Melyik programmal tudok minecrafthez hasonló játékokat csinálni?
-.-
szóval elmész egy egyetem programozói szakára megtanulsz egy pár prog. nyelvet sokat gyakorolsz nekiállsz és rájössz hogy ez rohadtul nem ilyen egyszerű
fogd már fel hogy ez nem ilyen egyszerű
egyébként szentem c++ be kéne....
ja hogy mi az a c++
egy programozási nyelv amit rohadt sok ideig kell tanulni hogy normálisan tudd kezelni....
Egy Minecraft kaliberű játék elkészítése NAGYON komoly programozói tudást igényel! Szinte semmivel sem kevesebbet, mint egy komolyabb grafikájú játék.
A Minecraft lelke egy JAVA alapú grafikus könyvtár (Lightweight Java Game Library = LJWGL). Ez letölthető, de önmagában semmit nem érsz vele.
Ténylegesen nagyon tudni kell programozni. Vonatkoztassunk el a JAVA-tól, hiszen rengeteg más programnyelv létezik.
De bármelyiket is választanád, rengeteg munka kell hozzá. A Minecraftnál ténylegesen ez az, ami a legtöbb időt igénybe veszi, hiszen a modellek / textúrák relatíve gyorsan készen vannak. (Bár meg kell említsem, a Minecraft modellei is programozottak, nem kész 3D modell fájlokat olvas be a játék, bele van kódolva az is!)
Ha valami 3D játékot akarsz és nem gagyit, akkor a Unity 3D motort ajánlom. Ezzel a motorral számos kisérlet volt Minecraft jellegű dolog létrehozására: [link]
Én minden egyes oldalát végig olvastam, érdekes volt, valamint a Unity felhasználók példáit megnéztem, egy laikus azt mondja, OK, ez ugyanolyan, csak más a grafikája. NEM! Programozás szempontjából ég és föld a különbség, és ezt teljesítményben is meg lehet látni.
A Minecraft ugyan grafikailag egy elég egyszerűnek tűnő játék, valójában ami "hajtja" az egy rendkívül komplex program.
Gondolok itt a crafting rendszerre, a mobokra, a terepgenerátorra, a kockák megjelenítésére, rejtésére (ha pl. minden kockát kirajzolna a program, akkor a teljesítmény a mostanitól is messze elmaradna).
Az teljesen más, amit egy átlag játékos lát, teljesen mást lát egy olyan, aki rendelkezik programozói tudással és ilyen szempontból is próbálja "megfejteni" a játékot.
Én személy szerint nem vagyok programozó, vagyis a programnyelvekkel nem nagyon vagyok tisztába, de viszonylag jól átlátom, mi hogy működik egy játékban.
Anno suliban FreePascal-oztunk, és képes voltam megírni egy Snake játékot, hidd el, az egy óriási dolog volt számomra, pedig csak egy vacak Snake játék volt.
Persze, egy Unity3D-hez hasonló motorral már sokkal többre megyek az igen szerény programozói tudásommal is.
Amúgy érdemes meglesni a Minecraft forráskódját (vissza lehet fejteni), látni fogod a bonyolultságát.
Lehet a Mojangot szidni, hogy lassú a Minecraft, miért eszik ennyi RAM-ot, miért kell neki erős gép. És kicsit jogos is, mert lehet még rajta finomítani, optimalizálni, de valójában, ha valaki a technikai hátterével tisztában van, érteni fogja az okokat.
Szóval, kezdj el tanulgatni programozni, olvasgass utána, valami nagyon primitív dologgal kezdj, aztán szépen lassan haladj előre.
Ha érzel magadban motivációt, és úgy gondolod, képes lennél megtanulni programozni, akkor nincs semmi akadály, meg lehet tanulni, de komoly kitartás kell hozzá valamint logika, matematika, fizika ismeretek.
Egyetértek a 6-os számú válaszolóval.
És a saját véleményem, hogy ne másold a minecraft-ot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!