Blenderben hogy lehet animációt csinálni?
Először elkészíted a modelleket, textúrát raksz ré, majd adsz neki armature-t (olyan csontféléket), végül egy megfelelő referencia-videó segítségével keyframe-ek segítségével megcsinálod a mozgást.
De a kérdésedből látszóan ehhez még rengeteg tanulás kell, YouTube-on sok videót találsz medellezéssel, animálással, textúrázással... kapcsolatban.
Torrenten pedig sok több órás videókat találhatsz szintén ezekkel kapcsolatban.
Hát, ez nemigen válaszolható meg fél oldalon... Javaslom, hogy a blender.hu honlapon a Leírásoknál turkálj, ott elég sok témába vágó érdekességet találsz.
Mi az, hogy "rendesen mozogjanak"? Hiteles emberi mozgás? A Blender képes felhasználni a felvett mozgást tartalmazó Motion Capture fájlokat is, efféléknek pl. itt nézhetsz utána:
Kérdés, mennyire tudod hasznukat venni tapasztalatok nélkül.
Mi az, hogy "emberek"? Te modelleztél figurákat, vagy emberszerű modellekre is szükséged van? Csinálhatsz például a DAZ Studioval vagy a MakeHuman-nal:
A maga módján mindkettő szuper program, a kész figurákat legkönnyebben .obj formátumban tudod áttenni Blenderbe (mellesleg a DAZ is tud animálni).
A becsontozásnál, hozzárendeléseknél meg az egész megértésénél ne számíts könnyű menetre. A Blender zseniális, de a te eszed és főleg szívósságod nélkül nem fog olyasmit csinálni, mint amit elképzeltél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!