Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Mikor érjük el azt a szintet...

Mikor érjük el azt a szintet grafikailag hogy, nem tudjuk megkülönböztetni majd az animációt a valóságtól?

Figyelt kérdés
20-30 év? Játékokban, 3D-s animációk stb.

2021. máj. 28. 18:50
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

Már elég régen elértük. Egy csomó hétköznapi tévésorozatban CGI a háttér, amikor egy utcán vagy egy épület előtt beszélgetnek. Egyszerűbb és sokkal olcsóbb ugyanis felvenni zöld háttér előtt, stúdióban, aztán mögéjük montírozni pl. egy New York-i bíróság épületét, mint forgatási engedélyt kérni, lezárni a fél várost, felállni az össszes felszereléssel, aztán bíbelődni az utószinkronnal, utómunkával. Ilyeneket már húsz éve is csináltak.


Persze a valós idejű animáció egy játékban más, mert ott le kell renderelni legalább 25 képkockát másodpercenként. Ez sem lehetetlen, van is pár játék, amely egészen közel jut a valósághű megjelenítéshez. Ami itt határt szab, az nem is annyira a technológia, hanem a környezet felépítéséhez szükséges munkaórák száma. Egy városi környezet csilliárdnyi apró részletből áll össze, ezek jelentős részét animálni is kell, hogy valósághű legyen. Mennek az autók, forog a kerekük, felverik a port, mozognak a falevelek, fújja a szemetet a szél, jönnek-mennek a járókelők... Ha ezt procedurálisan oldod meg, azon mindig látszani fog, hogy "művi", hiába néz ki tökéletesen.

2021. máj. 28. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

Nézd meg a mostani, frissen Horizon Forbidden West demóját:

[link]


És ez egy konzolon.

2021. máj. 28. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
100%
A valós idejű animáció nem azért "művi", mert gyorsabban kell renderelni, hanem mert interaktív, és a játékos bármit megnézhet több szögből, bekukkanthat a tárgyak mögé, és így tovább. A filmekhez vagy más animációkhoz elég annyit megtervezni, amennyit látni fog a néző, vagyis pl. egy háznak elég csak a homlokzata, ha az előtt játszódik a jelenet. Nyilván játékokban is van egy határ, hogy mennyire érdemes kidolgozni egy pályát, de sokkal több munkát kell belefekteni, mint egy animációs háttérbe. Ahhoz tudnám ezt hasonlítani, hogy egy filmdíszletet bőven elég kartonpapírból összetákolni arra a pár órára, amíg a jelenetet leforgatják, de egy élményparkban rendesen meg kell építeni mindent.
2021. máj. 28. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!