Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Milyen 3D pálya szerkesztő...

Milyen 3D pálya szerkesztő programok vannak?

Figyelt kérdés

Olyan programot keresek amivel egyszerűen lehet 3D pályákat modellezni és exportálni különböző formátumokba.Amiket ismerek:


CartographyShop

3D World Studio

DeleD


Még mik vannak?

Ha lehet ne modellező programokat írjatok mint Blender,3D Studio Max és hasonlók.Persze ezekben is lehet pályákat készíteni és talán még hatékonyabban is,de a használatuk elég nehézkes...Kimondott pálya szerkesztő,modellező programokat írjatok mert ezeknek a használata általában egyszerűbb.Vagy olyan modellező programot amit tényleg egyszerű használni...A legegyszerűbben kezelhető modellező program amivel eddig találkoztam az AC3D..Tökéletes lenne 3D pályák készítésére,de a textúrázása nagyon gázos,mert ha túl keskenyre húzok össze egy testet,akkor a textúrázás totál elmosódik.


Szóval milyen 3D pálya szerkesztő programokat ismertek még?Vagy milyen modellező programot tudtok ajánlani aminek a használata egyszerű ilyen célra?


Előre is köszönöm.


2011. jún. 5. 14:26
 1/9 anonim ***** válasza:

Attól függ, mihez kell

Unreal motoros játékokhoz az UnrealEd van (vagy az Unreal SDK), de általában a legtöbb játékhoz van külön pályaszerkesztő

2011. jún. 5. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Leadwerks Motorhoz kellene.Ennek is van be épített pélya szerkesztője,de modellezni nem lehet benne úgy mint mondjuk az UnrealEd-ben..Előre le kell modellezni a pályát illetve a pálya elemeket,majd a Leadwerks Editorban össze rakni..


Ehhez keresek egy jó pálya szerkesztőt,modellezőt.A Cartography Shop-ot illetve a 3D World Studio-t imádom.De a lehetőségek elég korlátozottak.Úgy értem,frankón össze lehet rakni,formázni belső és külső tereket.De főleg "kocka" és "kúp" formákat használva,formázva.Semmi több.Például gömbölyű formákat nem lehet ki alakítani benne mint mondjuk ez:


[link]


Nem látszik valami jól (a játékkal már játszottam ezért tudom).A lépcsőknél például szép kis ovális formák és a partnál ahogy a fal meghajol.A képen úgy látszik hogy a fal derékszögben bedől,de valójában szép ívesen meghajol


Ilyen íveket,formákat is szeretnék használni de azokban a pálya szerkesztőkben amiket ismerek nem lehet ki alakítani.


És például horpadásokat sem lehet ki alakítani mint mondjuk ez:


[link]


Ilyesmit nem lehet megoldani azokban a pálya szerkesztőkben,modellezőkben amiket fentebb felsoroltam.


Tudom,a leghatékonyabb az lenne ha 3d modellező programot használnék,de lényegében csak az kell ezekhez a formákhoz hogy minden vertex pontot tudjak,akár egyenként is ki jelölni mozgatni...Csak van olyan pálya szerkesztő,modellező amiben van ilyen lehetőség is nem csak "scale,rotate meg turn" és oszt be..


A legjobb példa arra amit keresek az AC3D modellező program.Nem tudom használja-e valaki,nem túl elterjedt.De pályák készítésére tökéletes lenne csak ott meg a textúrázással van szívás:(

2011. jún. 5. 15:39
 3/9 anonim ***** válasza:
nem akarlak elszomorítani, de a textúrázás minden modellező programnál így megy, próbáld meg 3ds Maxben textúrázni, könnyen meg lehet tanulni, sok tutorial video van a youtube-on
2011. jún. 5. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Nah igen,ezért is kedvelem a 3D World Studio-t mert nagyon egyszerűen mégis hatékonyan lehet textúrázni benne.És végülis maga a modellezés is nagyon egyszerű.Csak bizonyos formák ki alakításával akadt egy kis gondom,ezért keresgélek hogy hátha találok egy másik jobb pálya szerkesztőt,de nem igen találok...A legtöbb pálya szerkesztő kevesebbet tud mint a 3D World Studio..Modellező progikat mint a Blender,Wings 3D,TrueSpace..stb bonyolult használni:(


A 3ds maxot nagyon régen próbáltam már,de sírva rohantam el a gép elől xD

Azóta sem néztem rá:)Majd most megpróbálom megint,de ahogy a videókat nézem nem sok kedvem van ennyit vacakolni egy szimpla épület,textúrázásával:(

Modellezésről ne is beszéljünk.


A tutorialban fél óra alatt még el sem kezdte a textúrását a csávó.Ki tudja mi a *aromra kattintgatot egy folytában.Csak azt láttam hogy az épület kék-piros-kék-piros..És ez már a textúrázási tutorial Part3-volt,de a textúrázás még sehol:(


3D World Studio-ban egy olyan épületet ami a videóban volt 10 perc alatt össze dobok,textúrázok és még jól is néz ki...Ezért ragaszkodnák a 3DWS-hez hasonló pálya szerkesztőkhöz...Ha tudna valaki

2011. jún. 5. 18:58
 5/9 A kérdező kommentje:

Talán rá találtam a megoldásra.A Neve 3DVia Shape.


