Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » AMD Radeon 6750 XT vagy 6800...

AMD Radeon 6750 XT vagy 6800 XT kártyákkal használható a blender? Minden funkciója működni fog?

Figyelt kérdés
Interneten elég össze-vissza találhatók információk, ezért merül fel a kérdés.

2023. jan. 30. 17:25
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Mennie kellene rendesen, viszont úgy néz ki a Blender jobban szereti az nvidiát:


[link]

2023. jan. 30. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 villain_ ***** válasza:
48%
1-2-par evig felejtsd el az amd kartyakat 3d gyorsitasra. az osszes 3d-s program evek ota tamogatja az nvidia-t, az amd (es intel arc) tamogatast fejlesztik, ki tudja, mikor lesz hasznalhato.
2023. febr. 3. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
51%
( Mintha a MacProban AMD kártyák lennének vagy 10 éve ).
2023. febr. 3. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 villain_ ***** válasza:

igen, na es? nem az volt a kerdes, hogy milyen kartya van a macpro-ban. :D


- a viewporthoz es a GUI-hoz opengl-t hasznalnak, az nyilvan amd-n is nagyjabol OK. (gondolom lassan elindul az atallas vulkanra es metalra)

- renderhez, egyeb komoly szamolashoz minden program (a blender is) az nvidia cuda-jat hasznalja, sajnos csak nehany program (resolve, nehany houdini solver, talan meg 1-2 program) hasznalja a hardware-fuggetlen opencl-t.

- nvidia rtx kartyat erdemes venni, bar a gtx-ek nagyjabol ugyis kifutottak. es asztali verziot erdemes, mert a notebook verziok lassabbak, dragabbak, es a keves hely miatt altalaban gyorsan melegszenek. a studio drivert erdemes hasznalni, nem a game verziot.


azaz amd-vel a viewport valoszinuleg jol fog mukodni, de a rendert NEM fogja gyorsitani, mert az az nvidia cuda-jat hasznalja, a denoise meg az nvidia optix-ot. (bar denoise-ra van jopar cpu alapu program, pl. blenderben is van talan intel denoiser)

az octane-nek van egy uj, mac-es verzioja, nem tudom, mennyire stabil, es a blenderhez irjak az amd kartyak tamogatasat, elobb-utobb kesz LESZ. az nvidia-t minden program tamogatja evek ota, tehat az kesz VAN, es stabil.

ahol adobe programokat hasznalnak az mas tortenet, de (szinte) minden vfx studioban nvidia es windows vagy linux van (, ugyhogy 10 eve nem is dolgoztam mac-en)


ott a google, nyomozz utana :)

[link]


John_McClane, mi az amivel ebbol nem ertesz egyet es miert?

2023. febr. 4. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
76%

"igen, na es? nem az volt a kerdes, hogy milyen kartya van a macpro-ban. :D"


Viszont a cross platform dolgok nagyon jól fel vannak készítve a metal api-ra, így AMD-re is. Én furcsállnám, ha az AMD Workstation kártyáihoz teljes egészében hiányozna ezeknek a támogatása, mert ebben az esetben kinek gyártanák a WSbe szánt 3d kártyákat?


A "minden" kijelentésével nem értek egyet.

Ha veszed a fáradtságot és megnézed ezt amit linkeltem a #1-ban, akkor látni fogod a többi esetben az én linkem is azt támasztja alár amit te írtál a Blenderrel kapcsolatban :D

2023. febr. 4. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 villain_ ***** válasza:

- "A "minden" kijelentésével nem értek egyet. Ha veszed a fáradtságot és megnézed ezt amit linkeltem a #1-ban, akkor látni fogod a többi esetben az én linkem is azt támasztja alár amit te írtál a Blenderrel kapcsolatban :D"


peldaul ezt irjak:

"Another thing that should be noted is that AMD’s own RDNA2-based Radeons can support accelerated ray tracing, but the feature currently doesn’t exist in Blender. That will surely change at some point down-the-road, but we get the sneaking suspicion AMD may wait until its next-gen launch to do so. AMD’s own Radeon ProRender currently does support accelerated RT, but as we’ve seen in our testing, it doesn’t change the fact that NVIDIA still comes ahead in many match-ups."

azaz MOST egyertelmuen nvidia kartyat erdemes venni es nem amd-t, mert annak MOST kezdetleges a tamogatasa. lehet, hogy 1 honap mulva, vagy 2 ev mulva "...kesz LESZ. az nvidia-t minden program tamogatja evek ota, tehat az kesz VAN, es stabil."

a cikkben levo renderidok is azt mutatjak, hogy a mezony elso fele nvidia, masodik fele amd. tehat MOST a blender nvidia tamogatasa kiforrott, az amd tamogatas nincs kesz. szerencsere a blendert nagyon gyorsan fejlesztik, igy van remeny, ha CSAK BLENDERBEN akarod hasznalni a gpu-t, masik programban nem. (de butasag lenne masik programban nem hasznalni.)


