Milyen programokkal készítik a PC-játékokat a nagyok?
Van ugye a programozási munka, a legkeményebb része ez a dolognak, sok játék még ma is C++-n íródik valamely programozási környezetben és esetleg beágyazott nyelvekkel (pl. LUA - World of Warcraft).
A grafikai környezet nagyját nyílván grafikus programokban tervezik meg (ki hitte volna) majd ezt renderelik 3D-be, ha kell, például effekteknél, vagy a VGA tudásából adják hozzá (pl. motion blur, víz effektek).
A hangokat és videókat általában külön tárolják, de mindezt - hogy mikor mi jön egy adatbázisból olvassa ki a program, ami lehet csak a játék által olvasható vagy külsőleg szerkeszthető is (pl. editor programokkal).
Sokmindent kihagytam még, de azért a főbb elemekre kitértem. Nem elég azonban a programozás, az egy több Gb-s játéknál is csak legfeljebb pár megabytera rúg, az adatmennyiség nagy részét az "egyéb" dolgok adják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!