EXCEL 2003-ban szeretnem a következöt megcsinalni: egy cellaban megjelenö ertekeket szeretnek elmenteni egy külön munkalapon (mindegy milyen formaban, a cel hogy a megjelenö ertekeket summazni tudjam). Ötletek?
Szia.
Nem nagyon vágom mit is szeretnél, de próbálkozz a másollással és az irányitott beillezstéssel ahol az értéket ileszted be. (Igy a másolt cellád számként kerül beileszztésre, amivel már azt kezdesz amit akarsz).
Sok sikert.
Üdv.
Ahogy leírtad nem egyszerű, VB script kell hozzá.
Ha a feladat lehetővé teszi, akkor én így csinálnám: a paramétereket berendezném egy sorba, aminek a végén a számoló függvény csücsülne. Minden sor egy külön bemenet lenne. A függvényt lemásolnám minden sorra (bal alsó sarok) majd a legvégén szummáznám a számolófüggvények sorát.
Leegyszerüsitve a feladat a következö: ket külön cellaban ertekeket adhatok meg. Mikor mindket cellaban van ertek, akkor egy harmadik cellaban egy egyszerü kivonas függveny kiszamolja a ket elözö cella különbseget, es az erteket/ertekeket beirja egy tablazatba. Mivel az elsö ket cellaba tetszöleges szammal adhatok meg ertekeket igy tetszöleges szamu különbsegem keletkezik (a valosagban kb 300). Ezeket a különbsegeket kellene egy külön munkalapon egymast követöen "felsorakoztatni" es summazni.
Az elözö leirast nem ertettem teljesen, ha passzol a most leirtakhoz, reszletezed kicsit kerlek? (A röviditeseket nem ertem annyira, mert egy nemet gepen dolgozom)
A1 cellába: 4
B1 cellába: 3
C1 cellába: A1-B1
D1 (vagy C301) cellába: =SZUM(C1:C300)
Megfogod a C1 bal alsó sarkát (vastag + jel lesz belőle) és lehúzod a C300-as celláig.
Azután elkezded kitölteni A2-től B300-ig. Utána a A és B oszlopokat elrejted v. a C oszlopot kimásolod és beilleszted máshova.
Ertem a leirasod. A baj az, hogy a feladtban az ertekeket mindig az A1 es B1-be kell beirni es a mindig C1-ben megjelenö szamokat kellene kilistazni, mashova. Ez olyan mint egy formanyomtatvany: kerdesekre lehet valaszolni (szamokkal) es a valaszok alapjan kiszamolt eredmenyeket listazni.
Egyaltalan nem vagyok benne biztos hogy ezt excellel meg lehet e csinalni, ezert is a kerdesem. A jelelegi megoldas a megjelenö ertekek manualis atirogatasa egy tablazatba, ezt szeretnem automatizalni.
Szia.
Visual basic-et lehet használni (Macro szerűség) ?
Ha igen akkor :
A munkafüzet változás eseményére pakold a következő procedurát :
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
Rem Fül pozicio meghatározása
WsPos = ActiveSheet.Index
If Target.Address = "$B$1" And WsPos = 1 Then
Rem Excel müködés minimalizálása
Application.EnableEvents = False
Application.DisplayAlerts = False
Application.ScreenUpdating = False
Rem C1 cella érétke : cells (1,3)
Ertek = Cells(1, 3)
Rem oszlop szám
Oszlop = 1
Rem sor szám meghatározása
Sor = 1
While Worksheets(WsPos + 1).Cells(Sor, Oszlop).Value <> 0
Sor = Sor + 1
Wend
Worksheets(WsPos + 1).Cells(Sor, Oszlop).Value = Ertek
Rem Excel müködés visszaállitása
Application.EnableEvents = True
Application.DisplayAlerts = True
Application.ScreenUpdating = True
End If
End Sub
Itt egy zip file, amiben egy excel tábla van + egy file amiben a macro van :
Csak az első fül B1-es cellájának változásakor hajtódik végre a makró és a második fül A oszlopába pakolja a számokat (szépen egymás alá) az első fül C1-es cellájából.
Sok sikert.
Üdv.
A legutobbi kommentelönek: Igaz hogy nem volt teljeskörü a leiras, ezert irtam hogy kerdes eseten szivesen kifejtem bövebben. De köszönet azert a valaszert.
A masik kommentelönek: köszönet, ezzel a par sorral megtudtam csinalni ugy ahogy szerettem volna, igy a problema megoldodott. Big thx.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!