3D modellezőktől kérdezem elsősorban, milyen módszerrel lehet a legjobban textúrázni egy textúra atlaszból?
Készítek egy egyelőre egyszerű szobát. Mivel játék motorba készül a dolog, igyekszem a teljesítmény terén a lehető legjobbat kihozni belőle. Textúra atlaszt készítek. Lesz rajta néhány fal, padló és egyéb textúra. Szeretném ismétlődőre csinálni az egyes textúra elemeket a különböző mesheken.
Igazából a UVW mapping / unwrapping az, ami körülményes. Egy adott elem, pl. fal minden egyes face-ének pozíciója az UV hálón egymás tetején kellene, hogy legyenek, megfelelő szögben. Ha csak egy egyszerű, plane primitívről van szó, melyet mondjuk felosztok 10x10 szegmensre, akkor 10x10-szer rá tudom gond nélkül húzni a textúrát pl. face mappinggel. Sajna némelyik fal elememnek van ajtófélfa része is.
A face mapping itt kizárva, nem működik jól értelemszerűen, az ajtófélfa körül a textúra torz. Azt is tehettem volna, hogy először textúrázom a falat, majd kivágom az ajtó helyét az textúra koordináták meghagyásával.
Elsőre ezt is csináltam, jó is volt, csak most módosítanom kell a dolgokon. És nem akarom újra modellezni az egészet, még ha most ez egy nagyon egyszerű modell is, mert lesznek komplexebb modellek is hasonló esettel, annál pedig ismernem kellene a legjobb, leghatékonyabbb eljárást.
Célom, hogy a minél kevesebb draw call legyen. Most így, egy textúrával/ anyaggal, mely egy egyszerű diffuse shader, 1 draw call-t tesz hozzá.
Unity 3D motorról van szó egyébként.
Egyszerű Unwrap UVW-val pozícionálnám a face-eket a megfelelő helyre, de előbb 0-1 UV tartományba kellene őket megfelelően elhelyezni. Az olyan módosítókkal, mint mapscaler az a baj, hogy 0-1-en kívülre generálják az UV koordinátákat, azzal pedig megint nem megyek sokra, mert a face-eket nem szedi külön és nem teszi egymás tetejére, jól pozícionálva.
Mivel lehetne a legegyszerűbben megoldani a problémát, mi a legjobb, leggyorsabb módszer erre?
Mert ez elméletben, nem tűnik bonyolultnak. Több játék modellt is néztem már, ahol dolgoztak hasonló módszerrel. Nem szeretném, ha utólag kellene optimalizálni a modelleket, főleg, hogy sok lesz belőlük.
Köszi a választ, nem konkrétan megoldás a problémámra, de mivel karakter modellezésre is szükségem lesz hamarosan, így ezek is segíthetnek.
Tényleg jó videók!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!