Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Hogy lehet ezt megoldani...

Hogy lehet ezt megoldani Blenderben (csontozással van gond)?

Figyelt kérdés

[link] <------Itt a kép.


Hogy lehet azt megcsinálni hogy az object kövesse a bone-okat szabályosan ( a bone ne essen az objecten kívülre)?



2013. dec. 19. 21:24
 1/7 tabaki ***** válasza:
A képen nem lehet látni a mesh felosztását, így nem igen tudok tippelni. Hogy néz ki a tárgy szerkesztő módban?
2013. dec. 19. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 tabaki ***** válasza:

Na jó, mindegy, mindjárt magad is rájössz...


A vázhoz rendelés után szerkesztőmódban a váz csontjaival azonos nevű vertexcsoportokat hozol létre, kijelölöd a kívánt csontnak megfelelő csúcspontokat, majd a Vertex Groups ablakban a csoport nevére állsz, és az Assign gombbal hozzárendeled őket ahhoz a csoporthoz. Például itt a Bone.005 csoporthoz jelöltem ki vertexeket, ezeket a Bone.005 nevű csont fogja mozgatni:

[link]


Különböző felosztásokkal és hozzárendelésekkel készült próbák, az alsó sor ugyanaz, csak felületosztással (Subdivision Surface a Modifiers menüben):

[link]

[link]

[link]

2013. dec. 20. 02:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 tabaki ***** válasza:

Még valami. Ha a villáskulcsos panelon a felületosztást teszed előre (vagyis a Subsurf módosítót az Armature fölé küldöd a fölfelé mutató nyilacskával), akkor másként viselkedik, mert először a felületosztást hajtja végre, és csak utána görbít:

[link]

Itt pedig a görbítés utánra tettem még egy újabb felületosztást is:

[link]

2013. dec. 20. 02:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a gyors választ - és a segítséget :)
2013. dec. 20. 14:58
 5/7 A kérdező kommentje:
És ezt ilyen "hibák" nélkül meglehet csinálni? [link]
2013. dec. 20. 15:22
 6/7 tabaki ***** válasza:

Az én képeimen voltak ilyen hibák? Ez az én harmadik változatomra hasonlít, amelyikben tény, hogy benne van a "magába fordulás" lehetősége. Figyeld meg a hozzárendelést a következő képen:

[link]

[link]

Azt láthatod, hogy a középvonalba eső pontok MINDKÉT csoportban benne vannak, ezért a hajlításkor mindkét csont hat rájuk. A képeden megint semmi értelmezhető nem látszik, csak az, hogy baj van, de hogy pontosan mi és miért történik, az megítélhetetlen; remélem, hogy a vázolthoz hasonló megoldás segíthet. Máskor hasznos lehet az is, ha a csont a testnek nem a tengelyében helyezkedik el, hanem a felületén, úgy, hogy hajlításkor a test minden csúcspontja távolodjon egymástól -- különleges esetben akár az egész váz a testen kívülre kerülhet.

2013. dec. 20. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a segítséget :). És elnézést hogy nem írtam le részletesebben.
2013. dec. 21. 07:39

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!