Adott egy MacBook pro 16' M1 Max procival. Ma frissítettem az új oprendszerre, majd miután újraindult, a bejelentkezés után nem hozta be az asztalt, csak a háttérképet. Mi a megoldás (több lent)?
A helyzetet, amit leírtál, több lépésben lehet kezelni, különösen mivel már próbáltál újratelepítést és partíció törlést is. Itt van néhány lehetőség, amit kipróbálhatsz:
Indítás Internet Recovery módban:Kapcsold ki a Mac-et teljesen.
Kapcsold be, majd azonnal tartsd lenyomva az Option + Command + R billentyűkombinációt, amíg meg nem jelenik a forgó földgömb vagy a Wi-Fi csatlakozás kérése.
Csatlakozz Wi-Fi-re, és hagyd, hogy az eszköz betöltse az Internet Recovery módot.
Miután betöltött, próbálkozhatsz újratelepítéssel vagy a Lemezkezelővel (Disk Utility), hogy formázd és újraoszd a lemezt.
Disk Utility használata:Ha az Internet Recovery mód bejön, lépj be a Disk Utility-be, és ellenőrizd, hogy van-e elérhető partíció a rendszer újratelepítéséhez.
Ellenőrizd a lemez állapotát, és ha van hibás partíció vagy fájlrendszer, próbáld meg javítani azt a „First Aid” (Elsősegély) funkcióval.
Teljes lemez törlése és újratelepítés:Ha a Lemezkezelőben nincs használható hely a telepítéshez, töröld az összes partíciót, és állítsd vissza a lemezt egyetlen, újra használható partícióra.
Ha ez sikerül, válaszd az újratelepítést az Internet Recovery módból.
USB telepítő létrehozása macOS-re:Ha van másik Mac-ed vagy hozzáférsz egyhez, létrehozhatsz egy bootolható macOS telepítő USB-t. Ehhez kövesd az alábbi lépéseket:
Töltsd le a macOS verziót az App Store-ból.
Csatlakoztass egy legalább 16 GB-os USB meghajtót.
Nyisd meg a Terminal-t, és futtasd a következő parancsot (például Ventura esetén):
sudo /Applications/Install\ macOS\ Ventura.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/YourUSBDriveName
Kövesd az utasításokat, majd a telepítő létrejön.
Ezt követően csatlakoztathatod a bootolható USB-t, és újraindíthatod a Mac-et, miközben lenyomva tartod az Option billentyűt, hogy kiválaszthasd a telepítő meghajtót.
Apple Támogatás:Ha egyik lépés sem vezet sikerre, érdemes lehet kapcsolatba lépni az Apple Támogatással, mivel ők közvetlenül hozzáférnek a rendszerhez és eszközökhöz, amelyekkel segíthetnek megoldani a problémát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!