Ez egy ingyenes modellező program,hasonló a Google Sketchup-hoz ám véleményem szerint sokkal egyszerűbb használni de hatékony.Elképesztő dolgokat lehet benne kreálni,nagyon egyszerűen:).Van játék motorja is 3DVIA Studio amivel netre lehet játékok fejleszteni,amiket a 3DVIA Player-en keresztül lehet futtatni.Még azt nem próbáltam.


A gáz csak az hogy kizárólag .3dxml formátumban lehet menteni a modelleket.És a neten nincs egyetlen konvertert sem hozzá.De azt olvastam a fórumán hogy állítólag ha feltöltjük a modellünket a honlapra,utána le tudjuk tölteni .dae és .3ds formátumban..Majd holnap ki próbálom.Első benyomás alapján nagyon szuper proginak igérkezik,ha valakit érdekel:


[link]

2011. jún. 5. 23:56
 6/9 anonim ***** válasza:
Még tudok egyet, Milkshape3D, sok formátumba lehet exportálni belőle
2011. jún. 6. 06:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

A Milkshape 3D egész jónak tűnik,de még ebben sem valami egyszerű a textúrázás.Sokkal egyszerűbb mint az eddigi modellező progikban amiket ki próbáltam,de még ez sem az igazi:(Nah meg hogy tudom egyáltalán a textúra infórmációkat is menteni?Fogtam egy modelt,textúráztam és exportáltam .x fomrátumban.Ott beállítottam hogy textúra kordinátákat is mentse,de maikor be töltöttem egy másik progiban akkor az azt jelezte hogy nincs textúra...


Mondjuk rémlik mintha hallottam volna már róla hogy ebből a szempotnból gázos az MS3D...Mindgy,majd utána nézek ha más nincs majd adok egy esélyt..Köszi a tippet:)


Egyenlőre a 3DVIA Shape-ből akarok ki hozni valamit,de ezzel is szívok,mi mással mint a textúrázással xD


Komolyan mondom fantasztikus modellező progi.Messze menőleg a leg egyszerűbben kezelhető amit eddig használtam.Ám az egyszerűsége mellett nagyon hatékony.


A gondom csak az hogy amikor a modellem feltöltöm a 3DVIA szerverre,akkor az a textúrázást át konvertálja .png formátumba..Ám a leadwerks csak .dds és .mat formátumot tud kezelni...Gondoltam le cserélem és készen is vagyok.Nah igen,csakhogy nem tudom ez a 3DVIA mit csinál,de egy textúrázást több mint 100x alkalmaz egy modellen és mindet egyenként cserélni..ááh..Komolyan mondom végem van,de mostmár nem nyugszok még nem sikerül:)


Úgyis ki találok valamit rá mert ez a 3DVIA nagyon begyön nekem.

2011. jún. 6. 21:15
 8/9 A kérdező kommentje:

Sikerült megoldanom:)


Egy kicsit macerás:


3DVIA Shape-ben miután kész a model,fel töltöm a 3DVIA szerverre,publikussá teszem,ez által a szerver elkészíti a .dae fromátumot a modellből.Azt le töltöm,majd Ultimate Unwrap 3D-be importálom.Majd exportálom .skp formátumba ami a Google Sketchup formátuma.Itt vigyázni kell hogy ugyan azt a mértékegységet állítsuk be mint 3DVIA Shape-ben.Google Sketchup-ba ezt be töltöm,be állítom a pozíciót,méretet hogy minden passzoljon és el mentem.Ez után újra betöltöm Google Sketchup-ba ahogyan az előbb el mentettem.Ez fontos,másképp nem működik...Ez után a 3DRad exporterrel exportálom Google Sketchup-ból .x formátumba...Ezt importálom Ultimate Unwrap 3D-be,itt is igazítani kell még egy kicsit majd exportálom .gmf formátumba ami a Leadwerks saját formátuma.Az exportálás során az Ultimate Unwrap 3D a textúrázásnál alapértelmezettnek a .mat formátumot állítja be.Ám el nem készíti azt..Ez után már csak abból a textúrákból amikkel eredetileg textúráztam,(.dds) el kell készíteni a .mat fájlokat,át kell nevezni arra ami a modell beállításaiban szerepel és már készen is van:)Tökéletesen működik Leadwerks-ben.Más motorkba talán egyszerűbb importálni,de Leadwerks-be csak így sikerült.Sehogy máshogy,mert ha mondjuk csak fogom a .dae fájlt amit a 3DVIA szerver generált és azt próbálom Leadwerks-be használni vagy abból exportálom .gmf-be,akkor a Leadwerks egyszerűen nem tudja megjeleníteni a modelt.Sehogy sem jeleníti meg,csak így..1001 féle módon,több tucat modellező programban importálva,különböző formátumokból exportálva .gmf-be próbáltam ma hajnalig és meló után egészen mostanáig..De csak így sikerült sehogy máshogy nem műküdött..De legalább sikerült már majdnem fel adtam:)

2011. jún. 7. 21:04
 9/9 A kérdező kommentje:
Jah igen,és a végén amikor .gmf-be exportálom vigyázni kell hogy az "animációk és csontok exportálása" ne legyen ki pipálva.Mert ha ki van,akkor az is be zavar ha a model nem tartalmaz animációt,csontokat és nem működik Leadwerks-ben úgy sem...
2011. jún. 7. 21:12

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!