Milyen programmal lehet valósághű, belsőnézetes módban bejárható virtuális 3D-s helyszíneket (tájat, épületet) szerkeszteni?
Sziasztok!
Kérdésem a következő lenne: létezik-e olyan program, amivel - nagyjából az fps-stílusú játékokhoz hasonlóan - , belső nézetes módban bejárható környezetet (külső terek, tájak, épületek, stb.) lehet szerkeszteni?
- A hagyományos tájképszerkesztő és 3D-s szerkesztő programokkal nagyon szép képeket lehet ugyan létrehozni, de ezek általában statikusak, nem lehet mozogni a térben, maximum arra van lehetőség némely programnál, hogy animációkat (pl. hullámzó víz) vigyünk be, vagy automatizált kameramozgásokat, így rövid kisfilmet rendereljünk belőle.
- Egyes játékprogramokhoz (pl. Oblivion, Far Cry, stb...) mellékeltek pályaszerkesztőket, amelyekkel tulajdonképpen megoldható a kérdésben felvetett feladat. A gond ezekkel csak az, hogy az elkészült "művet", ha közzé akarom tenni, a felhasználónak meg kellene vásárolnia, ill. feltelepítenie a gépére az adott játékot, hogy pályaként be tudja tölteni, és használni. Ez így túl körülményes, hisz gyakran egy sok GB méretű játékot kell felrakni, hogy megtekinthető és bejárható legyen a 3D-s táj.
Igazából olyan program kellene, mely ötvözi a 3d-s (tájkép)-szerkesztők és a fenti játékokhoz készült szerkesztők tulajdonságait, lehet vele virtuális tájat, élethű domborzatot, növényeket, vizet, stb. készíteni, épületek külső és belső tereit, saját objektumokkal, és textúrákkal kiegészítve. Az elkészült tájat viszont vagy valami ismert interaktív formátumba (pl. Flash, Shockwave...) tudja menteni, ahol a nyílbillentyűkkel lehetőség van a valósághű mozgásra a térben, esetleg valami saját, ingyenes megjelenítő programmal meg lehessen nyitni őket.
Létezik ilyen program?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Ha játékot akarsz készíteni, de nem egy adott játék stílusához korlátozott "pályaszerkesztőt" használni, akkor ajánlom a 3D GameStudio-t. A legújabb változata az A8, de persze ennek is vannak hátrányai... Viszont talán még ez a legegyszerűbb megoldás is és tudja azokat amiket leírtál.
Ha pedig 3d animációt szeretnél, ami "fotó realisztikus" és profi megoldás, akkor Autodesk Maya. Nagyon sok filmhez/animációs filmhez és reklámhoz használják, de ez csak animációkra való. Azaz le lehet benne bármit kitűnő minőségben modellezni és effektezni + animálni is de ennyi. Max azt tudod csinálni, hogy kimented az animációt és beimportálod más progiba, ha meg tudja nyitni.
Játék készítéshez elengedhetetlen, hogy ismerd az adott program nyelvét, hogy le tudj benne programozni dolgokat. Enélkül nem fog menni.
Ja azt elfelejtettem, hogy akármilyen programot és script nyelvet is akarsz használni, rengeteg idő lesz megtanulni. Sőt magadtól nem is fog menni. Én animációk készítésével szórakoztam egy időben elég sokat a Mayával, de rájöttem, hogy ha rendes profi animációt akarok készíteni, ahhoz minimum egy tanfolyam kell + sok sok év. És akkor ez még csak egy animáció, amihez nem igazán kell programozni. Annak megtanulása és alkalmazása, megint csak nagyon sok idő és gyakorlás kell. Szóval dicsérendő a lelkesedés, de ahhoz hoz éveken át meg is maradjon, nagy kitartás kell. Meg tanfolyam (inkább tanfolyamok), hogy tényleg a képzeleted szabjon határt és na a szakértelmed.
Renderelés meg tényleg sok idő. Nálam volt, hogy egy animáció renderelésénél 1! képkocka több mint másfél óra volt. Pedig elég fullos 4 magos gépem van, de ez ugye animációnál volt max minőségben. Játéknál lehet más a helyzet.
Köszönöm a választ!
A 3D GameStudio-t meg fogom nézni, mire képes. Én tulajdonképpen nem játékot akarok készíteni, hanem csak egy virtuális tájat, aminek minősége a komolyabb játékokéval azonos, tehát hasonló vizuális élményt nyújt (domborzat, animált víz, növények, épületek...), és a játékokhoz hasonlóan "gyalog" bejárható, tehát a tényleges ottlét, séta élményét adja. A 3D-s szerkesztőprogramokkal az a gond, hogy lehet, nagyon profi animációkat lehet velük létrehozni, de általában nem adják azt az "ottlét" érzést, mint a játékok, ahol valóságos "ember-szemszögből" járhatjuk be a tájat, és még a patak csobogását, vagy a madarak énekét, lépteink hangját is halljuk. De mindez, amit szeretnék, nem játék lenne, tehát ellenségek, stb. nélkül. Csak bejárható, élethű, "élő" táj.
Attól még a játékokhoz áll közelebb mivel bejárható környezetet akarsz. A mayát pont azért írtam, mert akár fotó realisztikus modelleket is lehet vele készíteni, és renderelni. Ugye a tájat is le kell modellezni és textúra is kell rá. A gamestudióval meg lehet oldani azt hogy bejárható legyen, de azt nem tudom, hogy kompatibilis-e a modell formátuma a mayáéval. Valószínűleg nem az sajnos. Persze a gamestudióval is lehet modellezni, de nem lesz olyan grafikai minősége az egésznek.
Az A7-es verzióban alapból bent van egy olyan script, hogy programozás nélkül is lehessen benne mászkálni. Ha gondolod leírom, hogy kell beállítani. Csak 1-2 kattintás és már mászkálhatsz is.
Amúgy létezik már egy ilyen "játék". Dear Esther. Egy szigeten vagy és csak sétálni lehet a szép tájakon miközben egy történet fog idővel kibontakozni. Mint egy interaktív könyv.
Köszönöm!
Megnéztem a Game Studio-t, jónak tűnik, (támogatja a Maja és a 3D Stutio fájltípusait is), bár az ingyenes, letölthető verzió grafikai képességei úgy látom, korlátozottak. Azért megpróbálom.
A scriptet ha el tudod küldeni, nagyon jó lenne! Előre is köszönöm!
A Dear Esthert beszereztem, végigvittem... csodálatos!!! Lehetnek még ehhez hasonló alkotások? A Source engine-hoz esetleg tudsz ajánlani valami szerkesztőt, amivel hasonló "játékokat" lehetne létrehozni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!