Melyik programbot használják legtöbben modellezésre (Maya,3ds max. )?
Szerintem erre senki nem fog tudni válaszolni.
Itt inkább annak a kérdésnek lenne értelme, hogy melyikkel érdemes kezdeni:
Erre a válaszom, hogy 3D Studio Max-szel érdemes kezdeni, már csak azért is, mert rengeteg plugin létezik hozzá.
A Maya a filmiparban elterjedtebb, de azokat a lehetőségeit nem igazán fogod kihasználni, amit a hollywood-i filmesek kihasználnak. A Maya-t a filmesek folyamatosan fejlesztik saját felhasználásukra (ezeket a fejlesztéseket te pedig úgysem fogod elérni soha az életben).
Tapasztalatból mondom, hogy a 3D Studio Max teljesen kiváló.
CINEMA 4D.
Én is ezt használom, nagyon bonyolult, komoly modellező program. Elsajátítása évekbe telik.
Használni tudod: modellezés, szöveg modellezés, textúrázás, világítás, animálás.
Tehát a 3D világában mozog.
De még egyszer mondom, nagyon komoly, és bonyolult program. Van hozzá tutorial bőségesen (pl. Acez), de aligha találsz magyar nyelvűt.
Azért írtam Acez-t, mert én tőle tanultam. :)
A Cinema 4D is nagyon jó alkalmazás, de én egy nagy hátrányát látom a másik kettő alkalmazással szemben, méghozzá azt, hogy nem igazán elterjedt, így a felhasználói közösség is sokkal kisebb, mint a másik két versenytárs esetében. Ebből az következik, ha munkát szeretnél vállalni modellezőként vagy animáció készítőként, akkor sokkal nagyobb az esélyed, ha 3D Studio Max-hez vagy Maya-hoz értesz.
Ezt azért ajánlom tanulmányozni:
Amit írtam az teljes mértékig igaz!
Egyébként a szakában dolgozom, rengeteg helyen dolgoztam már, és egyik helyen sem Cinema 4D-vel kellett dolgozni, és csak annyit tanácsolok, hogy nézz szét a világhálón, hogy mennyi állást hirdetnek a nagyvilágban, ahol a Cinema 4D a feltétel, és nézd meg, mennyit, ahol Maya vagy 3D Studio Max! Egyébként elég csak Magyarországot megnézni, mert itt is ugyanez a tendencia figyelhető meg.
És szakirányú iskolákban is inkább a Maya-t vagy a Studio Max-et tanítják.
Még valami, egyébként a bonyolultság nem csak a Cinema 4D-re igaz, hanem a másik két alkalmazásra is.
Nem tudom, hogy mennyire mélyedtél bele már mindhárom alkalmazásba, de szerintem nem mélyedhettél bele eléggé, ha azt hiszed, hogy a Maya és Max nincs olyan bonyolult, mint a Cinema 4D.
Nézd meg a nemzetközi 3D közösségi oldalakat, hogy azokon a jelenlévő felhasználók milyen szoftvereket használnak munkájukhoz. Sokkal többen vannak azok, akik az Autodesk termékeket használják.
Én egyébként valami teljesen egyszerűvel kezdeném a helyedben a modellezést (pl szék, ágy, asztal, kanapé, fotel stb)
Ha ezek már mennek, akkor jöhetnek a bonyolultabb tárgyak.
Ez jó lett? Hogyan tudnám befesteni, és kivágni a közepét, hogy hasonlítson egy pohárra?
wupload{pont}com/file/2634702282/Borosüveg.mb
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!