A google Földhöz miért kell külön Google Föld-bővítmény?
Ami csak Windows és Mac OS mellett használható.
A böngészőbe integrálva van a flash, tud javasrcipetet futtatni, ezekkel kiváltható lenne. Miért nem követik a szabványokat? Hasonlóan a Microsoft Silverlight bővítményhez.
a 2013-as i/o-n jelentették be, hogy a térkép lesz az új felhasználói felület.
meghívót (hogy pontosítsak) kérni lehet a google-től. ha a maps oldalon nem ugrik fel, írj és belinkelem.
valami eszméletlen lett.
"4 választ kaptam, de igazából egy sem megfelelő."
Akkor nem értelek. Szerintem te nem igazán követed a webes szabványokat és a böngészők fejlődését. Max csak a Chrome-ot, de azt is téves forrásokból.
A Flash nem W3C webes szabvány. A JavaScript igen. Ehhez a Chrome-ban van egy elég jól optimalizált motor, a V8. Ez sokkal optimálisabban fut, mint a flash. A WebGL ugyan szintén nem W3C szabvány, viszont tulajdonképpen csak egy wrapper az OpenGL-hez, amit a Google Earth eddig is használt. Ráadásul, a Flash fejlesztését már az Adobe is szép sorban visszaveszi, gyakorlatilag Windowsra fejlesztik csak normálisan, ami a 2012-es piaci részesedés mindössze 20%-át tette ki, tehát a piac 80%-át már nem tekinti fontosnak az Adobe. Az Androidos Flash fejlesztését leállították, a későbbi frissítések néhány korábban flash-t támogató okostelefonról is eltávolítják a Flash-t. A Google teljes mértékben meg szeretne szabadulni a Flash-től, a YouTube már elérhető Flash nélkül, a Google Earth-be meg sem próbálták bevonni - nagyon helyesen, mert nem nyílt szabvány. A későbbi Chrome verziók már nem fogják beépítetten tartalmazni a Flash bővítményt, sőt, idővel inkompatibilissé is válnak vele, vagyis nem lesz lehetséges a legfrissebb böngészőkben Flash-t használni. Tehát, a Flash gyakorlatilag egy halott rendszer, ma már fejleszteni nem érdemes rá, a támogatottsága soha nem látott mélyponton van, és maga az Adobe is szép lassan kilép mögüle. Gondolom open-sourceolni fogják, de ez nem menti meg, nem is az lesz már vele a céljuk. Mint "webes szabvány" a Flash megbukott, mivel bebizonyosodott hogy nem alkalmas a mai problémák megoldására. A HTML5 Canvas, WebGL, JavaScript 2-3 éven belül teljesen kiváltják. Akkor most minek is portolta volna a Google Flash-re a Google Earth-ot? Az eredeti plugin azért készült el a Google Earth-höz, mert már akkor is tudta a Google, hogy a WebGL-t fogják használni, ezért a meglévő asztali Google Earth alapján nagyon kevés pénzbefeketettéssel csináltak egy plugint, ami addig kiszolgálja az igényeket, amíg a WebGL el nem jut olyan szintre, hogy alkalmas legyen erre a feladatra. Most eljutott erre a szintre, így a plugint szépen eltemetik.
Ezzel konkrétan arra is megadtam a választ, hogy pontosan miért kell(ett) külön bővítmény az Earth-hez:
Azért, mert amikor a plugin-t elkészítették, még nem volt sem a Flash, sem a WebGL alkalmas a renderelő motor elkészítésére. Így, mivel már asztali gépen meg volt a renderelő motor, így csináltak egy nagyon egyszerű plugint. Valószínűleg ez néhány hétbe telt egy kisebb csapatnak. Nem fektettek bele több pénzt, mert tudták hogy ennek a projektnek ebben a formában csak pár év a szavatossági ideje. A mobilos platformokon (akkor még elsősorban iPhone-on) nem volt akkor még elérhető Google Earth, a Flash eleve el sem készült, ezért ott nem volt más választásuk mint átportolni a klienst. Ezek a verziók valószínűleg élnek is még egy ideig, mert most még nincs alternatíva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!