Ha blenderben úgy modellezek, hogy a mirrort használom, akkor szimetrikusan fog mozogni, ha teszek bele single bonet?
Hm, nem lett volna egyszerűbb kipróbálni?
Kicsit pontosabban is leírhattad volna, mit akarsz. Mi az, hogy "a mirrort használom"? Ha egy teljes figurát akarsz tükrözni, nemcsak a kérdezett egy csont, hanem egy rendesen megépített csontváz esetén is működik -- becsontozod, megmozgatod a figurádat, és UTÁNA a csontvázzal együtt kijelölve másolatot készítesz róla, majd tükrözöd:
http://www.youtube.com/watch?v=NBvIZimW6RU&feature=youtu.be
Megteheted, hogy a másolatot Shift+D helyett Alt+D-vel készíted (kapcsolt másolat). Ekkor az egyiknek minden változása a másikra is érvényes lesz. Így értelemszerűen nem tudsz más anyagot adni a tükörképnek, viszont a mozgást utólag is megváltoztathatod, a tükrözés követi:
http://www.youtube.com/watch?v=HrJ_kAC3ZsU&feature=youtu.be
Ha egyetlen figurán belül akarsz ellentétes mozgást, ne a tükrözést használd, hanem a szimmetrikusan elhelyezett csontokat úgy nevezd el, hogy az egyik fél nevei .R végződést kapjanak, a másik fél ugyanolyan nevű csontjai pedig .L végződést (Right és Left, vagyis jobb és bal). Mondjuk a jobb oldali csontok beállítása után jelöld ki őket, aztán Ctrl+C (vagy a Pose menüben Copy Pose, a póz másolása), utána Shift+Ctrl+V (Paste X-Flipped Pose, a póz X-irányban tükrözött beillesztése), ekkor az összes .L-végű csont mozdulata tükröződik. Ezután természetesen jelöld ki az összes csontot (A), és rögzítsd a mozdulatot (I, majd Rotation). A módszert (angolul) itt írják le, a vége felé:
Ez például így készült:
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!