Szeretnék foglalkozni 3d-s animációval, animáció filmekkel. Hogy kezdjem? (minden tanácsot jól jöhet)
nézegetem hogy kb mik kellenek de jobb lenne ha egy kis segítséget adnátok hozzá.
tudtommal kell autodesk maya, photoshop, stb de jó lenne ha leírnátok pontosan. ha linket is tudtok az nagyon meg köszönném :)
ha még valami eszembe jut írok :)
kösz előre is.
"autodesk maya, photoshop"
Tudtommal nem. Modellező/animátor meg rajzprogram kell.
Pl. Blender ésd Gimp, akkor nem kell lopással indítanod...
Miközben a programokat tanulod, tervezd meg papíron az egészet, a figurákat, háttereket, írjál legalább másodpercre pontos forgatókönyvet, keress zenéket, találd ki a figurák hangját (mondjuk, Audacityben).
Egy-két jó program önmagában még semmit sem old meg. Az egész legyen meg a fejedben, a modellezés a kisebbik része a munkának.
kösz szépen mindent.
ha jól értem az első dolgom megírni a történetet.
második a karakterek/helyszín megrajtolása.
harmadik a karaktereket 3d-be kell megtervezni.(melyik programmal?)
negyedik ha kész ezt valamelyik programmal meg elevenítem.
(tippek, trükkök tanácsok vannak?)
ötödik szinkronizáció, és megfelelő zene kiválasztás.
így jó?
kihagytam valamit?
jó pálcikaemberrel kezdeni?
nincs véletlenül oktató videó ami jól elmagyarázza az egészet? (angolt már találtam, de nem olyan jó)
esetleg valaki lenne a mentorom, tanácsadó vagy ilyesmi :)
kösz mindent előre :)
"""""nincs véletlenül oktató videó ami jól elmagyarázza az egészet?"""""
jó megtaláltam a vidiket :)
"Milyen programmal?"
Én, ha csak lehet, mindig ingyenes programokat ajánlok, tehát továbbra is a Blendert. Ennek egyetlen hátulütője, hogy a professzionális stúdiók nem használják, minden egyéb szempontból zseniális. Ha tehát eleve az a célod, hogy majd profi animátorként helyezkedj el, lehet, hogy több értelme van inkább a ZBrush, Maya, 3D Studio Max, Cinema4D, Modo (stb.) programok valamelyikében elmélyedned. Magának az animációnak a kitanulására viszont a Blender tökéletes, és mindent meg tudsz benne oldani a modellezéstől az animáción át a vágásig, beleértve a hang alátevését, a kamerával fölvett filmbe illesztést, a greenbox-technikát és az utólagos effekteket is -- ha bírja a géped, mindezt igen jó minőségben.
Én komolyabb videókkal nem dicsekedhetem, de (ha sikerül linkelnem) néhány mozgáspróbát ezen az oldalamon megnézhetsz, ezek mind Blenderrel készültek:
Ha az igazi képességeire is kíváncsi vagy, nézd meg a profik által készített videókat. Innen indulhatsz, érdemes végigmenni a linkeken, amíg megtalálod őket:
"Milyen programmal?" ez hülyeség, bocs.
ezzel fogom kezdeni, ha úgy alakul hogy megy, van tehetségem benne akkor még munka is lehet belőle :D
ha még lesz kérdésem remélem segítetek :)
kösz mindent :)
Ja, a többi...
A felvázolt munkamenet nagyjából stimmel, de a gyakorlatban a munkafázisok úgyis keverednek, összecsúsznak, a jeleneteket sem a végleges sorrendben fogod fölvenni, szóval túlságosan rigorózusan nem kell tartanod magad a felvázolt tervezethez.
A pálcikaember jó kezdésnek, a mozgatás nagy részét csontvázzal oldod meg, azt meg utólag is föl tudod öltöztetni a bonyolultabb végleges figurába, ha már a mozgást megcsináltad. Mindenesetre gondolj rá, hogy a végleges figurának teste is lesz, tehát a pálcikamuksó is olyan szerkezet legyen, hogy majd elférjen rajta a hús.
Segítséget leginkább úgy tudok adni, ha egy-egy konkrét problémában elakadsz és én véletlenül tudom a megoldást, egyébként nemigen van rá időm. Amit lehet, próbálj a videók alapján megérteni.
kösz szépen mindent :)
remélem minden rendben fog menni :)
kösz még egyszer a tanácsokat :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!