Hogyan érhető el az,hogy két,több külön plane object ot displaceoljak egyetlen heightmap el?
Bocsi a megfogalmazásért de nehéz kifejtenem mit akarok mondani.
Van 5 külön részből álló plane mesh egy game engine ban, és a blenderben is.
Ezt a plane mesht blenderben készítettem ez egy clipmap elszeletelve 5 felé azért lett elvágva 5 fele,hogy a frustum,occlusion culling működjön rajta.
Szóval van egy height map em amivel módosítom a clipmap felületét de mivel 5 külön objekte vágtam a clipmapet és mivel mind az 5 db hoz hozzá adom a heightmap ot ezért a clipmap nem folytatólagos hanem ugyanazt a domborzati mintát adja.
Hogy oldjam ezt meg?





Mivel nem derült ki milyen game engin-t használsz ezért konkrét választ nem tudok adni azonban a logikát el tudom mondani hogyan is kellene nekirugaszkodni.
Fapados megoldás: A heightmapot is 5 részre vágod és nem ugyanezt a heightmapot rendeled mind az öthöz.
Elegánsabb megoldás. Miután hozzárendeled ugyanazt a heightmapot minden clipmaphez az objectumaidhoz beállítasz egy offsetx offsety értéket (lehet ez vector is) és ez alapján már tudod mennyire kell eltolnod a heightmapat az egyes clipmapekhez. pl ha egymás mellett van 2 10*10 méretű clipmap és van egy 20*10-es heighmapad akkor, az első clipmapnél az offset 0 0, a második clipmanél pedig már 10 0 és így tovább.
Megpróbálom rekonstruálni blenderben majd este ha gépnél leszek.
Eggy másik megoldás is eszembe jutott. Itt nem a heightmap ot tolom el hanem a Clip mapeok uv ját pont úgy állítom be hogy a megfelelő kezdőfelállást kapják ezután már csak offsetelni kell a heightmap ot minden egyes alkalommal mikor újrapozícionálom a clipmapokat.
Nem tudom ez mennyire életképes de
olyasmit tervezek hogy az adott clipmap mesh al be tudjam járni a heightmap ot.
Meglássuk majd este megpróbálom megint.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!