Elvileg lehetne egy teljesen szabályos és valóságos football mérkõzést virtuálisan pld VR szemüveggel lejátszani, hogy a két csapat két külön helyszínen van?
Például két football pályán játszana egy-egy csapat, és mindkettõ helyszínen a másik csapat és a labda csak virtuálisan lenne jelen.
Nem tudnak kézzel beleérni, mert azt a program egyszerûen nem venné figyelembe. Amikor kint van a labda, automatikusan megáll a meccs, és bedobásig a másik csapat nem tud hozzáérni a labdához. Lesen a játékos hasonló módon nem tudna hatni az eseményekre: a program egyszerûen nem venné figyelembe a játékost: a labda menne tovább a maga útján. Fellökni, felrúgni legfeljebb a saját csapattársat lehetne, az ellenfélre "nem hatna" a gáncsolás, durvulás, stb.
Így voltaképpen képtelenség lenne csalni, így elvileg se játékvezetõre, se büntetõkre nem lenne szükség.
Mindkét csapatnak a saját szurkolóit engednék be az adott nézõtérre, a labda pozícióját nekik is mutatná pld. egy kivetített fénypont.
Mi ma az elvi akadálya, hogy a mérkõzéseket így játsszák?





Ha meg is lehetne csinálni, ez kinek érné meg? Jegyeladás szempontjából, hogy a néző minek menjen el nézni ahogy a levegőt rugdossák, mikor a játékot legfeljebb egy kivetítőn nézhetné.
A labdarúgás arról szól, amiről a nevét kapta.





A szabályok ezt nem teszik lehetővé. (Pl pályan tartózkodók kinimális létszáma, elektronikai eszközök stb).
Plusz semmi értelme, egy nézhetetlen szar lenne az egész, a jaték minden lenyegét elvéve
Hogy ezta nézõk számára hogy lehetne a nézõk számaára is élvezhetõbbé tenni, az legyen egy másik kérdés. Elvileg pld õk is kaphatnának egy-egy VR szemüveget és ugyanazt látnák mint a játékosok.
Az erõszakkal az ellenfél testén átrohanó játékos onnantól le lenne szerelve. Rohanhat ahova akár, csak nem tudnak hatással lenni a labdára, illetve nem tudná erõszakkal "keresztülvinni" az ellenfélen a labdát is.
Szabályosan egymást leszerelni meg természetesen tudnának.
Ha meszokták a virtuális labda "fizikáját" kvázi egy új sportág lenne ebbõl.
Technikailag megvalósítható? Mert azon, hogy mennyire nézhetetlen, majd akkor kezdjünk aggódni, ha igen.
Ha nem, akkor milyen számtech mûszaki akadálya van? Mi szükséges hozzá, hogy rendelkezésre álljon?





Technikailag megvalósítható?
Nem mert cseszett drága lenne és nem lenne sok értelme





"Az erõszakkal az ellenfél testén átrohanó játékos onnantól le lenne szerelve."
Szerintem ezen meg gondolkozzal. Nezzel meg par meccset, nezd az olyat szitukat, amikor belepnek egy csatar ele, vagy a csatar probal attorni az eleve ott allokon. Meg ugy sem egyertelmuek ezek, ha ossze tudnak utkozni, ha meg az sincs, akkor meg foleg nem.
Technikailag sehol se vagyunk meg ehhez. Csak azt gondold vegig, hogy valaki belerug egy jo nagyot a labdaba. Mennyi valtozo befoyasolja a labda palyajat, eleve a jatekos mozdulatat milyen reszletesen, mekkora pontossagal kellene merni, a labda mozgasallapotat szinten, eleve ugye nem egy tomor golyo, hanem folyamatosan rugalmas allapotvaltozasai is vannak, a gyep, a szel, paratartalom, akarmi. Esely nincs valosagos szimulaciora.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!