Rfactorban hogy kell nekilátni a setupolásnak?
Ha tudtok linket vmi setupolási segédletről, azt is szívesen elfogadom! :)
ui.: főleg f1-re gondolok...
Én először körbe szoktam menni a pályán kb 20-szor (egyre gyorsabb tempóban). Utána Eldöntöm mire hajtok rá (pl: nagy végsebesség, fordulékonyság, kanyarban való stabilitás) ez pályafüggő. Majd beállítom az autót:
1. Kerékösszetartás (ezen nagyon sok múlik).
2. Leszorító erő vagy váltóáttétel (ha kanyarokra koncentrálsz, akkor
előbb a szárnyak, majd a váltó, ha sebességre, akko fordítva).
3. Autó hasmagasság (szorosan kapcsolódik a leszorítóerőhöz), majd egy kör
figyeld az autó elejét és hátulját, hogy szikrázik-e ha igen tedd magasabbra az autó,
azt a régészt amelyik szikrázik (replayben jól látható).
4. Menj 6-8 kört nézd meg a gumihőmérsékletet, ez alapján lődd be a kerékdőlést
5. Rugózás (ehhez sokat nem tudok szólni ezt érezni kell).
6.Guminyomás (a guminyomás a tapadást befolyásolja, minél kissebb annál jobban
tapad az autó, és természetesen annál gyorsabban fogy a gumi, de ugyanakkor a túl kicsi nyomás
is rossz, ha nagy a guminyomás pedig csúszni fog az autó, szóval a legjobb érték a közepes...
ez olyan 110-130kpa).
8. Az utolsó előtti lépés az, hogy körbemész egy 30 szor. Fontos 1 gumiszettel menj,
hogy kitapasztald a gumikopást. Itt még finomíthatsz az autón.
9. Ha úgy érzed, hogy jó kezdheted a gyakorlást. Fontos még: az ellenfél nem a sette miatt
gyors, hanem azért, mert sokat ment ugyanazzal a beállítással. Ragaszkodj te is a sajátodhoz.
Persze, azért kérhetsz mástól, de ha már sokat mentél a sajátoddal nem állj rá a másikéra
sok időt pocsékolhatsz.
Még egy bölcsesség: ne hidd azt, hogy a másik a sette miatt gyorsabb, mert 2 egyforma pilóta nincs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!