Unity vagy Unreal jobb gyengébb gépekre is?
Választanunk kell egy enginet projektfeladatra (suli) és egy kisebb játékot összeraknunk, ezt a kettőt tették elénk. 3 gépen fogunk tesztelni és 1-en bemutatni, ezek 1-től 3-ig gyengébb-erősebb gépek lesznek. Fontos, hogy a játék mérete viszonylag kicsi legyen nagyon max (mindennel együtt, a játék ami feltelepül és játszod), 4GB lehet, a stílus, játékhossz, egyebek rajtunk múlnak, viszont mi azt szeretnénk hogy gyengébb gépen is jól fusson. Inspirációnak a Borderlands nevű játékot vesszük, azaz egy képregényesebb grafikára mennénk, belső nézettel, FPS kategóriában, viszont nagyobb fókuszt helyeznénk magára a történetre, tehát egy FPS-Visual Novel kombináció lenne.
Maga a Borderlands is Unreal-ben lett megcsinálva, így főleg erre hajaznánk, de hogyha a teljesítmény jobb lenne Unity-ben, inkább azt fogjuk használni.
Öten vagyunk összesen és 4-5 hónapunk van arra, hogy összerakjuk, a pénz nem akadály, az iskola támogat mindet egy bizonyos összegig.
Az engine választásban lenne szükségünk segítségre, mert 2-ten Unity-t, 2-ten Unrealt mondtak, aki pedig a grafikai dolgokat csinálja azt mondta neki mindegy, ő blendert fog használni.
Ilyen projektre szinte mindegy ha nincs kód nyelv preferencia. Ugye az Unreal c++/Blueprint a Unity meg c#/Bolt(talán ez a neve a visual scriptingnek?).
Én talán azért ajánlanám iskolai projektre az Unreal-t mert sok assetet ingyen ad az Epic Games és prototípus könnyebben elkészül, nem kell várni a grafikára, de ebbe az is benne van, hogy én az Unreal-t kedvelem (próbáltam mindkettőt). Cserébe valamivel bonyolultabb mint a Unity.
Az írásodból arra következtetek, hogy viszonylag kifejezetten vagytok a témát illetően.
Nos, ne legyenek illúzióid, néhány hónap alatt, öten, nulla vagy csak minimális programozói ismeretekkel legfeljebb egy kis pofonegyszerű fps-t fogtok tudni megcsinálni.
Unity jobb döntés az egyszerűbb játékokat illetően, lényegesen több anyagot is lelsz róla az interneten. A C++ a C#-nál nem valamivel, hanem sokkal bonyolultabb :D
Az egy másik szint.
Unreal egy jobb, szélesebb spektrumú és hatékonyabb motor, de ha kezdők vagytok, határozottan Unityt javaslom.
Esetleg Unreal blueprintek, de azzal meg nem fogtok sokat fejlődni, nektek pedig az legyen az elsődleges cél.
A játékfejlesztés borzasztóan hosszú, nehéz és kitartást igénylő szakma, ne tedd túl magasra a lécet rögtön a legelején.
a teljesítmény nem attól függ, hogy melyik motort használod, mert mind2 motor nagyon jól optimalizálható és elég szép játékokat lehet bennük csinálni
Unreal játékok mérete általában jóval nagyobb, már az üres scene build is (ha jól tudom ~400MB), míg a Unityé ~70MB körül van
assetek terén mind2 elég jól el van eresztve, de ha van saját grafikus, modellező, akkor nem is prioritás ez
a kérdés, hogy mennyire értetek hozzá, mert egy ilyen kisebb csapat 4-5 hónap alatt akkor tud jót alkotni, ha eléggé ismerik a motort! ha most kell beletanulni, akkor az a minőségen is meglátszik
én Unityben fejlesztek, sok játékot készítettek Unityvel, elég szépeket is, bár grafikában az Unrealban könnyebb szebbet alkotni, viszont mind2 motor elég sokra képes! sok játék lassabb, laggol néha...ami sok esetben igénytelenségből adódik, mert a fejlesztők nem optimalizálják a megfelelő módon! az, hogy gyengébb gépen is jól, stabilan fusson főleg ezen áll
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!