Miért hívják stratégia játéknak a stratégia játékokat?
Nyilván egy körökre osztott vagy egy taktikus stratégiai játékra gondolok. Konkrétan az RTS műfajról van szó, gyakorlatilag semmi stratégiázás, tervezés nincs benne, csak ugyan az a (kb 1 -2 hét alatt) betanult épitkezési sorrent és az egységekkel való gyors támadás.
Én magam is kedvelője vagyok a múfajnak, de felmerült bennem eme kérdés és ez kicsit lehangoló a számomra, sőt még az RTS - ektől is elvette a kedvemet!
Jaja, ahogy előttem is írják, az emberek nem azt igénylik hogy órákat kelljen tervezgetni egy támadást, hanem pörgősebb csatákat várnak. És azért az RTS műfaj is változatos, játékon belül is vannak profik és kevésbé profik, és mindenkinek megvan a maga erőssége vagy épp gyengéje.
Persze az is számít mit és hogy játszol, mert más gép ellen tolni, ami mindig hasonló lépéseket tesz, meg más egy valós játékos ellen, aki kiszámíthatatlan (vagy pont hogy kiszámítható) támadásokkal jön. És ugye egy jó játék mögött ott van a folyamatos fejlesztés, finomhangolás, amik megint változtatják az egységek értékét.
Sőt...a való életben is rengeteg dolog szól előre betanult, és elsajátított dolgokról, és nagyobb esélyekkel indulsz akkor ha előre meghatározott terveid vannak, vagy épp egy adott helyzetben reflexből tudod hogy kell reagálni, és nem csak a pillanatnyi állapotra reagálsz.
Mondjuk nekem nagy kedvencem a régi Commandos 1-2, ott tényleg gondolkozni kellett néhány pályánál, és tervezni, kivárni.
De persze nem is lehet teljesen reális stratégiát létrehozni, mert az rétegjáték lenne, és idővel minden játékban kijön hogy mi a legjobb taktika.
Én eddig akárhány stratégiával játszottam neten, az volt a tapasztalatom, hogy 1, 2 jobbik esetben 3 jó, használható taktika van az is csak az épitkezésre gyakorol hatást, hogy mennyi és milyen egységeket gyártassz és milyen sorrendbe építed fel az épületeid.
A tapasztalataim alapján minden RTS -ben csak a betanult "stratégiák" gyorsabb megvalósítása számít és igaz hogy a való életben is gyakran betanult taktikák, stratégiák illetve tervek alapján csinálun egy, két dolgot, viszton a való életben egy "eseményben" való lépésnek (stratégia használata) következményi vannak, amik talán további lépéseket kívánnak, amikre talán van újabb stratégia, (talán nincs és tervezni kell) sőt lehet több lehetőség is van és minden lehetőségre egy külön terv van készítve. ELlenben gey RTS -ben ilyen nincs, csak mondjuk összesen 3 lehetséges lépés a játék eleján, amelyek közül választasz egyet és aszerint játszod végig a játékot és többnyire csak az számít ki hajtsa vágre hamarabb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!