Az adblockokat hogyan engedélyezi a chrome webáruház?
Hiszen a Googlenek a legnagyobb bevételi forrása a reklámokból jön. Az Adblockokkal pedig jóformán kicsesznek magukkal. Nem lenne könnyebb a Googlenek, ha ezeket a bővítményeket szimplán nem engedélyezné/letiltaná? Akár legális lenne ez a lépés, akár nem, a nagy tech-cégeket ezek a kérdések általában nem igazán
érdeklik.
Fordítva ülsz a lovon... Nem minden weboldalt a google üzemeltet!
Attól, hogy mondjuk itt a gyakorin letiltod a reklámokat a googlenak nem lesz bevétel kiesése.
Ha pedig a youtubeon tiltod le akkor sem a teljes reklámbevételt bukja. Inkább a youtubert szivatod meg vele, ő nem kap semmit.
A google nagyon minimális bevételt bukik az adblokkerek miatt. Ha fájna nekik akkor biztos lehetsz benne, hogy tiltanák.
Ugyanakkor annyi más böngésző van hogy a felhasználók átpártolnának másikhoz amihez van adblokker.
Vagy megtalálnák a módját, hogy kijátszák a tiltást.
Szóval sokkal egyszerőbb engedni mint tiltani.
#2-es
Ha rengeteg ember használ adblockot, azt a YouTube is megérzi, hiszen egyre kevesebb emberhez jut el az a bizonyos reklám, ezért a cégek sem fizetnének már annyit szívesen egy reklám “helyért”. Egyébként a Google hatalmas pénzeket fizet néhány adblock bővítménynek(?)/ cégnek(?), hiszen nem minden reklámot szűr ki a legtöbb adblocker. Pont ezekből profitálnak ezek a cégek.
A böngészők pedig javarészt a keresőmotrokból profitálnak. A keresőmotrok pedig a reklámokból. Ezért érdekes a fejemben egy kicsit a helyzet. Felmérések szerint közel 50%-a az internet felhasználóknak használ valamilyen adblockert. Ha ez az arány folyamatosan növekszik, akkor itt hatalmas változások fognak bekövetkezni a következő évek során, ami szerintem amúgy nem feltétlenül rossz. Én vallom, hogy egy szolgáltatásért, amit használunk, ne az adatainkkal fizessünk. Szerintem mindenki jobban járna, ha ezek a platformok fizetősek lennének. Tény, hogy az utóbbi években már nagy teret nyert az a gondolkodásmód, hogy előfizetünk egy szolgáltatásért, amit használunk, cserébe nem kapunk reklámokat. (Pl. A zenészek is az előfizetős streaming platformokból jóval többet keresnek, mint az ingyenes YouTube-ból.) Viszont amíg a keresőmotorok, a Facebook, és az ezekhez hasonló platformok ingyenesek, addig nem lesz ebben a kérdésben gyökeres változás. Én pl. azt sem értem, hogy egy olyan keresőmotor, mint a DuckDuckGo, hogyan tud fennmaradni. Nincsenek rajta reklámok és állítólag előtérbe helyezi a felhasználói adatainak védelmét.
4: én el tudnék viselni megfelelő mennyiségű reklámot. De amikor annyira telepakolnak egy olyald, hogy ahhogy hogy egy reklám X-ére rá tudj kattintani még három másikat be kell zárni, mert egymás hegyén-hátán vannak. Vagy a YT-n 2 sv 3 perces reklámot dob be egy 2 perces videó elé és nem lehet átkattintani akkor azért kicsit ideges leszek és már kapcsolom is be az adblockert.
Nem tzdom felfogni hogyan nem látják hogy ennyire az arcba tolt rengeteg reklám már durván kontraproduktív.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!