Van olyan játék készítő program amihez nem kell programozás?
Nem tudom, nem hiszem. Kicsit olyan, mintha olyan átúszni való tavat keresnél, amihez nem kell tudni úszni.
Ha van is (pl. rpg), akkor az baromi korlátozott, régebben volt pl. az EA-nek a BTCS, amivel lehetett RPG-t csinálni, de pont olyat, amilyen a Bard's Tale volt. Persze, hozhattad a saját map-edet, grafikákat, stb., de a játékmenetet nem lehetett megváltoztatni.
Ilyen kicsit a Bethesda Creation Kit-je, amivel Skyrim/Fallout mod-okat, ill. akár saját játékot is lehet csinálni, de ott is kötve vagy ezeknek a játékoknak az alapszabályaihoz/mechanikához, ráadásul ehhez szükséges már programozói ismeret, ha nem is egy "rendes" programnyelv, de a játék scriptnyelvét ismerni kell és ahhoz pedig kell a programozáshoz szükséges tudás.
Az Unreal 5-ben is sokmindent meg lehet csinálni tényleges programozói tudás nélkül, de az csak egy sandbox lesz mindenféle játékmechanika nélkül, vagyis nem lesz játék, a logikáját ott is meg kell írni valahogy, le kell programozni.
Vagy a Swift (és a Kit-jei). Sokban megkönnyítik a jéték készítését és akár egy 9 éves is tud benne játékot írni, de az is megköveteli a programozási ismeretket.
Szóval igen, vannak, de azokkal az egyedi ötleteidet nem fogod tudni megvalósítani, azokat meg kell írni, nem úszod meg.
Vannak erre lehetőségek pl Unityben, Unrealben is (mind2 elég neves és nagy játékmotor). Viszont a játékod olyan is lesz!
A helyedben inkább összeszednék egy hobbi csapatot, én pl anno itt találtam hobbi csapatot játékfejlesztésre, bár én programozó vagyok, de voltunk még páran a csapatban. Viszont, ha semmihez nem értesz, akkor nem sok hasznod van egy ilyen csapatban.
#6:
Nézz utána az Unreal Blueprint, vagy a Unity Visual Scripting részének.
Én magam programozom inkább kézzel a componenteket unityben, meg az extra libeket amire szükségem van, de neten is sok segítséget találok, hasznos libeket jó leírásokkal stb. Attól még láttam videókat visual scripting és shader készítésről unityben.
Ezeknél a játékmotoroknál a fizetés úgy megy, hogy X összeg fölött Y%-ot kell fizetned, most pontosan nem tudom melyiknél mennyi, Unitynél pár éve 100.000$ bevétel fölött kellett fizetni.
A jó öreg RM2K vagy RM2K3 :)
RPG-nek RPG, de elég fapados, és 2D-s (felulnézetes) klasszikus.
Néhány cím:
-KóterGame
-Amnézia
-School-túra
Stb.
Annak idején rengeteg csapat foglalkozott vele.
Hááát... Vannak olyanok, mint GDevelop, RPG Maker, Game Maker, stb. De ha nem csak valami sablonos dolgot akarsz létrehozni, akkor ott legalább egy minimális szintű programozás szükségeltetik. Ami nem feltétlenül jelent kőkemény kódolást, lehet, hogy csak amolyan "összekattintgatós" módszerrel is megoldható, de azért ha kicsit összetettebb a mű, akkor legalább változókra, meg elágazásokra / feltételes utasításokra szükséges lesz.
A Unity, Unrealo, Godot, meg hasonlókhoz viszont mindenképp KELL programozni. Igen, tök alap dolgokat meg lehet benne csinálni enélkül is, de ezek nem az általad használt fogalom szerinti játék-készítők, hanem játékmotorok, amik feladata, hogy bizonyos macerás és repetitív folyamatokat elvégezzenek helyetted. (Megjelenítés, mozgatás, ütközésvizsgálat, stb.) De a lényegi programot neked kell megírnod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!