- "Viszont a cross platform dolgok nagyon jól fel vannak készítve a metal api-ra, így AMD-re is."

legy szives ne altalanossagokat mondj, hanem konkret programok neveit. MOST mely szoftverek tamogatjak az AMD HIP-et vagy a metalt vagy az intel arc kartyak API-jat? alpha, beta vagy final verzio? es hany ev mulva lesz final? (igerni barmit lehet! a pixar sok eve igeri a gpu alapu rendermant, es most is csak felkesz!)


orulnek, ha sok ilyen lenne, mert akkor az nvidianak le kene vinnie az arait, de csak arrol tudok, hogy az octane es a cycles/eevee (blender) fejlesztese folyamatban van, egyik sincs kesz. a houdini-bol van mukodo apple silicon verzio, de nem rakjak ki, ugy kell elkerni a fejlesztoktol, mert meg az is kiserleti fazisban van.


- "Én furcsállnám, ha az AMD Workstation kártyáihoz teljes egészében hiányozna ezeknek a támogatása, mert ebben az esetben kinek gyártanák a WSbe szánt 3d kártyákat?"

nem tudom, az amd-t kerdezd. gyartaniuk KELL ws kartyakat, es valahogy ra kell venniuk a cegeket, hogy a programok tamogassak is. a blender alapitvany az amd-tol kapott penzt, ezert atirjak amd ala is. az inteltol is kaptak penzt, ugyhogy gondolom majd intel arc ala is portoljak.

a tobbi ceg akkor portolja amd/intel gpu ala a programjat, ha a sok AMD/intel user miatt nekik megeri, vagy az amd/intel oket is megdobja penzzel, hogy megerje nekik.

azert van adobe tamogatas, mert rengetegen hasznaljak mac-en es win-on is, de mas cegek nem nagyon foglalkoznak vele, mert az adobe (es avid) programokat leszamitva szinte mindenki pc-t es nvidia kartyat hasznal grafikai teruleten.

regen volt opengl (de az ilyesmit nem nagyon tud), az nvidia gtx ota van cuda (es opencl, de a cegek nem nagyon hasznaljak, inkabb cuda-ra fejlesztenek), mas eddig nem is volt. ezt a trendet kell az amd-nek es az intelnek megforditania az nvidia altal uralt piacon, ha sikerul is, akkor is evekig tart.


egpu-t tamogat az afx es biztos mas mac-es program is, de nem az egpu-rol kerdeztek. lehet, hogy titokban csomo CAD program tamogatja (nem hiszem!), de engem az animacios programok erdekelnek, es a kerdes is arra vonatkozott.

sajnos az nvidia uralja a piacot, emiatt mindenki CUDA-t hasznal, opencl-t alig 1-2 helyen. nem tetszik, de ez van.

(arrol, hogyha mindenkeppen amd-t vesz valaki, melyiket erdemes, arrol fogalmam sincs)


tenyleg erdekel, hogy konkretan milyen programok tamogatjak az AMD-s gyorsitast, orulok, ha irsz programneveket!

2023. febr. 4. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

"a cikkben levo renderidok is azt mutatjak, hogy a mezony elso fele nvidia, masodik fele amd. tehat MOST a blender nvidia tamogatasa kiforrott, az amd tamogatas nincs kesz."


Ebben az állításban megint összemosol több dolgot, ami szerintem nem jól. Igen, ott a teszt, jelenleg Blenderben veri az Nvidia az AMD-t és pont.


Ne keverd ide a támogatást, mert támogatás van most is mindkért oldalon ahogy van egy olyan apróság amit a linkelt cikkben nem vettél észre, ami pedig az architekturális különbség. Szerinted azért jobb az Nvidia mert jobb a támogatása, szerintem meg azért mert az RTX3090Ti FP32-es műveleti sebessége 40TFLOPS, míg a tesztben szereplő legerősebb AMD kártyáé ennek épp a fele. Az RTX4090-é pedig ennek a duplája 80TFLOPS, ami Blenderben durván gyalázza az RTX3090Ti-t is. Vannak olyan korlátok, amit szofveres optimalizációval sem tudsz megkerülni,fizikailag az Nvidia kártyák compute teljesítménye sokkal magasabb...


