Mikor érjük el azt a szintet grafikailag hogy, nem tudjuk megkülönböztetni majd az animációt a valóságtól?





Már elég régen elértük. Egy csomó hétköznapi tévésorozatban CGI a háttér, amikor egy utcán vagy egy épület előtt beszélgetnek. Egyszerűbb és sokkal olcsóbb ugyanis felvenni zöld háttér előtt, stúdióban, aztán mögéjük montírozni pl. egy New York-i bíróság épületét, mint forgatási engedélyt kérni, lezárni a fél várost, felállni az össszes felszereléssel, aztán bíbelődni az utószinkronnal, utómunkával. Ilyeneket már húsz éve is csináltak.
Persze a valós idejű animáció egy játékban más, mert ott le kell renderelni legalább 25 képkockát másodpercenként. Ez sem lehetetlen, van is pár játék, amely egészen közel jut a valósághű megjelenítéshez. Ami itt határt szab, az nem is annyira a technológia, hanem a környezet felépítéséhez szükséges munkaórák száma. Egy városi környezet csilliárdnyi apró részletből áll össze, ezek jelentős részét animálni is kell, hogy valósághű legyen. Mennek az autók, forog a kerekük, felverik a port, mozognak a falevelek, fújja a szemetet a szél, jönnek-mennek a járókelők... Ha ezt procedurálisan oldod meg, azon mindig látszani fog, hogy "művi", hiába néz ki tökéletesen.










Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!