Word táblázatom szétesett, és egyszerűen nem engedi visszahúzni az eredeti helyükre az oszlopokat. Valaki tud esetleg benne segíteni?
Volt egy word fájlom, melybe vállalatok címadatait vittük fel egy beszúrt 3*7-es táblázatba. Nagyon praktikus volt, mert sikerült úgy beállítani a sor és oszlop távokat, hogy az etikett címkére helyesen kerüljön kinyomtatásra.
Ezt a táblázatot bővítettem ki (jó sok időbe telt, rengeteg adatot vittem fel).
Sajnos azonban egy nyomtatás után az egész szétesett, az egész táblázat a bal oldalra tömörült valamiért. Megvan az eredeti, kiinduló állapotot tartalmazó fájlom, de bármit csinálok, nem sikerül olyanra visszaállítanom a mostanit. A jobb oldalra és középre nem tudom áthúzni az oszlopokat.
Nagyon hálás lennék, ha esetleg valaki tudna ebben segíteni nekem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Közvetlenül nem sokat tudok segíteni (illetve hát... bocsi, de nincs most annyi felesleges szabadidőm, hogy ezzel bíbelődjek), de a jövőre nézve tudok pár ötletet mondani.
- Szerkessz mindig szabályosan! Ha az ember a szövegszerkesztés íratlan szabályait és alapelveit nem tartja be, az nagyon könnyen okozhat szétcsúszott, alig szerkeszthető dokumentumokat.
- Szerkesztés közben mindig kapcsold be a szerkesztési jeleket! Sokszor a problémát azokozza, hogy az ember nem látja / nem emlékszik rá, hogy mi van ott pontosan az adott szövegben, és emiatt szúrja el a szerkesztést.
- Használj körlevelet! Így egyszer kell (jól) végigszenvedned a törzsdokumentum létrehozását, az adatokat meg tárolhatod akármilyen tetszőleges adatbázis jellegű állományban. Pl. egy Excel táblában is. Ha meg nyomtatni kell, akkor legenerálod ezekből a "körlevelet". Ha a törzsdokumentum jó, akkor így akárhogy bővíted a táblázatot/adatbázist, abból mindig le lehet generálni a nyomtatandó dokumentumot. Nyomtattam már így névkártyákat, több száz etikettet boríték címzéshez, stb. Az adatok megvoltak, így nyomtatással együtt kevesebb, mint fél óra volt az, amivel előtte éven a titkárnőnk több, mint egy napot elszúrt.
(- Ez már csak az én magánvéleményem: a Word sok mindenre jó, de számtalan hibája van. Pár éve áttértem a LibreOffice Write-ra, azóta elég sok időt és szenvedést megspóroltam azzal, hogy következetesebb, és jóval kevesebb benne a hiba. Főleg most, a 7-es verzióban. Illetve bizonyos, precíziósabb szerkesztési feladatokhoz jobban dukál egy kaidványszerkesztő, mint egy szövegszerkesztő. A Wordnek nem fő profilja az összetettebb, precíziósabb dokumentumok létrehozása.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!