett tervrajz is kell), a gyorsvázlatokhoz Inkscape-t, textúrákhoz Gimpet. Rejtély, hogy az első bozonytalan lépesek megtételéhez miért kéne világparádé szoftverparkot begyűjteni.
+bizonytalan
(bár a bozonytalan is tetszik, kár, hogy nincs ilyen szó)
Szerintem eleinte semmiféle CAD-programra nincs szükséged, ráér a gyártás előkészítéséig... Vázold fel egyszerűen három nézetből, és a beszkennelt skicced máris mehet a 3D-programba háttérnek. Ott úgyis hosszadalmas, gyötrelmes és remélhetőleg pontos szerkesztési folyamat következik, amely után már készakarva sem maradhatnak a modellben rajzi bizonytalanságok. Ne bonyolítani akard a munkádat, hanem egyszerűsíteni -- igaz, nem tudhatom, hogyan rajzolsz, de ha többé-kevésbé megvan a forma, kár a hasznos munka rovására szépelegni.
Mellesleg, ha már 3D-ben terveznél, a rajzon kívül nem ártana ténylegesen is térbeli vázlatokat készítened agyagból vagy gyurmából, sokat segíthetnek a számítógépes modell értelmes kialakításában.
Kösz a választ:tehát egyértelműsítve a választ először látványterveket akarok csinálni [link]
ezt megrajzolom papíron szkennelem és retusálom mivel nincs grafikus tollam.Utána felvázolom a 3db nézetett a látványtervből és átviszem 3d-be.És így akkor jó?Vagy még értelemszerűen hogy és mi kell az előzö képhez?
Szerintem fordítva fogod a vécékefét. A fentebbi hangulatterveket megcsinálhatod bármilyen jobb képszerkesztővel, ki kell tanulnod a jól használható trükköket, és akkor dolgozhatsz egérrel is. De az ilyen ábrándokkal még semmivel sem jutottál közelebb a 3d-modellhez, csak parasztvakítás, nem egyéb. Azt nem mondom, hogy nem jöhet jól később, ha így tudod prezentálni az elképzeléseidet, de ugyanezzel a befektetett munkával már megcsinálhatod a 3D-modellt, azt meg utána úgy világítod, köríted, effektezed, ahogyan akarod, csinálhatsz róla akárhány nézetes képet (amelyik mind korrektebb lesz, mint a szabadkézi rajzok), és úgy módosítod később, ahogyan akarod.
A második képhez: Na erre való a 3D-modell, hogy te is csinálhass ilyet -- annak ellenére, hogy ez a kép talán nem is úgy készült.
@wdhun:
Igazat is adok, meg nem is. A Gimpben szerzett tudás szerintem igenis kamatozik PS-ban is, a logikája meg a kezelése is nagyon hasonló. A Blender egy kicsit más tészta, a szemlélete eléggé eltér az általános trendtől, de a "nagyok" sincsenek túl közel egymáshoz. Aki 3D-re adja a fejét, kénytelen lenyelni azt a békát, hogy mondjuk a Max-tudásával újra kell tanulnia a Mayát, a ZBrusht, a Modot vagy a Cinema4D-t, ha éppen arra van szükség. Amatőr szinten a rugalmas szemléletnek kiváló iskolája az ingyenprogramok használata. Ami egyébként a Blendert illeti, a szokatlan kezelőfelület ellenére teli van olyan technikákkal, amelyeket a piaci programok is használnak, és az általános fogalmak megismerésére is alkalmas -- azon túl, hogy egyéb szempontból is kiváló. Ezenkívül az elkészült modelljei egyszerűen átvihetők a profi programokba, tehát nem arról van szó, hogy programváltáskor évek munkája megy a ganédombra.
Félretéve azt, hogy a Blender is képes a ZBrushéhoz hasonló nem szabályos modellezési módszerekre, nem akarok leragadni nála. Viszont ugyanerre ajánlható az ingyenes Sculptris (a Pixologic fejlsztése, gondolom, ismerős a név) is, vagy a MeshMixer (Autodesk), ezekre nemigen lehet az mondani, hogy a sufniban tákolták össze lelkes dilettánsok, de mégsem kell mindjárt milliós árú programokkal indítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!