Persze ez nem volt mindig így, a bányászláz előtt pont fordítva volt:


[link]


Érdekes, nem? CUDA már akkor is volt és mégis az AMD ment jobban Blenderben. Azóta az AMD support oldala elhalt volna? Pedig van:


[link]


az előző verzióról teszt is van:


[link]


És ugyanúgy kritikán alul teljesítenek az AMD kártyái, mert gyengék. Ráadásul nem csak a számítási teljesítményük alacsonyabb an nvidia új architektúráihoz képest, hanem a ray tracing teljesítményük is gyenge. Nem azért mert nicns support, hanem azért mert ez ennyit tud és kész.


"nem tudom, az amd-t kerdezd. gyartaniuk KELL ws kartyakat, es valahogy ra kell venniuk a cegeket, hogy a programok tamogassak is"


Én nem gondolnám, hogy nettó bukóval üzemelteték a WS és compute kártyák üzletágát már évek( lassan évtizedek ) óta. Az tény - ahogy írtad is - hogy a CUDA az anno nagyon betalált ( bár jóval a GTX-ek előtt érkezett ) és piacvezető, de valakinek, valamire az AMD is eladja a Pro/WS és szerver kártyáit. A 3D grafika világa tőlem távol áll, de azt kizártnak tartom hogy ne lenne ezeknek széleskörü támogatása , leszámítva azokat a programokat amik csak és kizárólag CUDA-ra épülnek már évek óta mindenféle OpenCL/HIP/Metal vagy akármilyen más támogatással. Pont ezért is írtam, hogy az Apple oldalán a WS piacon vagy 10 éve csak és kizárólag AMD kártyák vannak, neked még azt is elhiszem hogy ez az iparág viszont nagyjából teljes egészben PC-n fut, mert előfordulhat. De én furcsállnám, ha nem nyújtanának minden elterjedt szoftverhez valami supportot ( vagy aprópénzt a fejlesztőknek ).



"a pixar sok eve igeri a gpu alapu rendermant, es most is csak felkesz!"


Nem tudom ez melyik ligában indulna, de volt ezzel kapcsolatban egy elég komoly értekezés a propardveren. A nagyobb studiók/nagyobb produkciók nem használnak GPU rendert, mert a CPU alapú render még mindig gyorsabb ha négyszeres(?) pontossággla kell számolni. Egy server-based renderfarm hatékonyabb, mint a GPU renderek - állítólag. A Pixar sem egy sufnicég, lehet azért nem haladnak kellően a fejlesztéssel, mert nagyipari méretekben ez nem jó, kisipari méretben pedig ki tudja megtérül-e valaha. Erről a Pixart kell megkérdezni.


Ha lesz időm körbejárom az AMD oldali támogatottságot, mert erre már kíváncsi vagyok :)


Visszatérve az alap kérdéshez:

Ez a gyakorikerdesek.hu és nem egy kifejezetten 3D/CAD/animátor/filmkészítő/(tetszőleges akármi ) fórum, itt általában átlagemberek kérdeznek átlagos dolgokat. Ahogy linkeltem is és te is leírtad MOST Blenderre egyértelműen jobb választás az Nvidia. Blenderre egy RTX3060/RTX3060Ti jobb, mint egy RX6700XT vagy RX6800XT, ehhez kétség sem fér. Mi van akkor - és erről a kérdező nem írt egy betűt sem, tehát ez mellékszál - ha valaki hobby szinten foglalkozik 3D-vel és mellette játszik is? Játékoknál pl a 6700XT azért kényelmesen veri a 3060-at, azaz az előny amit hoz neki a Blender renderideje azt elveszti a játéknál.

Nem foglalkozok 3D-vel, csak azt látom a tesztekből, hogy az RTX3060 az ugyanazt 60 másodperccel gyorsabban rendereli ki. ez hobby szinten lényeges? Nyújt ez akkora előnyt, hogy beáldozd játékoknál a teljesítmény minimum harmadát?

Nyilván egy pro felhasználónál aki napi 7-10 órát ilyenekkel dolgozik és csak ez a lényeg, ott ez abszolút nem fontos. Ezt csak azért írom, mert erős a gyanúm, hogy a kérdező játszana is és ott az két kérdésben említett kártya jóval olcsóbb, mint a konkurencia :)

2023. febr. 4. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!