Miért nem növekszik az FPS szám?
Ha a felbontás vagy a grafikai beállítások hatására nem változik az FPS, akkor nagy valószínűséggel CPU limitről van szó, azaz a proci nem tud elegendő adatot szolgáltatni a videokártyának. X2 4400+-szal ez ma már könnyen elképzelhető, főleg kisebb felbontásokon. Kártya milyen van mellé?
Persze fix fps attól is lehet, hogy a vsync engedélyezve van, de olyankor normális esetben 60 fps van fixálva (60Hz képfrissítés esetén). Bár ahogy sejtem, nem erről van szó.
Bár az egy butított GTS450-es (a normálon GDDR5 memória van és 1GB is bőven elég neki) a proci még így is nagyon kevés neki, főleg egy-két CPU igényesebb játéknál.
Ahhoz, hogy a GPU ki tudjon préselni sok képkockát, ahhoz a procinak is sok adatot kell előkészítenie, főleg szerényebb beállításoknál (ahol a videokari még több fps-t tudna előállítani) dolgozhat a CPU keményebben. GPU limites helyzetben (magas felbontás, beállítások meg szűrőzés) maga a videokártya fekszik meg, nem képes sok-sok fps-t előállítani, ilyenkor a CPU kevésbé számít/kevesebb dolga van.
Ilyen esetben, amikor a CPU és a VGA között nagy a szakadék (korban, teljesítményben), akkor mindenképpen lehet korlátozódásra számítani a szűk keresztmetszet miatt. Az X2 4400+ még 2005 és 2006-ban jó procinak számított, 2007-2008-ban már csak átlagos, egyszerű példány volt...ma már igen elavult sajnos. A GTS450 szintje 2008 környékén még nagyon jó volt, de 2010-ben sem volt még használhatatlan, sőt még ma is használható némi kompromisszummal. Egy normál GTS450 kihajtásához legalább egy 3GHz körüli C2D proci kellene, ami Athlon64 X2 szinten legalább 3,5GHz-t jelent.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!