Maya layered texturát hogyan kell? (lent)
Autodesk mayában layered(réteges) textúrát akarok csinálni. Pl. van lenn egy lap. Azon fű textúra van, és ráfesteni földet.
http://www.youtube.com/watch?v=sdI3ddGFYJg
Pontosan ugyanúgy csinálok mindent, mint a fenti videóban, de semmi. A száz próbálkozásból egyszer volt olyan, hogy sikerült festenie, de akkor a processzor is sokáig dolgozott, és úgy sikerült, hogy 10 mp-be tellett egy kis pöttyöt befesteni (pedig nem a processzoral van a gond), és ha más szögből néztem, akkor átlátszó volt.
Kérlek segítsetek! Nagyon fontos lenne!





márpedig valamit nem úgy csinálsz, ennek így mennie kell...
valamint alacsony minőségű textúrákkal dolgozz, így a gép is szinte azonnal tud reagálni
csináld meg még egyszer, figyeld lépésenként hogy tényleg ugyanazt csinálod e. elég sok hibalehetőséged van, és elég csak egyet elnézni hogy ne működjön.
így látatlanba ennyit tudok "segíteni", többet max akkor , ha te is felveszed videóra és feltöltöd valahova
Egyébként a videóban, mikor a work areaban van, akkor neki van ott egy csomó csík, amivel össze vannak kötve a dolgok, nálam pedig egy. Lehet ez gond?
Csináltam egy Polygon planet (nem tettem be hálókat, csak simán üresre).Window-rendering editor-hypershade. Bal oldalt kiválasztom a hypershadet,
és egy lambertet. Rákapcsolok a layeredTexture1-re, és a color fülnél a kis kockára kapcsolok. Utána File. Megjelent a Work Areaban egy file1 és egy place3dTexture. Kiválasztok egy földes textúrát.
File1-et átnevezem dirtre. Vissza a layered texturera. Belekattintok a téglalapba, hogy legyen egy új olyan zöld színű téglalap. Ott megint a kis kocka, File. És a work areaban megjelent még egy place2d texture és egy file1. File1-et átnevezem grassra, és kiválasztok egy fű textúrát.
Utána layeredTexturera megyek, középső klikk, ráhúzom a lambertra, és az opciónál color. Ezután ráteszem a poly planemre.
Utána UVset, UVset editor. Map1-et átnevezem dirtre, csinálok egy újat, azt pedig grassra. Utána UVset, UVlinking, és a dirtöt a dirthöz kapcsolom, a grasst pedig a grasshoz. Utána csinálok neki egy planar mappingot (mind a kettő sethez),
de csak egy csík jelenik meg, és nekem kell széjjebb húzni. Meg van a mapping.Color, apply color-options. Edit, reset settings, és fehérre húzom a colort.
Utána Color, paint vertex color tool-options. Channelt RGBA, Color value teljesen fehér, és Color alpha 0. És mikor brusholom nem történik semmi. Nem ír ki hibát, de a script editorba megnéztem, és mikor kattintok, ezt írja ki: polyColorPerVertex -r 1 -g 1 -b 1 -a 0 ;
"Csináltam egy Polygon planet (nem tettem be hálókat, csak simán üresre).Window-rendering editor-hypershade. Bal oldalt kiválasztom a hypershadet"
Nem hypershadet, hanem layered texturet. Bocs, elírtam.
"Megjelent a Work Areaban egy file1 és egy place3dTexture."
Itt is egy kis elírás. 2dtexture, nem 3.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!